Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θετική πορεία για την Αγορά Ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Με οριακή πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου καθώς πτώση σημείωσαν τα Capes, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη παρουσίασαν άνοδο.

Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 12,08%, τα Kamsarmaxes +2%, τα Supramaxes +7,9% και τα Handies +6,75%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε μόλις κατά 15 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1065 μονάδες την Παρασκευή 1 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά ήταν αρκετά ενεργή με τους μεγαλύτερους ναυλωτές να είναι παρόντες, ωστόσο αυτό δεν αποτυπώθηκε και στους δείκτες οι οποίοι ναι μεν κινήθηκαν ανοδικά αλλά οι μεταβολές δεν ήταν μεγάλες. Υπήρχαν προσδοκίες για περισσότερη κινητικότητα πριν από την αργία της Παρασκευής στη Σιγκαπούρη, κάτι το οποίο όμως τελικά δεν έγινε. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,67 $/tn.
Ο Ατλαντικός ήταν υποτονικός τόσο στο Βορρά όσο και στο Νότο. Ο Βόρειος Ατλαντικός συνέχισε να δέχεται πιέσεις λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων, ενώ και η Βραζιλία υποχώρησε αφού η ζήτηση ήταν περιορισμένη. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 18,67 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 24,375 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 6,06Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα δυναμικά όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Η Βραζιλία έδειξε θετικά σημάδια στην αρχή της εβδομάδας, αλλά υποχώρησε στη συνέχεια. Ομοίως και στο βορρά όπου τα υπερατλαντικά ταξίδια κινήθηκαν πτωτικά λόγω της έλλειψης φορτίων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 14-16Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21-23 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13-15 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία ο όγκος των φορτίων από την Αυστραλία και το βόρειο Ειρηνικό οδήγησαν σε άνοδο των ναύλων. Επίσης η έλευση του τυφώνα στη Νότια Κίνα ευνόησε τα πλοία που είναι άμεσα διαθέσιμα. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 10-12Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε με θετικό πρόσημο, καθώς υπήρχαν πολλά φορτία κάρβουνο, ενώ και η Αυστραλία ήταν ενεργή, απορροφώντας αρκετά από τα διαθέσιμα πλοία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε θετικά χάρη στις εξαγωγές μεταλλεύματος νικελίου και την έντονη κινητικότητα στο βόρειο Ειρηνικό. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 7-8,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 7-8,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε ανοδικά καθώς η ζήτηση για άμεσα διαθέσιμα πλοία ήταν ικανοποιητική. Όσο πλησιάζουμε στο τέλος των μουσώνων αναμένουμε ακόμα περισσότερη κινητικότητα από τους ναυλωτές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8-9,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε την ανοδική της πορεία από την προηγούμενη εβδομάδα, με πολλά νέα φορτία προς την Ασία. Δεδομένου ότι είμαστε στην αρχή της περιόδου σιτηρών αναμένουμε ο Σεπτέμβρης να συνεχίσει ανοδικά. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA είχε ένα αργό ξεκίνημα της εβδομάδας, ωστόσο η συνέχεια ήταν καλύτερη καθώς είδαμε περισσότερα φορτία. Επίσης και η Δυτική και Νότια Αφρική ήταν ενεργές. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 19,5-21Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη συνέχισε με βελτιωμένα νούμερα, καθώς ενισχύθηκε με πολλά νέα φορτία, ενώ η προσφορά χωρητικότητας ήταν περιορισμένη. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 11-12,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 14,5-16Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος κινήθηκε ανοδικά χάρη στην πλειάδα φορτίων σιτηρών κυρίως με κατεύθυνση προς την Ασία. Έτσι υπήρξαν βελτιώσεις και στις υπόλοιπες διαδρομές. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 12-13,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12,5-14 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά κινήθηκε υπέρ των πλοιοκτητών καθώς υπήρχε πολλή δραστηριότητα, ενώ ο αριθμός των πλοίων ήταν περιορισμένος. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 9-10,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος συνέχισε ανοδικά. Σημειώθηκαν αρκετά κλεισίματα ενώ ξεχώρισαν τα ταξίδια προς τον αμερικανικό κόλπο και την Ανατολική Ακτή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 9,5-11Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 15,5-17 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε βελτιώσεις σε όλες τις διαδρομές. Η ζήτηση ήταν ικανοποιητική έτσι πολλοί πλοιοκτήτες πίεσαν για άνοδο των ναύλων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά σημείωσε νέα άνοδο αυτή την εβδομάδα. Μπορεί στο Νότο ο αριθμός των πλοίων να αυξήθηκε, όμως η αυξημένη προσφορά στο Βορρά ήταν αρκετή για να οδηγήσει σε υψηλότερους ναύλους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Στην Ασία όλες οι διαδρομές κινήθηκαν θετικά. Η δραστηριότητα σε νοτιοανατολική Ασία, Αυστραλία, και Άπω Ανατολή, δεν ήταν αρκετή, όμως φαίνεται ότι το θετικό κλίμα των προηγούμενων ημερών βοήθησε στο να συνεχίσει η αγορά στους ίδιους ρυθμούς. Αντιθέτως Ινδία και κόλπος έδειξαν αυξημένη ζήτηση ωθώντας τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9,5-11Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 7-8,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter