Τρι05072024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αξία στόλου: Στην τρίτη θέση η Ελλάδα

0Κατα Small

Στην τρίτη θέση της κατάταξης, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, σε όρους αξίας στόλου βρίσκεται η Ελλάδα με την Ιαπωνία και την Κίνα να καταλαμβάνουν αντίστοιχα τις δύο πρώτες θέσεις.
Η Ιαπωνία συνεχίζει να ηγείται, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση κατέχοντας τον στόλο με την υψηλότερη αξία και κατέχοντας συνολικά περίπου 206,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε περιουσιακά στοιχεία. Πρόκειται για αύξηση 5% από την τελευταία έκθεση τον Νοέμβριο του 2022.
Σημαντικές επενδύσεις πραγματοποιήθηκαν στον τομέα των δεξαμενόπλοιων με σχεδόν 100 πλοία να προστίθενται στο στόλο, αυξάνοντας τη συνολική αξία κατά 15,5%. Επιπλέον, οι αξίες για αυτόν τον τομέα έχουν ενισχυθεί σε όλους σχεδόν τους υποτομείς και τις ηλικιακές κατηγορίες κατά το τελευταίο έτος, ανέφερε η VesselsValue. Για παράδειγμα, 10 YO Suezmaxes των 160.000 DWT αυξήθηκαν κατά 19,8% σε ετήσια βάση (YoY) από 53,43 εκατομμύρια δολάρια σε 64,01 εκατομμύρια δολάρια.
Από τις κορυφαίες πλοιοκτήτριες χώρες, η Ιαπωνία κατέχει τους στόλους υψηλότερης αξίας για πλοία ΥΦΑ και LPG τόσο σε αξία 37,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων και 13,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων αντίστοιχα όσο και σε όγκο σε 202 πλοία ΥΦΑ και 344 LPG.
Η Κίνα διατηρεί την κορυφαία θέση της από την ιδιοκτησία πλοίων, με συνολικά 6.084 πλοία και τρέχουσα αξία στόλου ύψους 204 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Διαθέτει επίσης τον μεγαλύτερο στόλο bulker, τόσο όσον αφορά τα πλοία όσο και τις αξίες. Ως αποτέλεσμα των βελτιωμένων θεμελιωδών μεγεθών της αγοράς, τα κέρδη για τα bulkers ήταν σταθερά, ιδιαίτερα για τα Capesizes. Αυτό είχε θετικό αντίκτυπο στις αξίες, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 30,36% YoY για τα νεότευκτα πλοία 0YO των 180.000 DWT, τα οποία αυξήθηκαν από 54,75 εκατομμύρια δολάρια σε 71,37 εκατομμύρια δολάρια, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2010. Τέλος κατέχει επίσης τον μεγαλύτερο αριθμό δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ο στόλος δεξαμενόπλοιων αποτελείται από 1.576 πλοία συνολικής αξίας 47,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο στόλος εμπορευματοκιβωτίων διαθέτει 1.011 πλοία, αξίας 42,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η Ελλάδα διατήρησε τη θέση της ως τρίτη χώρα τόσο ως προς τον συνολικό αριθμό σκαφών του στόλου της όσο και ως προς τη συνολική αξία.
Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος δεξαμενόπλοιων έχει την υψηλότερη αξία στα 69,5 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η επακόλουθη αύξηση της ζήτησης τονομιλίων συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων.
Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις τιμές των δεξαμενόπλοιων που κυμαίνονται γύρω από τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τομείς, για παράδειγμα, οι τιμές για 15YO Suezmaxes χωρητικότητας 160.000 νεκρού βάρους (DWT) αυξάνονται σήμερα κατά 20,62% από την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατομμύρια δολάρια σε 46,28 εκατομμύρια δολάρια.
Η Ελλάδα είναι επίσης ο ιδιοκτήτης του δεύτερου μεγαλύτερου στόλου LNG, με 143 πλοία και αξία στόλου 31,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι αξίες σε αυτόν τον τομέα παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter