Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ευθυγράμμιση AFIR – FuelEU ζητά ο ESPO

espo logo

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων Θάλασσας (ESPO) κάλεσε το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να ευθυγραμμίσουν πλήρως τον θαλάσσιο πυλώνα της πρότασης κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFIR) με την πρόταση fuelEU Maritime.


Ενώ οι συζητήσεις σχετικά με την πρόταση AFIR προχωρούν με ταχείς ρυθμούς στη ομάδα εργασίας του Συμβουλίου με συμβιβαστικές προτάσεις να βρίσκονται ήδη στα σκαριά, η πρόταση της ΕΕ για τη ναυτιλία βρίσκεται μόνο σε πολύ προκαταρκτικό στάδιο συζητήσεων στην ομάδα εργασίας για τη ναυτιλία.
Για τους λιμένες της Ευρώπης είναι σημαντικό οι προτάσεις αυτές να συζητούνται από κοινού και να ευθυγραμμίζονται πλήρως. Εάν όχι, υπονομεύεται ο όλος στόχος αυτής της άσκησης, δηλαδή μια συντονισμένη προσέγγιση για την αντιστοίχιση της ζήτησης και της προσφοράς εναλλακτικών καυσίμων και τεχνολογιών για τη ναυτιλία επισημαίνει ο ESPO.
"Κατανοούμε την αίσθηση του επείγοντος για τη δέσμη Fit for 55, αλλά αυτό δεν πρέπει να θέσει σε κίνδυνο την προσεκτική αντιστοίχιση των απαιτήσεων των λιμένων για την ανάπτυξη χερσαίας παροχής ηλεκτρικού ρεύματος με τις απαιτήσεις σχετικά με τη χρήση αυτών των εγκαταστάσεων, όπως προβλέπεται στην πρόταση FuelEU Maritime. Δεν είναι δυνατή η ανάπτυξη της απαιτούμενης υποδομής χωρίς καμία εγγύηση ότι θα χρησιμοποιηθεί από πλοία στο αγκάθι. Αυτές οι δύο προτάσεις πρέπει να αντικατοπτρίζουν η μια την άλλη για να λύσουν πραγματικά τις συζητήσεις για το κοτόπουλο και τα αυγά. Μια συμφωνία για το AFIR δεν μπορεί να γίνει χωρίς να εξεταστεί τι θα συζητηθεί και θα συμφωνηθεί στην Fuel EU", αναφέρει η Γενική Γραμματέας του ESPO Isabelle Ryckbost.
Ειδικότερα, ο ESPO ζητεί την πλήρη ευθυγράμμιση του άρθρου 9 της πρότασης AFIR με τα άρθρα 4 και 5, καθώς και το παράρτημα III της ναυτιλιακής πρότασης FuelEU.
Ο ίδιος βαθμός συντονισμού μεταξύ των δύο φακέλων πρέπει να πραγματοποιηθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου μόλις διορίστηκαν οι εισηγητές των διαφόρων φακέλων.
"Κατανοούμε ότι διαφορετικές προτάσεις της δέσμης Fit for 55 θα συζητηθούν στο πλαίσιο της διαδικασίας της Μεικτής Επιτροπής. Χαιρετίζουμε μια τέτοια συντονισμένη προσέγγιση μεταξύ των διαφόρων επιτροπών του ΕΚ, αλλά πιστεύουμε ότι ο συντονισμός μεταξύ των διαφόρων ειδικών προτάσεων, ιδίως του AFIR και του FuelEU, είναι εξίσου σημαντικός. Ελπίζουμε ότι οι διάφοροι εισηγητές και σκιές σε αυτές τις προτάσεις συνεργάζονται για να καταλήξουν σε μια συνεκτική δέσμη μέτρων η οποία θα παρέχει τις απαιτούμενες μειώσεις εκπομπών», προσθέτει η Isabelle Ryckbost.
Στις 14 Ιουλίου η Επιτροπή εξέδωσε πρόταση κανονισμού για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (αναθεώρηση της ισχύουσας οδηγίας του 2014) μαζί με νέα πρόταση που ρυθμίζει τη χρήση εναλλακτικών καθαρών καυσίμων και την χερσαία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος από τη ναυτιλία, τη λεγόμενη ναυτιλιακή πρόταση της ΕΕ για τα καύσιμα στο πλαίσιο της δέσμης fit for 55. Με τη θέσπιση ειδικών κανόνων για την εντολή χρήσης OPS ή άλλων ισοδύναμων τεχνολογιών, η Επιτροπή αναγνώρισε τη σημασία μιας συντονισμένης προσέγγισης για την αντιστοίχιση της προσφοράς και της ζήτησης με την εισαγωγή ενός εργαλείου που καθορίζει αυξημένα επίπεδα ζήτησης ανανεώσιμων καυσίμων και τεχνολογιών θαλάσσιων καυσίμων και τεχνολογιών χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών.

Ο ESPO ανυπομονεί να συζητήσει τις προτάσεις με την Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο και να συνεργαστεί με τους σχετικούς φορείς χάραξης πολιτικής της ΕΕ για την υλοποίηση μιας φιλόδοξης και συνεκτικής δέσμης μέτρων fit for 55, η οποία θα είναι κατάλληλη για τον σκοπό αυτό.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter