Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

EU ETS: Ανησυχούν τα ευρωπαϊκά λιμάνια

box trader 1

Ανήσυχη είναι Federation of European Private Port Operators (Feport) για τις επιπτώσεις από την εφαρμογή του EU ETS από την 1η Ιανουαρίου του προσεχούς έτους. Στην πρόσφατη γενική συνέλευση την περασμένη εβδομάδα στην Αμβέρσα, τα μέλη της Feport ζήτησαν παρακολούθηση και πιθανή αναθεώρηση της πολιτικής ETS για να διασφαλιστεί ότι δεν είναι επιζήμια για τους λιμένες της ΕΕ.
Νωρίτερα τον Σεπτέμβριο, η Feport ζήτησε από την ΕΕ να εξετάσει το ενδεχόμενο προσθήκης λιμένων εκτός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου στο πλαίσιο του ΣΕΔΕ, ειδικά εκείνων που βρίσκονται κοντά στα λιμάνια της ΕΕ για την πρόληψη της διαρροής άνθρακα και της απώλειας επιχειρήσεων μεταφόρτωσης. Τα μη ευρωπαϊκά λιμάνια περιλαμβάνουν το Tanger Med στο Μαρόκο, το Port Said στην Αίγυπτο και το Tekirdag Asyaport στην Τουρκία, τα οποία είναι έτοιμα να επωφεληθούν από την αναδιαμόρφωση των δρομολογίων, καθώς πλοία από άλλες ηπείρους προσπαθούν να αποφύγουν το ETS της ΕΕ.
Εκτός το Τουρκικό λιμάνι
Ωστόσο, στις αρχές αυτού του μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρείχε μια νέα οδηγία που περιλαμβάνει την Ταγγέρη Med και το Port Said υπό τη δικαιοδοσία του ΣΕΔΕ της ΕΕ. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που πλέουν από αυτούς τους κόμβους μεταφόρτωσης για να εκφορτώσουν φορτίο στα λιμάνια της ΕΕ πρέπει να πληρώσουν για το 50% των εκπομπών που παράγονται. Σύμφωνα με την οδηγία, τα δύο λιμάνια προσδιορίστηκαν καθώς βρίσκονται σε απόσταση 300 ναυτικών μιλίων από κράτος μέλος της ΕΕ, δημιουργώντας έτσι κίνδυνο αποφυγής ελλιμενισμού και μετεγκατάστασης δραστηριοτήτων μεταφόρτωσης εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφήνοντας όμως έξω το Τουρκικό λιμάνι.
Τα κόστη
Πρόσφατα, ο Drewry εκτίμησε ότι τα πλοία που καταπλέουν σε ευρωπαϊκά λιμάνια θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν χρεώσεις έως και 3,4 δισεκατομμύρια δολάρια το επόμενο έτος λόγω του κανονισμού ETS. Ήδη, ορισμένες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει ότι θα μετακυλήσουν αυτό το κόστος στους φορτωτές, όπως έχουν κάνει με άλλες μορφές ρυθμιστικού κόστους στο παρελθόν.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter