Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πτώση για τα μεγάλα μεγέθη, κρατήθηκαν τα μικρότερα

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Με μικρές απώλειες προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου με πτώση να καταγράφεται στα μεγαλύτερα μεγέθη, ενώ τα μικρότερα μεγέθη κινήθηκαν στα πράσινα, έστω και οριακά. Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 1,6%, τα Kamsarmaxes -8,76%, τα Supramaxes +1% και τα Handies +1,3%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI υποχώρησε κατά 3% (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1489 μονάδες την Παρασκευή 24 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά παρουσίασε πιέσεις με τη Δυτική Αυστραλία και την Ιαπωνία να μην είναι ιδιαίτερα ενεργές. Ωστόσο η στήριξη στην αγορά ήρθε από την Ανατολική Αυστραλία και τα φορτία κάρβουνο. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,85 $/tn.
Στον Ατλαντικό το ενδιαφέρον τράβηξε το ατύχημα στις σιδηροδρομικές γραμμές της Βραζιλίας, όπου αναμένεται να προκαλέσει προβλήματα στην τροφοδοσία φορτίων στα λιμάνια κατά τις πρώτες μέρες του Απριλίου. Ως προς τους ναύλους, η βασική γραμμή από τη Βραζιλία προς την Κίνα παρουσίασε οριακή πτώση, ενώ και ο Βόρειος Ατλαντικός κινήθηκε πτωτικά και μόνο τα ταξίδια από την Ευρώπη προς την Ασία διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 20,45 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 30 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 15,08Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η έλλειψη φορτίων, κυρίως ορυκτών, ήταν εμφανής και στο Βορρά και στο Νότο. Στη Βραζιλία υπάρχουν φορτία άλλα δεν είναι αρκετά για να συγκρατήσουν την πτώση των ναύλων. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στην εβδομάδα είδαμε μία άνοδο στις μελλοντικές προβλέψεις που αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για τον επόμενο μήνα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση Ν.Α. Ασία), από τον Αμερικάνικο Κόλπο προς την Ασία στα $ 20-22 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά δέχτηκε πιέσεις καθώς τόσο η ζήτηση από την Ινδονησία και το βόρειο Ειρηνικό όσο και από την Αυστραλία ήταν πτωτική. Έτσι άρχισε να παρατηρείται συγκέντρωση χωρητικότητας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 14-16Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά υποχώρησε παρά το γεγονός το ότι υπήρξαν κάποια φορτία κάρβουνο από την Ινδονησία, αλλά δεν ήταν αρκετά για να προσφέρουν στήριξη. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 15,5-17Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις καθώς έχουν μείνει λίγα φορτία για να καλυφθούν με ημερομηνίες φόρτωσης εντός του Μαρτίου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 11-12,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 13-14,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά δέχθηκε πιέσεις καθώς επικράτησε ηρεμία στο μεγαλύτερο μέρος της εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 18-19,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 16,5-18Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 11,5-13Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε την εβδομάδα με περιορισμένη προσφερόμενη χωρητικότητα και ικανοποιητική ροή φορτίων. Έτσι οι ναύλοι γρήγορα ανέβηκαν, όμως προς το τέλος εβδομάδας η αύξηση της προσφοράς περιόρισε την άνοδο της αγοράς. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 18,5-20Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ξεκίνησε την εβδομάδα πολλά υποσχόμενη. Ωστόσο η μειωμένη ζήτηση προσγείωσε τους πλοιοκτήτες γρήγορα στην πραγματικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα αφού μπορεί να παρατηρήθηκε έλλειψη φορτίων, αλλά και η προσφορά χωρητικότητας κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 12-13,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12-13,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 17,5-19Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος παρουσίασε βελτιώσεις χάρη στα ορυκτά φορτία που ενίσχυσαν την αγορά. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21-22,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17-18,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρέμεινε σταθερή. Η ζήτηση ήταν αυξημένη όμως ο αριθμός των ανοιχτών πλοίων δεν επέτρεψε άνοδο των ναύλων. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 11-12,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10-11,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της με αρκετά νέα φορτία, ενώ τα φορτία από τη Ρωσία προσέφεραν bonus. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17,5-19 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε αρκετή δραστηριότητα στην αρχή της εβδομάδας ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη, καθώς αυξήθηκε ο αριθμός των πλοίων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17,5-19Κ /ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά κινήθηκε πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα, χάρη στα λίγα πλοία που είναι διαθέσιμα στην περιοχή. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα και μόνο στο τέλος της εβδομάδας είδαμε περισσότερη δράση, τόσο από την Αυστραλία, όσο και από την Ινδονησία, με μικρή άνοδο των ναύλων. Ωστόσο, γενικότερα, η εβδομάδα κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από την προηγούμενη. Δυτικότερα, Ινδία και κόλπος συνέχισαν με πτωτικές τάσεις, κυρίως λόγω της μειωμένης ζήτησης από τον Κόλπο. Αντιθέτως, στην Ινδία υπήρχε ισορροπία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 12-13,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter