Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εργαλείο των EDF, LR και Arup εντοπίζει λιμενικές τοποθεσίες που μεγιστοποιούν τα περιβαλλοντικά οφέλη για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας

rupoi ploion6

Το Environmental Defense Fund (EDF) και το Lloyd's Register (LR) Maritime Decarbonisation Hub, σε συνεργασία με την Arup, παρουσίασαν σήμερα το Sustainable First Movers Initiative Identification Tool, ένα σύστημα που βοηθά τους ναυτιλιακούς φορείς να ευθυγραμμίσουν τις επενδυτικές αποφάσεις που υποστηρίζουν τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση μακριά από τα ορυκτά καύσιμα.
Το εργαλείο, το οποίο παρουσιάζεται σε μια προκαταρκτική έκθεση ευρημάτων - Το δυναμικό των λιμένων στην ανάπτυξη βιώσιμων πρωτοβουλιών πρώτων μετακινήσεων - βαθμολογεί τη δυνατότητα ενός λιμένα να παράγει και να ανεφοδιάζει ηλεκτροκαύσιμα, παρέχοντας παράλληλα τοπικά περιβαλλοντικά και κοινοτικά οφέλη σε ευθυγράμμιση με τον παγκόσμιο στόχο θερμοκρασίας του 1,5 βαθμού Κελσίου που τέθηκε από τη συμφωνία του Παρισιού.
"Τα λιμάνια μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην εκκίνηση της διαδικασίας απαλλαγής της ναυτιλίας από τον άνθρακα, ακόμη και πριν από τη θέσπιση παγκόσμιων πολιτικών", δήλωσε η Marie Cabbia Hubatova, Διευθύντρια Παγκόσμιας Ναυτιλίας στο Ταμείο Περιβαλλοντικής Άμυνας. «Λαμβάνοντας υπόψη τον αντίκτυπο που μπορούν να έχουν οι βιώσιμες πρωτοβουλίες πρώτης κίνησης στις λιμενικές κοινότητες, το κλίμα, το περιβάλλον και τις οικονομίες, οι πόροι μπορούν να κατευθυνθούν καλύτερα σε τοποθεσίες όπου αυτές οι πρωτοβουλίες θα κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά».
Με σχεδόν δύο δισεκατομμύρια ανθρώπους να ζουν κοντά σε παράκτιες ζώνες παγκοσμίως, ο ρόλος και οι επιπτώσεις στις τοπικές λιμενικές κοινότητες πρέπει να εξεταστούν σκόπιμα καθώς ο τομέας απανθρακοποιείται παγκοσμίως. Οι λιμένες μπορούν να διαδραματίσουν καίριο ρόλο στη διασφάλιση ότι οι προσπάθειες απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές πραγματοποιούνται κατά τρόπο που έχει θετικό αντίκτυπο στις λιμενικές κοινότητες. Η προκαταρκτική φάση του εργαλείου ταυτοποίησης της πρωτοβουλίας Sustainable First Movers αναλύει 108 λιμένες στην περιοχή του Ινδοειρηνικού σύμφωνα με πέντε κριτήρια, συμπεριλαμβανομένης της καταλληλότητας της γης, της ποιότητας του αέρα, του πλεονάσματος ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, της οικονομικής ανθεκτικότητας και της κυκλοφορίας πλοίων.
Εφαρμόζεται επίσης σε τρία διαφορετικά σενάρια λιμένων, συμπεριλαμβανομένων λιμένων που διερευνούν την παραγωγή καυσίμων και τον ανεφοδιασμό, λιμένων που διερευνούν εξαγωγές καυσίμων και λιμένων που διερευνούν εισαγωγές καυσίμων και ανεφοδιασμό. Τα συνδυασμένα κριτήρια και η αξιολόγηση σεναρίων καθορίζουν ποιοι λιμένες έχουν τις μεγαλύτερες δυνατότητες («υψηλό δυναμικό») για βιώσιμες πρωτοβουλίες πρωτοπόρων που θα οδηγήσουν σε σημαντικές μειώσεις εκπομπών και θετικές επιπτώσεις στις κοντινές κοινότητες, όπως η βελτίωση της ποιότητας του αέρα και η οικονομική ανθεκτικότητα.
«Η μετάβαση στον εφοδιασμό με καθαρή ενέργεια για τη ναυτιλία μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν τα ενδιαφερόμενα μέρη δράσουν από κοινού. Ο εντοπισμός πιθανών τοποθεσιών λιμένων είναι το πρώτο βήμα σε αυτή τη διαδικασία», δήλωσε ο Δρ Carlo Raucci, Σύμβουλος στο Lloyd's Register Maritime Decarbonisation Hub. «Αυτή η προσέγγιση θέτει τη βάση για μια περιφερειακή βιώσιμη μετάβαση που λαμβάνει υπόψη τις επιπτώσεις στις κοινότητες των λιμένων και την ανάγκη να αποφευχθεί η υστέρηση των περιφερειών του Παγκόσμιου Νότου».
Οι περιοχές του Παγκόσμιου Νότου είναι θεμελιώδεις για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Για να καταστεί αποτελεσματική αυτή η μετάβαση, ο ρυθμός με τον οποίο οι διάφορες χώρες υιοθετούν και κλιμακώνουν τα ηλεκτροκαύσιμα πρέπει να είναι ανάλογος με τη διαφορά των κεφαλαιακών πόρων παγκοσμίως, ώστε να αποφευχθεί η μετακύλιση του πρόσθετου κόστους στις τοπικές κοινότητες. Οι πρωτοβουλίες βιώσιμης πρωτοκίνησης μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτού του στόχου, διασφαλίζοντας ότι η απαλλαγή του τομέα από τις ανθρακούχες εκπομπές περιλαμβάνει όλες τις περιφέρειες και εμπλέκοντας όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένων των λιμενικών κοινοτήτων.
«Υπάρχει μια τεράστια ευκαιρία για πρωτοβουλίες πρώιμης υιοθέτησης της ναυτιλίας για την απαλλαγή από τον άνθρακα για να ξεκλειδώσουν οφέλη για τους ανθρώπους και τον πλανήτη - διαμορφώνοντας το δρόμο για μια πιο δίκαιη μετάβαση στη δεκαετία του 2030», δήλωσε ο Mark Button, Associate, Arup. «Η συλλογική μας προσέγγιση δείχνει ότι η υιοθέτηση μιας ολιστικής άποψης της ναυτιλιακής κίνησης, του δυναμικού παραγωγής καυσίμων και των λιμενικών κοινοτήτων θα μπορούσε να βοηθήσει στην ιεράρχηση της δράσης σε λιμάνια με το μεγαλύτερο βραχυπρόθεσμο δυναμικό».
Το εργαλείο μπορεί να προσαρμοστεί σύμφωνα με τις ανάγκες και τους στόχους των ενδιαφερόμενων μερών και εξαρτάται από την επιθυμία του σεναρίου. Η επόμενη φάση αυτού του έργου θα περιλαμβάνει την επιλογή και τη λεπτομερή αξιολόγηση 10 λιμένων για την καλύτερη κατανόηση των τοπικών αναγκών και τη μεγιστοποίηση της αξίας που προσφέρουν οι βιώσιμες πρωτοβουλίες πρωτοπόρων.
Η LR και η EDF πραγματοποίησαν κοινή μελέτη σχετικά με την αμμωνία ως ναυτιλιακό καύσιμο και η LR και η Arup συνεργάστηκαν στη μελέτη The Resilience Shift που επικεντρώθηκε στη ζήτηση καυσίμων για όσους υιοθέτησαν νωρίς σε πράσινους διαδρόμους, λιμάνια και ενεργειακά συστήματα, μεταξύ πολλών άλλων έργων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter