Πεμ10102024

Last updateΠεμ, 10 Οκτ 2024 5pm

Οι στόχοι του Παρισιού είναι μακριά…

aerioi rypoi 0

Ο DNV εκτιμά ότι το 2024 θα είναι το έτος αιχμής των εκπομπών CO2 από άνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αναφέρει στην τελευταία ετήσια έκθεσή του για την ενεργειακή μετάβαση.


Σύμφωνα με τον DNV, οι εκπομπές από την ενέργεια πρόκειται να αρχίσουν μια μακρά μείωση και θα μειωθούν στο μισό μέχρι τα μέσα του αιώνα. Ενώ το μισό ακούγεται σαν επιτυχία για την πράσινη μετάβαση, εξακολουθεί να είναι μόνο στα μισά του δρόμου προς το «καθαρό μηδέν» και πιθανότατα θα ωθήσει το κλίμα σε περίπου 2,2 βαθμούς Κελσίου θέρμανσης μέχρι το τέλος του αιώνα, προβλέπει ο DNV.
Η κινητήρια δύναμη πίσω από το οροπέδιο των εκπομπών είναι η δραματική πτώση του κόστους των ηλιακών συλλεκτών και των μπαταριών ιόντων λιθίου - μια πτώση τιμών που αποδίδεται στους κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι κυριαρχούν στις αγορές ηλιακής ενέργειας και αποθήκευσης μπαταριών. Η πτώση της τιμής της ηλιακής ενέργειας οδηγεί τον άνθρακα έξω από την αγορά των σταθμών παραγωγής ενέργειας και οι ηλιακές εγκαταστάσεις αυξήθηκαν κατά ένα εκπληκτικό 80% πέρυσι.
Το κόστος των εκμεταλλεύσεων αποθήκευσης μπαταριών μειώνεται επίσης γρήγορα, επομένως είναι οικονομικά εφικτό για τις εγκαταστάσεις ανανεώσιμης ενέργειας να παρέχουν (αποθηκευμένη) ενέργεια σε όλες τις συνθήκες, όλο το εικοσιτετράωρο. Οι φθηνότερες μπαταρίες έχουν επίσης κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πολύ πιο ανταγωνιστικά, ειδικά στην Κίνα, όπου η πλειοψηφία των οδηγών αγοράζουν τώρα οχήματα με μπαταρίες. Οι αυτοκινητιστές της Κίνας πιθανότατα θα κορυφώσουν την κατανάλωση βενζίνης μέχρι το 2025 και μπορεί ακόμη και να επιτύχουν αυτό το ορόσημο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Οι παγκόσμιες πωλήσεις επιβατικών οχημάτων θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Κίνας και πιθανότατα θα είναι ημιηλεκτρικά μέχρι το 2031, προβλέπει 0 DNV.
"Τα ηλιακά φωτοβολταϊκά και οι μπαταρίες οδηγούν την ενεργειακή μετάβαση, αυξάνοντας ακόμη πιο γρήγορα από ό, τι είχαμε προβλέψει προηγουμένως", δήλωσε ο Remi Eriksen, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου DNV. «Υπάρχει ένα συναρπαστικό πράσινο μέρισμα που προσφέρεται, το οποίο θα πρέπει να δώσει στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής το θάρρος όχι μόνο να διπλασιάσουν τις τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, αλλά και να αντιμετωπίσουν τους δαπανηρούς και δύσκολους τομείς που είναι δύσκολο να ηλεκτροδοτηθούν με σταθερή αποφασιστικότητα».
Οι τομείς αυτοί περιλαμβάνουν τη ναυτιλία και την αεροπορία, οι οποίες απαιτούν καύσιμα με βάση το υδρογόνο σε κλίμακα. Ωστόσο, ο DNV έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω την εκτίμησή της για την πορεία των καυσίμων με βάση το υδρογόνο, όπως η πράσινη μεθανόλη και η πράσινη αμμωνία, και τώρα αναμένει ότι θα αποτελέσουν περίπου το τέσσερα τοις εκατό της τελικής ζήτησης ενέργειας έως το 2050. Η δέσμευση άνθρακα πιθανότατα θα χειριστεί περίπου το έξι τοις εκατό των παγκόσμιων εκπομπών στο ίδιο χρονικό πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένου ενός εκτιμώμενου 15 τοις εκατό όλων των εκπομπών από τη ναυτιλία (μέσω της δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα επί του πλοίου).
Για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση δαπανηρότερων πράσινων λύσεων για δύσκολεςπεριπτώσεις χρήσης όπως η ναυτιλία, ο DNV προτείνει ότι μπορεί να χρειαστεί μια παγκόσμια τιμή άνθρακα - όπως η εισφορά καυσίμων που εξετάζεται στον ΙΜΟ.
«Οι δυνάμεις της αγοράς από μόνες τους δεν μπορούν να επιτύχουν τον στόχο της συμφωνίας του Παρισιού να διατηρηθεί η αύξηση της θερμοκρασίας αρκετά κάτω από τους 2°C. Ενώ οι αγορές είναι συχνά αποτελεσματικές στην προώθηση της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας και της υιοθέτησης των ηλεκτρικών οχημάτων, υπολείπονται στην αντιμετώπιση δαπανηρών και πολύπλοκων τεχνολογικών μέτρων σε άλλους τομείς ", κατέληξαν οι αναλυτές της DNV.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter