Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πτώση στην Αγορά Ξηρού φορτίου, άνοδο μόνο για τα Supramaxes

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Με πτώση προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου καθώς όλα τα μεγαλύτερα μεγέθη παρουσίασαν πτώση εκτός των Supramaxes. Διψήφια πτώση σημείωσαν Capes και Panamaxes, ενώ τα Handies παρουσίασαν οριακές απώλειες. Αντιθέτως τα Supramaxes εμφάνισαν μικρή άνοδο, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 12,87%, τα Kamsarmaxes +15,6%, τα Supramaxes +1,95% και τα Handies -2,25%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI έπεσε κατά 112 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 978 μονάδες την Παρασκευή 21 Ιουλίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα κύλησε χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα. Μπορεί οι δύο από τους τρεις κυριότερους ναυλωτές να ήταν στην αγορά αλλά ο όγκος των φορτίων ήταν περιορισμένος. Μόνο προς το τέλος της εβδομάδας είδαμε κάποιες θετικές διορθώσεις. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 7,67 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετή ενέργεια, κυρίως στη Βραζιλία και τη Δυτική Αφρική. Όμως προς το τέλος εβδομάδας οι ρυθμοί έπεσαν και επικράτησε ισορροπία στην αγορά. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,12 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 30,1 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 11,66Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό οι ναύλοι υποχώρησαν. Με τη μαύρη θάλασσα να παραμένει στάσιμη, λόγω της αδυναμίας συμφωνίας για το διάδρομο σιτηρών από την Ουκρανία, πολλά πλοία θα μεταφερθούν δυτικότερα επιβαρύνοντας με επιπλέον χωρητικότητα τις υπόλοιπες περιοχές. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 21-23Κ/ημέρα (παράδοση Νοτ. Αμερική), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 15,5-17,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 5,5-7,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά έχανε έδαφος μέρα με τη μέρα, αφού η ζήτηση ήταν περιορισμένη. Μόνο στο βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία υπήρχαν κάποια φορτία που δεν ήταν αρκετά για να στηρίξουν την αγορά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 7-9Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία αλλά και κάποια φορτία από την Αυστραλία κράτησαν την αγορά σε ανοδική πορεία. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά ήταν ήρεμη με αποτέλεσμα οι ναύλοι να υποχωρήσουν. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 6-7,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5,5-7Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5-6,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά έχασε έδαφος κυρίως στα φορτία από τον κόλπο. Αντίθετος στη δυτική Ακτή της Ινδίας ήταν πιο ισορροπημένη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 4,5-6Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος σημείωσε βελτιώσεις με αρκετά φορτία τόσο προς την άλλη πλευρά του ατλαντικού, όσο και προς την Ασία. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 14-15,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε πτωτικά. Αν και ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε περιορισμένος, ο όγκος των φορτίων δεν ήταν αρκετός για να βελτιώσει τη συνολική εικόνα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 9,5-11Κ/ημέρα.
Στην Ευρώπη το κλίμα άλλαξε χάρη εμφάνιση νέων φορτηγών στην αγορά και τη μείωση του αριθμού των πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος προχώρησε χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις με την προσφορά χωρητικότητας να παραμένει σταθερή και τη ζήτηση να είναι ελαφρώς πτωτική. Είδαμε κάποια φορτία σιτηρών από τη μαύρη θάλασσα αλλά έλειπαν τα φορτία ορυκτών. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά διατήρησε τη δυναμική της με ικανοποιητική ροή φορτίων προς όλες τις διαδρομές. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 8-9,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 6,5-8Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα, όμως η αδυναμία συμφωνίας για τα ουκρανικά σιτηρά έχει δημιουργήσει νευρικότητα στην αγορά. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 7-8,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 6-7,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 9,5-11 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά έδειξε κάποια σημάδια βελτίωσης, χάρη στα υπερατλαντικά φορτία, με τους πλοιοκτήτες να ζητούν αυξημένους ναύλους για να πάνε στη Μεσόγειο. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 6,5-8Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά υποχώρησε περαιτέρω καθώς χωρητικότητα ενισχύθηκε με πλοία που μετακινούνταν από τις άλλες περιοχές του ατλαντικού, ενώ τα φορτία δεν ήταν αρκετά για να καλύψουν την πλεονάζουσα προσφορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 9,5-11Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στην Ασία ο βορράς δέχτηκε πιέσεις και μόνο οι ναύλοι από το νότο και τα ταξίδια προς Ατλαντικό κατάφεραν να παραμένουν αμετάβλητα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία συνεχίστηκε η πτώση των ναύλων με τη ζήτηση να είναι περιορισμένη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 6,5-8Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 7,5-9Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 6-7,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter