Με το δάκτυλο στη σκανδάλη οι Χούθι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 12 Φεβρουαρίου 2025 13:38
![0Suez](/images/resized/images/photos/suez_canal/0suez__220_220.jpg)
«Χλομιάζει το σενάριο» για επαναφορά της Ερυθράς Θάλασσας και του Σουέζ στην προ Χούθι εποχή της κανονικότητας. Οι εξελίξεις στο μεσανατολικό είναι μεγάλες για οποιαδήποτε πιθανή επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν, όπου οι Χούθι ανακοίνωσαν μερική διακοπή της επιθετικότητάς τους μετά την έναρξη ισχύος της κατάπαυσης του πυρός στις 19 Ιανουαρίου.
Σε διάγγελμά του χθες Τρίτη, ο ηγέτης των Χούθι Αμπντούλ-Μαλίκ αλ-Χούτι δήλωσε ότι η φατρία της Υεμένης είναι έτοιμη να παρέμβει σε περίπτωση ισραηλινής κλιμάκωσης στη Γάζα, αλλά δεν διευκρίνισε εναντίον ποιου.
«Επιβεβαιώνουμε τη σταθερή, βασισμένη σε αρχές, ανθρωπιστική, ηθική και θρησκευτική μας θέση στην υποστήριξη του παλαιστινιακού λαού και των μουτζαχεντίν του σε όλα τα επίπεδα, στρατιωτικά, πολιτικά και μιντιακά επίπεδα», δήλωσε ο αλ-Χούτι.
«Είμαστε έτοιμοι ακόμη και για στρατιωτική επέμβαση σε οποιοδήποτε γύρο κλιμάκωσης εναντίον της Γάζας ανά πάσα στιγμή».
Οι Χούθι ανακοίνωσαν μια σχεδόν πλήρη διακοπή των επιθέσεών τους στην Ερυθρά Θάλασσα στις 20 Ιανουαρίου, αλλά η κυκλοφορία μέσω του Bab el Mandeb δεν έχει ανακάμψει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Lloyd's List Intelligence, οι διελεύσεις μέσω της πολιορκούμενης ναυτιλιακής λωρίδας ήταν σταθερές και σύμφωνες με τα «νέα» κανονικά επίπεδα, γεγονός που υποδηλώνει ότι η βιομηχανία εξακολουθεί να είναι επιφυλακτική για τους κινδύνους ασφαλείας.
Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ράμπι δήλωσε ότι αναμένει ότι η κυκλοφορία μέσω της διώρυγας θα επιστρέψει σταδιακά στα κανονικά επίπεδα μέχρι τα τέλη Μαρτίου και θα ανακάμψει πλήρως μέχρι τα μέσα του έτους, εάν διατηρηθεί η κατάπαυση του πυρός, ανέφερε το Bloomberg τη Δευτέρα.
Ενώ ο Ράμπι δεν ήταν ο μόνος που υπέθεσε ότι μια κατάπαυση του πυρός στη Γάζα θα οδηγούσε αυτόματα σε εμπορικές οδούς που θα ακολουθούσαν τα πρωτοσέλιδα, η πραγματικότητα είναι ότι η ναυτιλία περιμένει. Εάν η δεύτερη φάση της προθεσμίας κατάπαυσης του πυρός της 1ης Μαρτίου περάσει με κάποιο τρόπο, τότε αρκετοί πλοιοκτήτες θεωρούν ότι θα υπάρξει μια σταδιακή και πολύ διστακτική επιστροφή. Αλλά η μικρή «σταγόνα» των δοκιμαστικών διαδρομών που έχουν εντοπιστεί τις τελευταίες ημέρες δεν δείχνει ακόμη ικανή να αλλάξει τα δεδομένα και να δημιουργήσει μια τάση για επιστροφή στην «κανονικότητα».
Τα έσοδα της διώρυγας μειώθηκαν κατά περίπου 60% λόγω του πολέμου και οι απώλειες για το οικονομικό έτος που λήγει τον Ιούνιο θα είναι περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια. Την ίδια ώρα η δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων των μεγάλων container carriers, έδειξε, σύμφωνα με τις αναλύσεις που είδαν μέχρι τώρα το φως της δημοσιότητας ότι ακριβώς η έλλειψη αυτής της κανονικότητας συνέβαλε στην αύξηση της κερδοφορίας τους αλλά και στην απορρόφηση δυναμικού που υπό άλλες συνθήκες θα πλεόναζε.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.