Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Νέα πτώση για την αγορά Ξηρού Φορτίου

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε με πτώση να καταγράφεται σε όλα τα μεγέθη, εκ των οποίων Panamaxes και Supramaxes εμφάνισαν τις μεγαλύτερες απώλειες και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 4,2%, τα Kamsarmaxes -9,79%, τα Supramaxes -7,01% και τα Handies -5,5%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 101 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1462 μονάδες την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές και με περιορισμένη δράση. Ωστόσο στο τέλος εβδομάδας σημειώθηκαν βελτιώσεις ως προς την κινητικότητα περιορίζοντας τις εβδομαδιαίες απώλειες. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,57 $/tn.
Στον Ατλαντικό ο βορράς ήταν ενισχυμένος με αρκετά φορτία τόσο υπερατλαντικά όσο και προς την Ασία. Στο Νότο η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα πτωτικά, όμως τις τελευταίες μέρες εμφάνισε περισσότερα φορτία τόσο από τη Βραζιλία όσο και από την Αφρική, αφήνοντας προσδοκίες για την επόμενη εβδομάδα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 20,83 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 37,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 26,76Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στο βόρειο Ατλαντικό η εβδομάδα έκλεισε με ανοδική τάση, χάρη στην αυξημένη ζήτηση για μεταφορά ορυκτών φορτίων. Αντιθέτως, η Βραζιλία δέχθηκε πιέσεις αφού αυξήθηκε ο αριθμός των μετακινούμενων πλοίων προς την περιοχή ενώ η ροή των φορτίων δεν ήταν ανάλογη. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 13-15Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 22-24 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με μικρό αριθμό φορτίων και συνέχισε στον ίδιο ρυθμό. Βόρειος ειρηνικός και Αυστραλία δεν προσέφεραν στήριξη στην αγορά και μόνο ελάχιστα φορτία από την Ινδονησία αποτέλεσαν εναλλακτικές για τους πλοιοκτήτες. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά εμφάνισε βελτιώσεις με ικανοποιητικό όγκο φορτίων, ενώ η λίστα των διαθέσιμων πλοίων της περιοχής περιορίστηκε. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 9,5-11Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα πτωτικά και συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς αφού ο ανταγωνισμός των πλοιοκτητών για κάποιο φορτίο γινόταν ολοένα και πιο έντονος. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6,5-8Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η προχώρησε πτωτικά λόγω της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και την περιορισμένη ροή φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 8,5-10Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε την άνοδό του με την προσφορά να μένει σε χαμηλά επίπεδα και σταθερή ροή φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 19-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 28,5-30Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα με περισσότερα φορτία από το βορρά. Όμως η χαμηλή ζήτηση του νότου οδήγησε πολλά πλοία να μετακινηθούν βορειότερα με αποτέλεσμα να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 14-15,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη έχασε έδαφος για ακόμα μία εβδομάδα με τη δραστηριότητα να είναι υποτονική και τους ναυλωτές να πιέζουν για ακόμα χαμηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16-17,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 21,5-23Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά τα υπερατλαντικά ταξίδια ήταν ελάχιστα ενώ από την άλλη τα ταξίδια προς την Ασία δεν ήταν αρκετά για να στηρίξουν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19,5-21Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11-12,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε την πτωτική πορεία της προηγούμενης εβδομάδας, λόγω των διαφορών διακοπών και των κακών καιρικών συνθηκών που προκάλεσαν διάφορες καθυστερήσεις στη ροή των φορτίων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος υποχώρησε περαιτέρω με τη ζήτηση να περιορίζεται ακόμη περισσότερο. Η Ουκρανία ακόμη δεν δίνει φορτία ενώ και οι ναύλοι από Ρωσία κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 8,5-10Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 7,5-9Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 13-14,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά συνέχισε θετικά με αρκετά φορτία τόσο από την Ανατολική Ακτή όσο και από τον κόλπο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 20-21,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) προχώρησε πτωτικά. Ο νότος ήταν πιεσμένος λόγω της έλλειψης φορτίων ενώ και στο βορρά η ζήτηση ήταν φθίνουσα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία η έλλειψη φορτίων ήταν εμφανής. Οι επιλογές των πλοιοκτητών ήταν περιορισμένες καθώς ο Βόρειος ειρηνικός ήταν ήρεμος και η Αυστραλία δεν πλήρωνε κάποιο μπόνους. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρέμεινε υπό πίεση αφού τα φορτία που ήταν έτοιμα προς μεταφορά ήταν ελάχιστα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7-8,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7,5-9Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter