Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Παρέμβαση Πλακιωτάκη ζητούν φορείς των παραγωγικών τάξεων για να επαναλειτουργήσει το λιμάνι του Πειραιά- Παράνομη η κινητοποίηση (UPD)

0COSCO kouti

Την άμεση παρέμβαση της ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ζητούν φορείς των παραγωγικών τάξεων με κοινή επιστολής τους προκειμένου να επαναλειτουργήσουν οι προβλήτες δύο και τρία του εμπορικού λιμένα του Πειραιά και να ξεκινήσει διάλογος μεταξύ του φορέα των εργαζόμενων που απεργούν και της εργοδοσίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κινητοποιήσεις άρχισαν με αφορμή το θανατηφόρο ατύχημα που έγινε στις εγκαταστάσεις της PCT και την εν συνεχεία διατύπωση δέσμης αιτημάτων από ένα εκ των φορέων που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους.
Η επιστολή, που συνυπογράφουν εκπρόσωποι φορέων και των παραγωγικών τάξεων είναι αποτέλεσμα σύσκεψης που έγινε νωρίτερα σήμερα στο Επιμελητήριο, ύστερα από πρωτοβουλία του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Β. Κορκίδη στην οποία εκτός των εκπροσώπων φορέων των παραγωγικών τάξεων έλαβαν μέρος και εκπρόσωποι των εργαζόμενων στο λιμάνι.
Πέραν του αιτήματος για άμεση παρέμβαση του υπουργού κ. Γιάννη Πλακιωτάκη με στόχο αφ’ ενός την έναρξη διαλόγου μεταξύ των εργοδοτικών φορέων του λιμένα και των εργαζόμενων και αφ’ ετέρου την επαναλειτουργία των εγκαταστάσεων της PCT SA, στην επιστολή ζητείται η συγκρότηση μεικτής επιτροπής για την εφαρμογή και το έλεγχο των προδιαγραφών υγιεινής και ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις με την συμμετοχή εκπροσώπων από όλους τους εμπλεκόμενους στις λιμενικές λειτουργίες φορείς, των θεσμοθετημένων από την πολιτεία αρμοδίων οργάνων και του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας. Επίσης ζητείται να γίνει ανακοίνωση από την πλευρά της Cosco – PCT S.A. για αποζημίωση και αποκατάσταση της οικογένειας του άτυχου λιμενεργάτη.
Επίσης τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι είναι καθοριστικής σημασίας η παρέμβασης του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεδομένου ότι, στην παρούσα συγκυρία, η αγορά ασφυκτιά, με τα εμπορεύματα προς εισαγωγή και εξαγωγή να βρίσκονται παγιδευμένα εξ αιτίας της απεργιακής κατάστασης και έναν μεγάλο αριθμό πλοίων να βρίσκεται είτε σε κατάσταση αναμονής, είτε παράκαμψης του λιμανιού του Πειραιά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς, αλλά και την αποστολή εξαγώγιμων προϊόντων. Αξίζει να σημειωθεί, καταλήγει η επιστολή, ότι, εξ αιτίας της κατάστασης, υφίσταται κίνδυνος να παρουσιαστούν σοβαρές ελλείψεις στην αγορά αλλά και επιβάρυνσης του τελικού κόστους των αγαθών.
Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία, όπως νωρίτερα ανέφερε το “theseanation” 28 πλοία βρίσκονται στην ράδα σε φάση αναμονής για να εξυπηρετηθούν από το λιμάνι άμα λήξουν ο κινητοποιήσεις ενώ ένα πλοίο παράκαμψε το λιμάνι του Πειραιά. Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων εξέφραζαν τον προβληματισμό τους για την όλη εξέλιξη γεγονός που αποτυπώνεται και στην εν λόγω επιστολή.
Αξίζει να σημειωθεί ότι χωρίς προβλήματα λειτουργεί ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ ενώ υπενθυμίζεται ότι ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ είχε απευθύνει έκκληση προς πάσα κατεύθυνση για την έναρξη ενός καλόπιστου διαλόγου όλων των εμπλεκόμενων στις λιμενικές λειτουργίες υπό την προϋπόθεση της συνέχισης της λειτουργίας των εγκαταστάσεων της PCT SA.

Στη σύσκεψη έλαβαν μέρος: ο Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ), Αντώνιος Βενιέρης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Φορτηγών Ελευθέρας Ζώνης Πειραιά και Τελωνείων (ΣΙΑΦΕΖΠΤ), Παναγιώτης Τεγρέλης, ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ), Νίκος Κοττάκης, που συνυπογράφουν με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ την εν λόγω επιστολή, και τα προεδρεία της ΕΝΕΠΕΜ και του ΣΥΝΕΔΕΠ.

Ο ΕΣΠ

Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς σχετικά με την απεργία που πραγματοποιούν οι υπάλληλοι στον ΟΛΠ, απέστειλε επιστολή, στους Υπουργούς Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Ανάπτυξης & Επενδύσεων κ.κ. Ι. Πλακιωτάκη και Α. Γεωργιάδη στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς δεχόμενος τις διαμαρτυρίες μελών του, σχετικά με το μπλοκάρισμα του λιμανιού από την απεργία των υπαλλήλων, εκφράζει την έντονη αγωνία του.
Σεβόμενος απόλυτα τα θέματα υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων, δεν μπορεί να μην εκφράσει την ανησυχία του για την επαρκή και ομαλή τροφοδοσία της αγοράς σε μια περίοδο που ήδη επικρατεί μεγάλη αναστάτωση διεθνώς από ελλιπή δρομολόγια πλοίων και αυξημένα ναύλα.
Ήδη πλοία που προσεγγίζουν το λιμάνι του Πειραιά, τελικά αναχωρούν για άλλα λιμάνια με συνέπειες να δημιουργηθούν άμεσα ελλείψεις σε προϊόντα αλλά και σε πρώτες ύλες της βιομηχανίας.
Δεδομένου ότι η αγορά είναι άκρως επιβαρυμένη από τις επιπτώσεις της πανδημίας και τα προβλήματα της ελληνικής οικονομίας, εκφράζουμε την αγωνία του επιχειρηματικού κόσμου για τις διαφαινόμενες αρνητικές εξελίξεις που θα αντιμετωπίσουν οι ήδη πληττόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να επωμιστούν επιπρόσθετες χρεώσεις για τα εμπορεύματά τους, τις οποίες και θα αναγκαστούν να μετακυλήσουν στην τελική τιμή.
Δυστυχώς, για άλλη μια φορά, το θύμα - μαζί με το εμπόριο - θα είναι και ο καταναλωτής, που ανήμπορος να αντιδράσει θα δεχθεί υποχρεωτικά τις ανατιμήσεις που δημιουργεί αυτή η δυσλειτουργία του λιμανιού.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς απευθύνει έκκληση σε εσάς, για την άμεση παρέμβασή σας, προκειμένου να ανασταλούν οι κινητοποιήσεις και να αποφευχθούν οι άκρως ανησυχητικές συνέπειές τους.

Παράνομη η απεργιακή κινητοποίηση

Στο μεταξύ μετά την εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η DPORT το Δικαστήριο έκρινε την απεργιακή κινητοποίηση των εργαζόμενων παράνομη και καταχρηστική. Η απόφαση που έγινε αργά απόψε γνωστή δρομολογεί εξελίξεις καθώς απαγορεύει την συνέχιση της κινητοποίησης που θα έληηγε στις 23.59 απόψε. Ουσιαστικά οι προβλήτες δύο και τρία της PCT SA επανέρχονται στην ενεργό δράση απο τα πρώτα λεπτά του Σαββάτου 30/10/2021 ενω άγνωστο παραμένει ποιά θα είναι η απόφαση του ενός εκ των δύο βασικών συνδικαλιστικών φορέων που είχε κηρύξει την κινητοποίηση μετά την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter