Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συνέχισε θετικά η Αγορά Ξηρού φορτίου

0Dry bulk

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Ανοδικά συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου με κέρδη να σημειώνονται σ’ όλα τα μεγέθη και τους δείκτες των Capes και των Supramaxes να εμφανίζουν διψήφια άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 30%, τα Kamsarmaxes +1,78%, τα Supramaxes +11% και τα Handies +5,67%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε κατά 212 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1593 μονάδες την Παρασκευή 22 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με πολλά φορτία κάρβουνου από την Ανατολική Αυστραλία προς την άπω Ανατολή. Όμως η συνέχεια της εβδομάδας δεν ήταν ανάλογη με αποτέλεσμα πολλοί πλοιοκτήτες να εξετάσουν το ενδεχόμενο να μετακινηθούν προς τον Ατλαντικό. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,495 $/tn.
Ο Βόρειος Ατλαντικός ήταν ήρεμος. Από τη μ0ία πλευρά η χωρητικότητα ήταν περιορισμένη, από την άλλη όμως όγκος φορτίων δεν άφησε περιθώρια ανόδου των ναύλων. Ο νότος εμφάνισε καλύτερη εικόνα με τη νότια Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική να προσφέρουν αρκετές εναλλακτικές στους πλοιοκτήτες με ταξίδια προς την Ασία. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,37 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 38,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 17,15Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα στο βορρά υπήρξε πολύ δραστηριότητα με αρκετά κλεισίματα, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούσαν ταξίδια προς την Ασία. Παράλληλα η προσφορά χωρητικότητας είναι περιορισμένη. Στη Βραζιλία υπήρχαν αρκετά φορτηγά για τις αρχές Οκτωβρίου τα οποία οδήγησαν σε μικρή αύξηση των ναύλων στην αρχή της εβδομάδας. Στη συνέχεια επικράτησε ηρεμία με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να υποχωρήσουν ως προς τις απαιτήσεις τους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 24-26 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 14,5-16,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές. Βόρειος ειρηνικός και Ινδονησία ήταν ενεργή όμως η απουσία της Αυστραλίας συγκράτησε τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά κατέγραψε κέρδη με αυξημένη ζήτηση φορτίων κάρβουνου και τους ναυλωτές να αυξάνουν τα νούμερα τους ώστε να βρουν κάποιο πλοίο. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 17-18,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή είδαμε έντονη ανοδική τάση με πολλά φορτία νικελίου από τη βόρεια Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 10-11,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά κινήθηκε ανοδικά με αρκετά νέα φορτία τόσο για ταξίδια προς την Ανατολική Ινδία και το Μπαγκλαντές όσο και προς την Κίνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 9-10,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να κινείται θετικά χάρη στον αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια προς την άπω ανατολή με σιτηρά ή petcoke. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA υποχώρησε αφού υπήρχαν πολλά διαθέσιμα πλοία ενώ ο αριθμός των φορτίων ήταν περιορισμένος. Έτσι οι πλοιοκτήτες αναγκάστηκαν να μειώσουν τις απαιτήσεις τους προκειμένου να κλείσουν τα βαπόρια τους. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 22,5-24Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 20-21,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη συνέχισε να έχει την ίδια δυναμική όμως η αύξηση της προσφοράς χωρητικότητας εξισορρόπησε λίγο τη συνολική εικόνα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 19,5-21Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 18,5-20Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος προχώρησε ανοδικά για ακόμα μία εβδομάδα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα ταξίδια από τη μαύρη θάλασσα προς την Ασία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 27,5-29Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17,5-19 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη συνέχισε ανοδικά με την βαλτική να ενισχύει την αγορά με περισσότερα φορτία λιπασμάτων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 17,5-19Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 18-19,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε νέα άνοδο με τους πλοιοκτήτες να έχουν να επιλέξουν μεταξύ φορτίων σιτηρών χάλυβα λιπασμάτων και τσιμέντου. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασαν τα σιτηρά από την Ουκρανία τα οποία πλήρωναν περισσότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες διαδρομές. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 15,5-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 15-16,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 20,5-22 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά ανέβηκε για ακόμα μία εβδομάδα. Μπορεί ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων να παρέμεινε σταθερός, όμως η ροή των φορτίων ανέβασε τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά δέχτηκε πιέσεις λόγω της έλλειψης νέων φορτίων κυρίως από τη Βραζιλία για υπερατλαντικούς προορισμούς, συμπαρασύροντας όμως και τις υπόλοιπες διαδρομές. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά του νότου ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά. Οι πλοιοκτήτες έδειξαν να έχουν το πάνω χέρι καθώς η προσφορά χωρητικότητας είναι περιορισμένη σχετικά με τη ζήτηση. Στο βορρά υπήρχε περισσότερη ισορροπία όμως η δυναμική του νότου βοήθησε και τη συγκεκριμένη περιοχή. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και την Ινδία, διατηρήθηκε το θετικό κλίμα λόγω του περιορισμένου αριθμού διαθέσιμων πλοίων. Ωστόσο η δραστηριότητα στην περιοχή δεν ήταν έντονη, συγκρατώντας την άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 8,5-10Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter