Συζητήσεις για ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2014 09:18
Επανέρχονται στο προσκήνιο της επικαιρότητας τα ευρισκόμενα στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της ΕΕ ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια και η τύχη τους μετά και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των stress test.
Το διάστημα που διέρρευσε προ των test σημειώθηκαν σημαντικές κινήσεις από το τμήμα του χρηματοπιστωτικού συστήματος που εμφανίζεται περισσότερο εκτεθειμένο όπως η Γερμανική περίπτωση.
Ωστόσο τα αποτελέσματα που γνωστοποιήθηκαν δίνουν πλέον πεδίο για ανάπτυξη νέων «σεναρίων» περί τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση αλλά και για τις επόμενες κινήσεις των Τραπεζών. Στη χρονική συγκυρία πάντως της δημοσιοποίησης των ευρωπαϊκών stress test το γεγονός του «αποχαιρετισμού» από τις γραμμές της Παρο-Ναξίας του Ε/Γ-Ο/Γ Blue Star Ithaki, και των συγκινητικών στιγμών που κατέγραψαν τα τοπικά κατά κύριο λόγο μμε, επανέφερε στο προσκήνιο και το «ακτοπλοϊκό ζήτημα» για το οποίο επίσης πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα.
Με την παντοιοτρόπως επιβεβαιωμένη διαπίστωση ότι η ακτοπλοΐα αποτελεί εκ των βασικών πυλώνων της τουριστικής ανάπτυξης της νησιωτικής χώρας αλλά και διατήρησης της εδαφική συνοχής της νησιωτικής προς την ηπειρωτική Ελλάδα, το προσεχές διάστημα αναμένεται ενδιαφέρον.
Να σημειωθεί ότι τα τελευταία χρόνια που η κρίση πλήττει την ελληνική ακτοπλοΐα οι πέντε μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές εταιρείες πούλησαν συνολικά 16 πλοία και ο στόλος τους μειώθηκε από τα 81 πλοία του 2008 στα 65 πλοία στο τέλος του 2013, σύμφωνα με σχετική μελέτη της XRTC.
Αλλά το ερώτημα περί του τι θα γίνει προσεχώς παραμένει αναπάντητο. Είναι προφανές ότι ενόψει της προσεχούς τουριστικής χρονιά και των εκτιμήσεων για αύξηση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα το ακτοπλοϊκό θα παραμένει στο προσκήνιο.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.