Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Όλα τα καύσιμα «στο τραπέζι»

0Bunkering

Τίποτα δεν έχει ξεκαθαρίσει στον ορίζοντα των «πράσινων καυσίμων» για την ναυτιλία καθώς μέχρι ώρας οι επιλογές δεν δείχνουν μία σαφή κατεύθυνση ως προς το ποιο καύσιμο θα καταστεί κυρίαρχο στην «πράσινη μετάβαση». Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στην ναυτιλιακή βιομηχανία σε αυτή την χρονική συγκυρία τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγαν μεταξύ μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών σχετική με την μετάβαση της ναυτιλίας προς τις μηδενικές εκπομπές αέριων ρύπων το Global Maritime Forum και το Mærsk Mc Kinney Møller Center for Zero Carbon Shipping . Το πιο εντυπωσιακό αποτέλεσμα της έρευνας είναι ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων δηλαδή η ανάγκη προετοιμασίας για στόλους που λειτουργούν με τρεις ή περισσότερες «οικογένειες» καυσίμων. Το πιο συνηθισμένο μείγμα μέχρι το 2050 που αντιπροσωπεύεται από σαράντα πέντε τοις εκατό των ερωτηθέντων είναι ένας στόλος που διαχειρίζεται ταυτόχρονα πλοία με μαζούτ / βιοντίζελ, μεθάνιο, μεθανόλη και αμμωνία - μια σταδιακή αλλαγή στην ποικιλομορφία των καυσίμων.
Άλλα ευρήματα από την έρευνα δείχνουν ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνουν ως προτιμώμενη τεχνολογία μέχρι το 2050 και ότι η ταχύτητα υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων από τη ναυτιλιακή βιομηχανία θα είναι συνάρτηση της διαφοράς κόστους με τα ορυκτά καύσιμα και του βαθμού διαθεσιμότητας τέτοιων πιο πράσινων εναλλακτικών λύσεων στα λιμάνια παγκοσμίως.
Τα μελλοντικά σενάρια καυσίμων θα καθοριστούν τόσο από την πλευρά της ζήτησης όσο και από την πλευρά της προσφοράς. Οι επιλογές των παρόχων καυσίμων θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.
Τα λιμάνια και οι πάροχοι ανεφοδιασμού καυσίμων ενδέχεται να δώσουν προτεραιότητα στη διάθεση μεμονωμένων καυσίμων βραχυπρόθεσμα - λόγω της ύπαρξης κοντινών εγκαταστάσεων παραγωγής, της συμμετοχής σε πράσινους διαδρόμους που απαιτούν τη χρήση συγκεκριμένων καυσίμων ή των εθνικών σχεδίων και κινήτρων απαλλαγής από τον άνθρακα. Αλλά μακροπρόθεσμα, οι λιμένες που επιθυμούν να προσελκύσουν τον μεγαλύτερο δυνατό αριθμό μελλοντικών πλοίων θα πρέπει να προετοιμαστούν για την ανάγκη να προσφέρουν πολλαπλούς τύπους καυσίμων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter