Κυρ11172024

Last updateΚυρ, 17 Νοε 2024 10am

Σαμαράς-Πούτιν: Επίσημα στο «κάδρο» ΟΛΘ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ

samaras-poutin-2

Το επόμενο βήμα η μετουσίωση. Ή μάλλον το πώς θα μετουσιωθεί η εκατέρωθεν καλή πρόθεση για τη διαμόρφωση θετικού επενδυτικού κλίματος.

Νωρίτερα πάντως ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Α. Σαμαράς έβαλε ξεκάθαρα στο κάδρο των αποκρατικοποιήσεων και των συνομιλιών με τη Ρωσική πλευρά κατά τη συνάντησή του με τον Ρώσο πρόεδρο Β. Πούτιν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον ΟΛΘ αναφερόμενος στο εκδηλωθέν Ρωσικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Από την πλευρά του ο Ρώσος πρόεδρος εμφανίστηκε διατεθειμένος να συζητήσει την ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων που θα θέσει η ελληνική πλευρά με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την αναθέρμανση των ελληνο-ρωσικών οικονομικών σχέσεων αλλά και την «έκφραση» ρωσικού επενδυτικού ενδιαφέροντος σε τομείς της ελληνικής οικονομίας. Ο πρωθυπουργός πάντως υπήρξε περισσότερο σαφής καθώς στις δηλώσεις του έκανε λόγοι για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΛΘ αλλά και για τις δυνατότητες του σιδηροδρομικού δικτύου να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο για τη διασπορά προϊόντων στις αγορές της κεντρικής αλλά και ανατολικής Ευρώπης.

Όπως έχει αναφέρει και νωρίτερα το «theseanation" η Ρωσική πλευρά τόσο σε διπλωματικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο έχει εκφράζει την βούληση να συμμετάσχει στη διαδικασία αποκρατικοποίησης των ΟΛΘ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ αντιμετωπίζοντας όμως και τις δύο περιπτώσεις ως μία συνολική «πακέτο». Εδώ είναι και το «λεπτό σημείο» των χειρισμών που θα ακολουθήσουν καθώς μέλλεται να διευκρινιστεί η κυβερνητική βούληση αφού επί του θέματος θα πρέπει να τοποθετηθούν αρμοδίως τα συναρμόδια υπουργεία και βέβαια το ΤΑΙΠΕΔ οπότε και θα καταστεί σαφές αν υφίστασαι πεδίο για ρωσικές επενδύσεις και στον λιμενικό τομέα (ΟΛΘ) αλλά και στο σιδηροδρομικό.

Για «τζακ ποτ» κάνουν λόγο επιχειρηματικοί κύκλοι της Β. Ελλάδος και όχι μόνο που είναι σε θέση να γνωρίζουν τη στρατηγική σημασία του συνδυασμού «λιμάνι-τρένο» αλλά και της χρήσης του σιδηροδρομικού δικτύου από το οποίο πλέον «εξαρτώνται» τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, Βόλου και Αλεξανδρούπολης μελλοντικά δε και της Πάτρας όσον αφορά στις συνέργειες στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών και των logistics.

Με την τρόικα πάντως και τις Βρυξέλλες να συνεχίζουν να δημιουργούν προσκόμματα με την διγλωσσία τους σε μείζωνος σημασίας θέματα όπως αυτά της αποκρατικοποίησης λιμένων είναι πλέον προφανές ότι τις κρίσιμες αποφάσεις θα πρέπει να λάβει το Μαξίμου και η Αθήνα αν θέλει να μετουσιώσει πραγματικά τις καλές προθέσεις της Ρωσικής πλευράς για τη Θεσσαλονίκη αλλά και της Κινεζικής για τον Πειραιά ή θα παραμείνει έρμαιο μία κατάστασης που δεν οδηγεί πουθενά τουλάχιστον όχι προς την κατεύθυνση που ή ίδιοι οι δανειστές έχουν προδιαγράψει κάνοντας λόγο για προαπαιτούμενα μεταξύ των οποίων είναι και οι αποκρατικοποιήσεις λιμένων αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter