«Ζωντανεύει» το Σουέζ τα ναυπηγεία (;)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου 2014 13:09
Μία νέα διάσταση στο κύκλο των συζητήσεων περί του ορίζοντα των ελληνικών «ναυπηγο»-επισκευαστικών μονάδων έρχεται να προσδώσει η ενεργοποίηση του Αιγυπτιακού σχεδίου διαπλάτυνσης της διώρυγας του Σουέζ.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων η ανάπτυξη της διώρυγας αφ ενός θα βελτιώσει τους ρυθμούς διέλευσης των πλοίων και αφ ετέρου θα δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες για διέλευση απευθείας γραμμών μεταξύ Ασίας-Αμερικής. Το τελευταίο, που αποτελεί ένα γεγονός που θα εμφανιστεί σύντομα στον ορίζοντα, δημιουργεί επιπρόσθετα δεδομένα αναζωογόνησης της «ναυπηγο»-επισκευαστικών μονάδων που βρίσκονται επί ελληνικού εδάφους για ένα κύριο λόγο. Τη γεωγραφική θέση που κατέχουν οι μονάδες αυτές αλλά και η επισκευαστική ζώνη για την οποία οι συζητήσεις την τελευταία εικοσαετία καλά κρατούν. Αποκαλυπτικό της σημασίας που προσλαμβάνει η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά και του Θριασίου αποτελεί και η πρόσφατη, σχετικά, επίσκεψη του προέδρου του κινέζικου ναυπηγικού κολοσσού Fujian Shipbuilding, Zhao Jinjie και ομάδας στελεχών της εταιρείας κατά την οποία έγινε, μεταξύ άλλων, συνάντηση με τον επικεφαλής του ομίλου Νεωρίου (σε αυτόν ανήκουν και τα ναυπηγεία Ελευσίνας) κ. Νίκο Ταβουλάρη με αποτέλεσμα την «αναζωπύρωση» των σεναρίων περί κινέζικου ενδιαφέροντος για ελληνικά ναυπηγεί. Με μεγάλων μεταφορικών δυνατοτήτων πλοία να διέρχονται καλύπτοντας μελλοντικά απευθείας γραμμές Ασίας-ΗΠΑαλλά και γραμμές Ασίας Ευρώπης μέσω Σουέζ κατά τους εμπειρογνώμονες παρουσιάζεται μία καλή ευκαιρία. Να σημειωθεί ότι την τελευταία δεκαετία σχεδόν μονότονα παραγωγικές τάξεις του Πειραϊκού χώρου επισημαίνουν ότι θα πρέπει να μην χαθούν άλλες ευκαιρίες ενώ τονίζουν ότι θα πρέπει να υπάρξει πολιτική ώστε πλοία που διέρχονται από και προς το Σουέζ να μπορούν να εκτελέσουν επισκευαστικές και άλλες εργασίες με ότι αυτό θετικό θα συνεπάγεται για την απασχόληση αλλά και την τοπική και εθνική οικονομία.