“Αλλάζει” το τοπίο στο Short Sea Shipping
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2015 11:00
Δύο σημαντικές εξελίξεις στο σιδηροδρομικό τοπίο αυτή στα Βαλκάνια και εκείνη στην Αραβική χερσόνησο μέλλεται να "αλλάξουν θεαματικά", όπως αναλυτές εκτιμούν, το τοπίο στο Short Sea Shipping.
Στα νότια Βαλκάνια απ άκρου-σ' άκρο εξελίσσεται ένα εξαιρετικά φιλόδοξο σχέδιο γενικευμένης αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, με Κινεζική χρηματοδοτική υποστήριξη, το οποίο και διασυνδέει στρατηγικής σημασίας λιμάνια με μέτωπο στη Μ. Θάλασσα και τις όχθες του Δούναβη με το δίκτυο της κεντρικής Ευρώπης. Από την άλλη πλευρά στην Αραβική χερσόνησο επίσης εξελίσσεται ένα μεγαλόπνοο σχέδιο σιδηροδρομικής διασύνδεσης έξι Co-operation Council states και των λιμένων που αυτά διαθέτουν.
Και οι δύο περιπτώσεις, όπου η αξία των επενδύσεων είναι έως και «αστρονομική», είναι προφανές ότι θα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στο τοπίο των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων καθώς τα τελευταία χρόνια εξελίσσονται σημαντικά προγράμματα ενδυνάμωσης του Short Sea, αφενός και της εκτροπής φορτίων από τους οδικούς άξονες στους σιδηροδρομικούς και τους θαλάσσιους αφετέρου.
Με δεδομένη τη διάθεση της Κίνας να αναδημιουργήσει τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» οι εν λόγω σχεδιασμοί προσλαμβάνουν ιδιάζουσας σημασίας για το διεθνές εμπόριο. Αλλά και για τη ναυτιλία καθώς η εμφάνιση στον παγκόσμιο χάρτη λιμένων με σιδηροδρομική κάλυψη στη μεν Αραβική χερσόνησο εκτιμάται ότι θα αλλάξει το τοπίο στο transshipment ενώ στη Βαλκανική τις εμπορευματικές ροές. Να σημειωθεί ότι εσχάτως ,και ελέω COSCO , το λιμάνι του Πειραιά και το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο διασύνδεσης των λιμένων Πειραιά, Βόλου, Θεσσαλονίκης αλλά και Αλεξανδρούπολης μπήκαν θεαματικά στο «χάρτη των διεθνών εμπορικών, πολιτικών, γεωστρατηγικών και οικονομικών εξελίξεων». Διεκδικώντας έτσι πρωταγωνιστικό ρόλο η ευθύνη για την «απόδοση» του οποίου βρίσκεται στα χέρια της παρούσας κυβέρνησης και στη διάθεση αυτής να προχωρήσει έστω και με «διαφορετική συνταγή» τις πολυσυζητημένες αποκρατικοποιήσεις.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.