Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πτώση της αγοράς, ξεχώρισαν τα Handies

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Πτώση σημείωσε η αγορά ξηρού φορτίου. Ασία και Αν. Ακτή Νοτίου Αμερικής κράτησαν ψηλά τους ναύλους στα μικρότερα μεγέθη ενώ και η Μεσόγειος προσέφερε premium προσπαθώντας να προσελκύσει τα λίγα πλοία. Αντιθέτως, τα μεγαλύτερα πλοία υποχώρησαν έτσι τα capes υποχώρησαν 2,7%, τα Kamsarmaxes -9,8%, τα Supramaxes -0,6% και τα Handies +7,4%. σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε πτώση 113 μονάδων (-4,2%) και έκλεισε στις 2605 μονάδες την Παρασκευή 18 Μαρτίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία, η αγορά παρουσίασε αυξομειώσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μέσα στα όρια των 12 $/τόνο και τελικά έκλεισε την Παρασκευή με θετικό πρόσημο (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Ωστόσο στην περιοχή ξεχώρισαν τα κυκλικά ταξίδια μέσα στον Ειρηνικό που σημείωσαν εβδομαδιαία αύξηση σχεδόν 23%. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 12.24 $/tn.
Στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε υποχώρηση στα ταξίδια από τη Βραζιλία αλλά και στο βορρά. Συνέχισαν να μειώνονται οι εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία για δεύτερη εβδομάδα, μειώνοντας και τη ζήτηση για ταξίδια προς την Ασία. Στο βορρά η δραστηριότητα κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα οδηγώντας τους δείκτες C8 και C9 σε εβδομαδιαίες απώλειες που έφτασαν το 12%. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 28,14 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 36,25Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 20,175 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στο βόρειο Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε νωχελικά την εβδομάδα. Περνώντας όμως οι ημέρες η ζήτηση ανανεώθηκε και είδαμε περισσότερα κλεισίματα και σε αυτούς τους ρυθμούς συνέχισε έως το τέλος της εβδομάδας. Τα φορτία προς τη βαλτική και τη βόρεια θάλασσα συνέχισαν να πληρώνουν premium. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 48-49Κ/ημέρα και προς τη Μεσόγειο-Ευρώπη στα $ 18,5-20Κ/ημέρα (παράδοση Μεσόγειο) και από τον Αμερικάνικο κόλπο και τη Βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής προς την Ευρώπη στα $ 21-23Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία οι περισσότεροι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής στην αρχή της εβδομάδας. Επιπλέον, η ζήτηση ήταν μειωμένη καθώς απουσίαζαν τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία προς την Κίνα. Στο τέλος εβδομάδας δεν παρατηρήθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές, με τον όγκο των φορτίων να είναι περιορισμένος. Γενικά όμως επικρατεί αισιοδοξία για τις επόμενες μέρες. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 24,5-26Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά εμφάνισαν πτωτικές τάσεις στο δεύτερο μισό της εβδομάδας, καθώς τα φορτία κάρβουνου από την Ινδονησία μειώθηκαν. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής μειώθηκαν στα 41-42,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά υποχώρησε στην αρχή της εβδομάδας και διατηρήθηκε σε αυτά τα επίπεδα, παρά την αυξημένη δραστηριότητα. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 34,5-36Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 37,5-38,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 39-40Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε σημάδια κόπωσης, αν και υπάρχουν ορυκτά φορτία προς το Μπαγκλαντές και τα ταξίδια προς Ατλαντικό εξακολουθούν να δίνουν κάποιο premium. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή μειώθηκαν στα $ 36-37,5Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 31-32,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 41,5-42.5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος εμφάνισε καλύτερα νούμερα, κυρίως λόγω των υψηλότερων απαιτήσεων για τα ταξίδια προς την Μεσόγειο και την Ευρώπη. Παράλληλα ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων ήταν περιορισμένος. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 37-38Κ/ημέρα και προς την Ασία διατηρήθηκαν στα $ 31-32Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά παρουσίασε ανοδικές τάσεις για τα ταξίδια προς την Ασία, ενώ αυξημένη ήταν και η ζήτηση για τα υπερατλαντικά ταξίδια. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα αυξήθηκαν στα $ 34,5-36Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 43-44Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης έδειξε σημάδια ανάκαμψης με οδηγό τα φορτία σκραπ. Η προσφερόμενη χωρητικότητα διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα αφού τα πλοία από τη Δυτική Μεσόγειο μετακινήθηκαν προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 15-16Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 20,5-21,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23-24Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά βελτιώθηκε περαιτέρω χάρη στα βιομηχανικά φορτία, το κλίνκερ και τα τσιμέντα, τα οποία κάλυψαν την απουσία της Ουκρανίας και της Ρωσίας. Έτσι τα λίγα πλοία που προτίμησαν να παραμείνουν στην περιοχή και να μη μετακινηθούν ανατολικά έκλεισαν σε υψηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 24-25Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 19,5-21,5Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά δείχνει να συνέρχεται από τους περιορισμούς που τέθηκαν. Έτσι οι πλοιοκτήτες εκμεταλλεύτηκαν υπέρ τους τη φορά της αγοράς ζητώντας υψηλότερα νούμερα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έμειναν στα $ 16-17Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια ανέβηκαν στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος παρουσίασε χαμηλή κινητικότητα, με λίγα κλεισίματα να έρχονται στην επιφάνεια. Όμως οι πλοιοκτήτες που παρέμειναν στην περιοχή φάνηκαν να έχουν το πάνω χέρι ανεβάζοντας τους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 17-18Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 16,5-17,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 18,5-19,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 14,5-15,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά εμφάνισε ανοδικές τάσεις προς όλες τις κατευθύνσεις, με αρκετά νέα φορτία στην αγορά. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ανέβηκαν στα $ 25-26Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 22,5-23,5Κ /ημέρα.
Η αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ανέβασε στροφές προς το τέλος της εβδομάδας πετυχαίνοντας υψηλότερα επίπεδα μέρα με τη μέρα. Οδηγός σε αυτή την κούρσα ήταν τα υπερατλαντικά ταξίδια. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 43-44 Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 40-41Κ/ημέρα.
Στην Ασία, οι πλοιοκτήτες προτιμούν να παραμείνουν στην περιοχή και για το λόγο αυτό βλέπουμε οι ναύλοι για τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό να παραμένουν ψηλά σε σχέση με τις υπόλοιπες διαδρομές. Επίσης τα ταξίδια από cis πλήρωναν bonus καθώς αρκετοί πλοιοκτήτες φοβούνται τυχόν κυρώσεις. Στην Ινδία και τον αραβικό κόλπο είδαμε η αγορά να σταθεροποιείται καθώς τα μετακινούμενα πλοία από τη Μεσόγειο συγκράτησαν τους ναύλους και ενίσχυσαν τον ανταγωνισμό των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 38,5-40 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 40,5-41,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 29,5-30,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter