Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τραίνο» VS CO2

0MAERSK train

Με φόντο τα διαδραματισμένα στην Γλασκόβη για το κλίμα το λιμάνι του Γκέτεμποργκ «αποκάλυψε» ότι η σιδηροδρομική επιλογή στην διακίνηση φορτίων από και προς το λιμάνι παράγει εξοικονόμηση περίπου 18.000 τόνων CO2 ετησίως.

Η εν λόγω «αποκάλυψη» ουσιαστικά έρχεται να προσθέσει ένα ακόμη κεφάλαιο στις νέες «συνήθειες» των λιμένων της Β. Ευρώπης οι χώρες των οποίων είναι γνωστές για τις περιβαλλοντικές τους ευαισθησίες. Αυτοματισμοί και ηλεκτροκίνηση τροφοδοτούμενη από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αλλά και χρήση βιοκαυσίμων φαίνεται ότι ήδη έχουν εισέλθει στην μάχη για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των λιμένων σε υλοποίηση στρατηγικής του ESPO. Να σημειωθεί ότι την τελευταία διετία της «πανδημίας» τα λιμάνια της Β. Ευρώπης δαπάνησαν σημαντικά ποσά για επενδύσεις στις σιδηροδρομικές καλύψεις αλλά και την εκτροπή περισσότερων φορτίων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και ποτάμιες μεταφορές. Βέβαια το λιμάνι του Γκέτεμποργκ δεν θα μπορούσε να λείψει από το «πάρτι» του υδρογόνου καθώς παρουσίασε πρόσφατα ένα σχέδιο για την κατασκευή μιας μονάδας παραγωγής υδρογόνου, μαζί με τους παραγωγούς καθαρής ενέργειας Statkraft, η οποία θα χρησιμοποιηθεί για την τροφοδοσία διαφορετικών τύπων εξοπλισμού διακίνησης εμπορευμάτων.

*φωτό αρχείου

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter