Καύσιμα και innovation «ωθούν» την παγκόσμια ανανέωση του στόλου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 07 Ιουνίου 2014 09:07
Ποσειδώνια ήταν και στα Ποσειδώνια βγαίνουν ειδήσεις και συμπεράσματα. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που διέρρευσαν από συζητήσεις, που έγιναν στο περιθώριο της διοργάνωσης ,υψηλόβαθμων στελεχών- τεχνοκρατών το προσεχές διάστημα η ανανέωση του στόλου σε διεθνές επίπεδο θα επιταχυνθεί.
Αν και βασική αιτία είναι το νομικό πλαίσιο ώθηση δίνεται από τις νέες προτάσεις των ναυπηγών για την πρόωση των πλοίων αλλά και τη χρήση «βελτιωμένων» καυσίμων ή ακόμη και του LNG , που στα φετινά Ποσειδώνια έκανε αισθητή την παρουσία του μέσα από σειρά παρουσιάσεων. Ναι οι επιλογές στις κατασκευές, όπως εκτιμήθηκε, είναι καταφανώς ακριβότερες αφού συσσωματώνεται η αιχμή των τεχνολογιών στα πλοία υπό κατασκευή ή υπό παραγγελία ενώ κατέστη προφανές ότι μεγάλο μέρος των τεχνολογικών επιτευγμάτων περιστρέφονται και προς την κατεύθυνση «υπερ-πλήρωσης» των απαιτήσεων του διαρκώς εκτεινόμενου νομοθετικού πλαισίου. Κατά τους εμπειρογνώμονες διεξάγεται κούρσα ανάπτυξης (innovation)ώστε οι εξοπλισμοί να βρεθούν «ένα βήμα μπροστά» κάτι όμως που θεωρείται δύσκολο στην παρούσα φάση. Για μία ακόμη φορά στην «αθέατη πλευρά» των Ποσειδωνίων καταγράφηκε ο προβληματισμός σε σχέση με τη συσσωμάτωση νέων τεχνολογιών για τα επίπεδα της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και για την «κατηγοριοποίηση» των νέων ειδικοτήτων που προκύπτουν εκ των πραγμάτων κυρίως στους στόλους των δεξαμενόπλοιων και των μεταφοράς υγροποιημένων αερίων. Τέλος ουδείς εκ των τεχνοκρατών εμπειρογνωμόνων ήταν σε θέση να εκτιμήσει αν και σε ποιο επίπεδο θα σταματήσει ο γιγαντισμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ προβληματισμός καταγράφηκε και για τα θέματα ασφάλειας που προκύπτουν από τον αντίστοιχο γιγαντισμό των κρουαζιερόπλοιων.