Τρι02112025

Last updateΤρι, 11 Φεβ 2025 6am

“Λύση” στα «μπουκωμένα» βιβλία παραγγελιών η Ινδία…

0διαλυτήριο

Η σημαντική αύξηση της υποστήριξης της Ινδίας για την εθνική ναυπηγική βιομηχανία της έρχεται σε μια περίοδο που πλοιοκτήτες αναζητούν μια εναλλακτική λύση από την Κίνα, καθώς οι απειλές κυρώσεων από τις ΗΠΑ σε πλοία που κατασκευάζονται στην Κίνα δεν έχουν εξαφανιστεί. Ως εκ τούτου, η Ινδία εμφανίζεται ως εναλλακτική λύση αφ’ ενός γιατί τα βιβλία παραγγελιών σε Κίνα και Κορέα έχουν «ξεχειλίσει» από παραγγελίες με ορίζοντα παραδόσεων 2027-2028 και μετά και αφ’ ετέρου λόγω του ενδεχόμενου ο Τράμπ να υλοποιήσει τις απειλές του για τον ναυπηγικό τομέα της Κίνας.
Η χρονική συγκυρία που εξελίσσονται όλες οι κινήσεις από πλευράς Ινδίας φαίνεται πως είναι η κατάλληλη για την ανάπτυξη των σχεδιασμών καθώς η ινδική κυβέρνηση φιλοδοξεί να καταστεί η πέμπτη χώρα με ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία.
Η πρόσφατη ανακοίνωση της ινδικής κυβέρνησης για την παροχή αυξημένης αναπτυξιακής χρηματοδότησης για την ενίσχυση της τοπικής ναυπηγικής ικανότητας δείχνει ότι η Ινδία δεν έχει παραιτηθεί από το να γίνει κορυφαίο ναυπηγικό έθνος.
Ο πιο πρόσφατος προϋπολογισμός της, που ανακοινώθηκε την 1η Φεβρουαρίου, υποσχέθηκε ένα Ταμείο Θαλάσσιας Ανάπτυξης 250 δισεκατομμυρίων ινδικών ρουπιών (2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων) για τη στήριξη του ναυτιλιακού τομέα της χώρας, το 49% του οποίου θα απορροφηθεί από την κυβέρνηση και το υπόλοιπο από τις μεγάλες λιμενικές αρχές και τον ιδιωτικό τομέα.
Ο στόχος, σύμφωνα με το Υπουργείο Λιμένων, Ναυτιλίας και Πλωτών Οδών, είναι να αυξηθεί το παγκόσμιο μερίδιο φορτίου των πλοίων με σημαία Ινδίας στο 20% έως το 2047 και να μειωθεί η εξάρτηση από πλοία ξένης ιδιοκτησίας.
Ωστόσο η Ινδία διαθέτει μια μεγάλη ομάδα μηχανικών και μια δεξαμενή εργατικού δυναμικού χαμηλού κόστους, ενώ είναι επίσης ένας σημαντικός ανακυκλωτής πλοίων. Ο ανακυκλωμένος χάλυβας από παλιά πλοία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή νέων, ακριβώς όπως η διάλυση πλοίων αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά από το 2025, καθώς ο παγκόσμιος στόλος γερνάει όλο και περισσότερο.
Η Ινδία φλερτάρει με μεγάλους ναυπηγούς της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας, μαζί με κατασκευαστές εξοπλισμού για να βοηθήσουν στη υλοποίηση των σχεδίων της για την ανάπτυξη της ναυπηγικής της αγοράς γεγονός που δεν έχει περάσει απαρατήρητο από επιχειρήσεις που είναι εγκατεστημένες στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο που ειδικεύονται στην παραγωγή υλικών και αναλώσιμων για πλοία και πλωτά ναυπηγήματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι επιχειρήσεις αυτές αναζητούν, νέες αγορές, πέραν της Κίνας διαβλέποντας μια «μετακίνηση» προς τις ινδικές ναυπηγικές μονάδες για κατασκευές πλοίων tailor made μικρότερων μεγεθών με δεδομένο ότι ο παγκόσμιος στόλος «αναγκαστικά» λόγω των πλαισίων που έχει θέσει ο ΙΜΟ για την «πράσινη μετάβαση» και απανθρακοποίηση της ναυτιλίας θα οδηγήσει στα διαλυτήρια παλαιότερες μονάδες οι οποίες και θα πρέπει να αντικατασταθούν.
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ινδίας στην Ελλάδα, από το 2022, στήριξε και στηρίζει κάθε προσπάθεια, με στόχο μια ευρύτερη διμερή, εμπορική και οικονομική συνεργασία της Ελλάδας με την Ινδία, καθώς θεωρεί ότι το φάσμα, όπως και οι προοπτικές της συνεργασίας και των συνεργειών είναι ευρύτατο. Τα μνημόνια συνεργασίας που υπεγράφησαν αποτελούν ένα ακόμη θετικό βήμα προς την επίτευξη του διττού στόχου της προσέλκυσης επενδύσεων στην Ελλάδα, καθώς η ινδική οικονομία αναπτύσσεται ταχύτατα τα τελευταία χρόνια, και της ανάπτυξης των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων σε μια τεράστια αγορά. Η Ινδία είναι η πέμπτη οικονομία του πλανήτη και η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο, με 1,43 δις πληθυσμό, ξεπερνώντας, για πρώτη φορά, την Κίνα. Ελλάδα και Ινδία είναι δύο χώρες στις οποίες αναβιώνει ο ναυπηγικός τομέας, σε μία χρονική συγκυρία όπου η χωρητικότητα των ναυπηγείων στην Ασία αντιμετωπίζει, επί του παρόντος, περιορισμούς λόγω του μεγάλου αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς χαιρέτισε το ενδιαφέρον της Ινδίας να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Πειραιά, ως βασική πύλη διέλευσης των εμπορευματικών ροών προς την Ε.Ε., που καταδεικνύει για μια ακόμη φορά τον στρατηγικό ρόλο του Πειραιά και τη γεωπολιτική σημασία του στο πεδίο της διαμόρφωσης των θαλάσσιων εμπορευματικών ροών από και προς την Ευρώπη. Το Ε.Β.Ε.Π., έχοντας ως επιχειρήσεις-μέλη του, μεγάλες εταιρίες του τομέα των Logistics, πρότεινε στο πλαίσιο της ανάπτυξης των διμερών εμπορικών σχέσεων, πέραν του λιμένα του Πειραιά, τη χρήση και άλλων περιφερειακών λιμανιών, αλλά και την αξιοποίηση ενός «αεροδρομίου-cargo» στην Ελληνική επικράτεια, ως hub, για τα εξαγόμενα προς την Ευρώπη ινδικά προϊόντα, καθώς και την μετέπειτα μεταποίηση και πιστοποίηση τους σε επιχειρηματικά πάρκα στον ευρύτερο χώρο των εμπορικών λιμένων και αεροδρομίων.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter