Τρι05072024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

‘Άνεμος, αργή ταχύτητα και πράσινα καύσιμα θα μπορούσαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τις εκπομπές αερίων ρύπων των πλοίων έως το 2030

aerioi rypoi 0

Η ναυτιλία έχει τις τεχνικές δυνατότητες, με τα εργαλεία που είναι διαθέσιμα σήμερα, να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου οπουδήποτε μεταξύ ενός τετάρτου και μισού έως το 2030, σύμφωνα με νέα ανεξάρτητη έκθεση που διεξήχθη από τη συμβουλευτική CE Delft για τέσσερις περιβαλλοντικές ομάδες.
Τα κράτη μέλη του ΙΜΟ πρόκειται να συγκληθούν σε σύνοδο τον Ιούλιο του 2023 που θα εγκρίνει τις αναθεωρήσεις της δεδηλωμένης στρατηγικής του ΙΜΟ για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Από το 2018, η θέση του ΙΜΟ ήταν ότι η ναυτιλία θα μειώσει τις εκπομπές κατά 50% έως το 2050 σε σχέση με το 2008.
Η Delft στην έκθεσή της καταλήγει στο συμπέρασμα ότι είναι τεχνικά εφικτό με τη σταδιακή έναρξη του 2025 να μειωθούν οι εκπομπές από τη ναυτιλία σε ένα εύρος μεταξύ 28 και 47% έως το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 2008. Η εφαρμογή αυτών των μέτρων, καταλήγει η έκθεση, θα αυξήσει το κόστος αποστολής μεταξύ έξι και δεκατεσσάρων τοις εκατό κατά μέσο όρο.
Η έκθεση δημιουργεί ένα ευρύ φάσμα σεναρίων χρησιμοποιώντας τεχνικές και επιχειρησιακές επιλογές μείωσης που το Delft επισημαίνει ότι είναι διαθέσιμες στη βιομηχανία τώρα. Ζητούν την υιοθέτηση πρόωσης με τη βοήθεια του ανέμου, μειώσεις ταχύτητας που κυμαίνονται μεταξύ 20% και 30% για τα πλοία που θα οδηγήσουν σε μειώσεις εκπομπών και μεταξύ πέντε και δέκα τοις εκατό υιοθέτησης καυσίμων μηδενικού GHG. Συνυπολογίζουν στην ανάλυση τις αλλαγές στο μέγεθος του στόλου για να αντισταθμίσουν τη μείωση της χωρητικότητας από τον «αργό ατμό».
Υπολογίζουν ότι λίγο περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής μείωσης θα προέλθει από επιχειρησιακά μέτρα, συμπεριλαμβανομένου του αργού ατμού, ενώ η πρόωση με τη βοήθεια του ανέμου και τα μηδενικά ή σχεδόν μηδενικά καύσιμα αερίων του θερμοκηπίου θα οδηγήσουν το καθένα στο ένα τέταρτο της συνολικής μείωσης.
Ο αντίκτυπος στο κόστος ποικίλλει στα διάφορα σενάρια, εν μέρει λόγω του επιπέδου μετάβασης καυσίμου καθώς και του ποσοστού μείωσης της ταχύτητας. Μια μείωση 20% στην ταχύτητα που αναφέρουν θα ήταν το υψηλότερο κόστος σε σύγκριση με μια μείωση 30%. Ομοίως, όσο υψηλότερο είναι το ποσοστό των εναλλακτικών καυσίμων, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αντίκτυπος στο κόστος.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter