Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θα στοιχίσει ακριβά… το EU ETS

rupoi ploion6

Oι Ασιάτες πλοιοκτήτες με πλοία που πλέουν από και προς την Ευρώπη είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν εκτιμώμενες υποχρεώσεις εκπομπών άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ μόλις εφαρμοστεί πλήρως το σύστημα εμπορίας εκπομπών της ΕΕ (EU ETS) όπως εκτιμά σε ανάλυσή της η εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας OceanScore. Σύμφωνα με τα στοιχεία το υψηλότερο βάρος αναμένεται να πέσει στις εταιρείες που είναι εγγεγραμμένες στην Κίνα και τη Σιγκαπούρη. Η εταιρεία έχει προβλέψει ότι οι κάτοχοι εγγράφων συμμόρφωσης με έδρα την Ασία (DoC) θα πρέπει να παραδώσουν μεταξύ 15-16 εκατομμυρίων δικαιωμάτων της ΕΕ (EUA), ή πιστώσεις άνθρακα, για ταξίδια προς και από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που ευθύνονται για το 50% των εκπομπών. Επιπλέον, οι ελλιμενισμοί και οι διελεύσεις εντός της ΕΕ θα ευθύνονται για το 100% των εκπομπών.
Το εκτιμώμενο κόστος του EU ETS για τους ασιάτες ιδιοκτήτες είναι περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ (540 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) φέτος, με υποχρεώσεις για το 40 % των εκπομπών, που αυξάνονται στο 70 % το 2025 και φτάνουν το 100 % το 2026 κατά την τριετή περίοδο σταδιακής εφαρμογής του κανονισμού. Αναμένεται ότι περίπου 4.000 πλοία με ασιατική σημαία θα επηρεαστούν από το EU ETS, που αποτελούν περίπου το ένα τρίτο του συνόλου των 12.500 φορτηγών και επιβατηγών πλοίων άνω των 5000 gt που υπόκεινται επί του παρόντος στο EU ETS. Επιπλέον, τα σκάφη αυτά ανήκουν ή λειτουργούν από 400 κατόχους DoC, συμπεριλαμβανομένων σημαντικών παικτών όπως η COSCO της Κίνας, η Anglo-Eastern Ship Management με έδρα το Χονγκ Κονγκ και η HMM της Νότιας Κορέας, με περίπου τα μισά από τα επηρεαζόμενα σκάφη να λειτουργούν από κατόχους DoC εκτός ΕΕ. Επίσης, το εκτιμώμενο κόστος 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για την ασιατική ναυτιλία εξαρτάται από την κυμαινόμενη τιμή του άνθρακα, η οποία σήμερα ανέρχεται σε περίπου 55 ευρώ ανά τόνο CO2. Όσον αφορά την ατομική έκθεση κόστους της εταιρείας, η ανάλυση της OceanScore αποκαλύπτει ότι μια εταιρεία που εκμεταλλεύεται 15 πλοία θα πρέπει να παραδώσει λίγο πάνω από 300.000 EUA, που ανέρχονται σε κόστος περίπου 18 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ με βάση την τρέχουσα τιμή άνθρακα. Επιπλέον, τα ταξίδια από και προς την Ευρώπη συμβάλλουν περίπου στο 59% των εκπομπών που υπόκεινται στο EU ETS, ενώ το 41% προέρχεται από πλόες και λιμενικές δραστηριότητες εντός της Ευρώπης. Παρόλα αυτά, τα ταξίδια από και προς την Ευρώπη θα επιβαρύνονται λιγότερο με το κόστος σε σύγκριση με την εγχώρια ευρωπαϊκή κυκλοφορία, κυρίως λόγω του συντελεστή ευθύνης 50%.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter