Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Προβληματισμοί και μελέτες

aerioi rypoi 0

Μια ανάλυση που δημοσιεύτηκε στην πλατφόρμα Queseas φαίνεται πως έχει χαρτογραφήσει κρίσιμα κενά του κανονισμού για το EU ETS. Από τα στοιχεία της μελέτης φαίνεται ότι η επιβολή του EU ETS θα μπορούσε να δημιουργήσει για τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλιακής βιομηχανίας οικονομικά κίνητρα για να αποφύγουν τα ταξίδια στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και να χρησιμοποιήσουν γειτονικές χώρες εκτός ΕΕ ως ενδιάμεσες κλήσεις. Επιπλέον, θεωρεί επίσης πιθανό να αλλάξει το τοπίο εισαγωγών/μεταφορών πετρελαίου της Ευρώπης, οδηγώντας σε ορισμένες περιπτώσεις σε απώλεια εσόδων για το EU ETS και, τελικά, σε διαρροή άνθρακα.
Η ανάλυση έρχεται σε συνέχεια των προβληματισμών που είχε εκφράσει ο ESPO στις αρχικές συζητήσεις για το EU ETS φωτογραφίζοντας τότε τις επιπτώσεις για τα κομβικής σημασίας λιμάνια της ΕΕ κυρίως εκείνων της Μεσογείου αλλά και του συστήματος των μεταφορτώσεων από τις εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ώστε να καταβάλλουν μικρότερες εισφορές. Να σημειωθεί ότι στην ανάλυση γίνεται αναφορά σε δύο σενάρια πλόων ενός δεξαμενόπλοιου όπου υπολογίζονται τα κόστη και το μέγεθος της εισφοράς λόγω του CO2 με απευθείας προσέγγιση σε λιμάνι της ΕΕ και με μεταφόρτωση σε λιμάνι εκτός ΕΕ και εν συνεχεία προσέγγιση σε ευρωπαϊκό λιμάνι με την δεύτερη περίπτωση να μειώνει το κόστος του EU ETS κατά 92%.
Να σημειωθεί τέλος ότι οι πρόσφατες «τοποθετήσεις» ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε Αίγυπτο αλλά και σε λιμάνια των ακτών της Β. Αφρικής έχουν σημάνει συναγερμό στο σύνολο των λιμένων της ΕΕ που βρίσκονται στην Μεσόγειο για το ενδεχόμενο να μεταφερθούν οι κύριες γραμμές εκτός λιμένων ΕΕ και να αναπτυχθούν οι μεταφορτώσεις με στόχο τη μείωση του κόστους που συνεπάγεται το μέτρο

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter