Αρνούνται τις υπερωρίες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 09 Οκτωβρίου 2024 18:33
Μπορεί οι συνάδελφοί τους στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής να έδωσαν «παράταση» μέχρι τις 15 Ιανουαρίου για να ρυθμιστούν θέματα που έθεσαν στην «σύντομη» απεργιακή κινητοποίησή τους αλλά οι Καναδοί δεν φαίνονται διατεθειμένοι να «σπρώξουν» άλλο το θέμα της ΣΣΕ τους.
Η συνεχιζόμενη διαμάχη για τις συμβάσεις των λιμενεργατών στο Μόντρεαλ θα περάσει σε μια νέα φάση, καθώς το συνδικάτο τους ανακοίνωσε σχέδια να αρχίσει να αρνείται τις υπερωρίες σε μια νέα προσπάθεια να πιέσει τις διαπραγματεύσεις για τις συμβάσεις. Έρχεται μια εβδομάδα αφότου το συνδικάτο διέκοψε τη λιμενική δραστηριότητα πραγματοποιώντας τριήμερη απεργία σε δύο από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Μόντρεαλ.
Το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις ακτές του λιμανιού του Μόντρεαλ υπέβαλε ειδοποίηση ότι θα αρνηθεί να εργαστεί υπερωρίες από τις 7 π.μ. αύρ Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, για απεριόριστο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την καναδική εργατική νομοθεσία, το συνδικάτο πρέπει να υποβάλει προειδοποίηση 72 ωρών για οποιαδήποτε προγραμματισμένη δράση.
Οι εργαζόμενοι στην ξηρά στο λιμάνι του Μόντρεαλ είναι χωρίς συλλογική σύμβαση από τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Υποστηρίζουν ότι οι συνομιλίες που επιβλέπονται από κυβερνητικούς διαμεσολαβητές για περισσότερο από ένα χρόνο έχουν πλέον βαλτώσει στον τρόπο με τον οποίο ο εργοδότης διαχειρίζεται τον προγραμματισμό, μεταξύ άλλων. Αυτό οδήγησε σε ψηφοφορία εξουσιοδότησης απεργίας στα τέλη Σεπτεμβρίου και στην αρχική μερική τριήμερη απεργία που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα.
Από την πλευρά της η Maritime Employers Association (MEA) ανακοίνωσε ότι αν υπάρξουν ελλιπείς ομάδες στις βάρδιες των υπερωριών αυτές δεν θα πληρωθούν.
Η Λιμενική Αρχή του Μόντρεαλ έχει ήδη προειδοποιήσει ότι η κλιμάκωση της εργατικής διαμάχης έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή της περιόδου, όπου τα φορτία εξαγωγής και εισαγωγής πρέπει να διέρχονται από το λιμάνι του Μόντρεαλ. Η κινητοποίηση της περασμένης εβδομάδας, η οποία έκλεισε τους τερματικούς σταθμούς Viau και Maisonneuve που διαχειρίζεται η Termont, επηρέασε το 40% της συνολικής ικανότητας χειρισμού εμπορευματοκιβωτίων στο Μόντρεαλ. Στα μισά της τριήμερης δράσης, την Τρίτη, αναφέρθηκε ότι πέντε πλοία αναγκάστηκαν να παραμείνουν σε κατάσταση αναμονής και ότι περισσότερα από 11.500 TEU καθυστέρησαν. Προέβλεψε δε ότι η δράση θα οδηγήσει σε μείωση κατά 10% του συνολικού όγκου φορτίου που διακινείται στο λιμάνι του Μόντρεαλ, το οποίο είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο λιμάνι στον Καναδά.