Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πτώση και… για το Ρότερνταμ

0rotterdam

«Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες». Το λιμάνι του Ρότερνταμ αισθάνθηκε τις επιπτώσεις των παγκόσμιων γεωπολιτικών και οικονομικών αναταραχών, σημειώνοντας μείωση της συνολικής διακίνησης φορτίου και καταγράφοντας μια σχεδόν επίπεδη πορεία στα έσοδα πέρυσι. Για το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Ευρώπης, ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι επακόλουθες κυρώσεις, η αλλαγή της δυναμικής των ενεργειακών αναγκών στην Ευρώπη, η αποδυνάμωση της οικονομικής ανάπτυξης οδήγησαν σε πτώση των επιδόσεών του.
Το 2023, το Ρότερνταμ κατέγραψε μείωση 6,1% στη συνολική διακίνηση φορτίου, διακινώντας 438,8 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με 467,4 εκατομμύρια τόνους το 2022. Η πτώση παρατηρήθηκε κυρίως στη διακίνηση άνθρακα, τα εμπορευματοκιβώτια και άλλα ξηρά χύδην. Το λιμάνι εξακολουθούσε να έχει μια «σταθερή οικονομική χρονιά», αφού τα έσοδα σημείωσαν οριακή αύξηση 1,9% στα 909 εκατομμύρια δολάρια.
Η διακίνηση άνθρακα στο λιμάνι μειώθηκε κατά 20,3% σε 23,1 εκατομμύρια τόνους, κυρίως λόγω της χαμηλής ζήτησης άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η μείωση του άνθρακα είχε τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου, η οποία υποχώρησε κατά 11,8% σε 70,6 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με 80 εκατομμύρια τόνους το 2022.
Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη έπληξε επίσης τον τομέα, προκαλώντας εντυπωσιακή μείωση 49,4% σε άλλα ξηρά χύδην φορτία.
Στο υγρό χύδην, η συνολική διακίνηση ήταν 3,4% χαμηλότερη πέρυσι, σε 205,6 εκατομμύρια τόνους σε σύγκριση με 212,7 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Το αργό πετρέλαιο μειώθηκε κατά 1,4% με τη διακοπή της μεταφόρτωσης από πλοίο σε πλοίο.
Από την άλλη πλευρά, η αύξηση των εισαγωγών LNG καθώς η Ευρώπη κινήθηκε για να αντικαταστήσει τις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου μέσω αγωγών αυξήθηκε κατά 3,7% σε 11,9 εκατομμύρια τόνους από 11,4 εκατομμύρια τόνους το προηγούμενο έτος. Το λιμάνι είδε επίσης περισσότερη δραστηριότητα ανεφοδιασμού με ΥΦΑ.
Η απόδοση των εμπορευματοκιβωτίων ήταν αισθητά μειωμένη. Λόγω της χαμηλότερης κατανάλωσης, της χαμηλότερης παραγωγής στην Ευρώπη και της διακοπής των όγκων από και προς τη Ρωσία λόγω των κυρώσεων, ο αριθμός των TEU που διακινήθηκαν μειώθηκε κατά 7% στα 13,4 εκατομμύρια, από 14,4 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος. Η κυκλοφορία roll-on/roll-off μειώθηκε κατά 5%.
Το λιμάνι ανέφερε ότι τα έσοδα από λιμενικά τέλη μειώθηκαν κατά 4,6 εκατομμύρια ευρώ ως αποτέλεσμα της χαμηλότερης διακίνησης και της υψηλότερης τιμής ανά τόνο. Οι λειτουργικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 3,8%, από 10,7 εκατ. ευρώ σε 292,9 εκατ. ευρώ, λόγω της αύξησης του προσωπικού και του διοικητικού κόστους. Τέλος, το EBITDA αυξήθηκε κατά 0,9% στα 548,6 εκατ. ευρώ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter