Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απεργίες σε ΟΛΠ-ΟΛΘ: Όλα κρίνονται... απόψε

limenergates apergia 00646

Το «πλαίσιο» που διαμορφώθηκε χθες βράδυ στην μαραθώνια σύσκεψη στο Μαξίμου για τα προβλήματα που έχουν προκύψεις από τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών που απαιτούν εργασιακή διασφάλιση θα μεταφέρει σύμφωνα με πληροφορίες στις επόμενες ώρες η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας σε σύσκεψη με τους συνδικαλιστικούς φορείς των λιμενεργατών.

Ουσιαστικά από την έκβαση αυτής της σύσκεψης θα εξαρτηθεί αν οι λιμενεργάτες προχωρήσουν σε διακοπή των κινητοποιήσεών τους , γεγονός που αχνο- φαίνεται στον ορίζοντα δεδομένου και του περιεχομένου της προ ωρών ανακοίνωσης της ΟΜΥΛΕ.

Σήμερα πάντως σε κύριο άρθρο της η «Αυγή» καυτηριάζει την συλλογιστική των κινητοποιήσεων οι οποίες έχουν ζημιώσει την εικόνα των ΟΛΠ και ΟΛΘ προκαλώντας σοβαρές βλάβες στο car terminal του ΟΛΠ αλλά και στα cruise terminal και των δύο λιμένων προστιθεμένου και των χύδην φορτίων της Θεσσαλονίκης.

Με τα άρθρα 5.11, 5.12 στη σύμβαση μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου να είναι αδύνατον να τροποποιηθούν το ερώτημα που μέλλεται να απαντηθεί απόψε είναι αν οι συνδικαλιστές θα δεχθούν το μοντέλο των μετατάξεων που θα τους παρουσιαστεί αλλά και θα κάνουν αποδεκτή την δέσμευση που ουσιαστικά απορρέει από το άρθρο 5.12 σύμφωνα με το οποίο ο ΟΛΠ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια διατήρησης όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων εργασίας.

Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων αλλά και των χρηστών θεωρούσαν ότι τόσο ο ΟΛΠ όσο και ο ΟΛΘ χρειάζονται ένα μίνιμουμ αριθμό προσωπικού για να λειτουργήσουν αλλά βασική προϋπόθεση είναι το συγκεκριμένο προσωπικό να διασφαλίσει την παραγωγικότητα αλλά και να καταστήσει και τα δύο λιμάνια ανταγωνιστικά. Που ήταν είναι και θα είναι το ζητούμενο από πλευράς χρηστών και παραγωγικών τάξεων ανεξαρτήτως του ιδιοκτησιακού τους καθεστώτος.

Το ΕΒΕΠ

Με αφορμή την προκήρυξη 48ωρων επαναλαμβανόμενων απεργιακών κινητοποιήσεων στα δυο μεγαλύτερα λιμάνια της Χώρας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αρχής γενομένης από σήμερα, που αποφάσισαν η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ. Υ. Λ. Ε.), η Ένωση Λιμενεργατών και ο Σύνδεσμος Εποπτών Αρχιεργατών, ζητώντας την ακύρωση των ιδιωτικοποιήσεων και επιπλέον δεσμεύσεις για τις εργασιακές τους σχέσεις, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«...Με απόλυτο σεβασμό στο δικαίωμα διαμαρτυρίας των Σωματείων των υπαλλήλων των λιμανιών για την προάσπιση των συμφερόντων τους, ως εκπρόσωποι του παραγωγικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας, για το πώς θα εξελιχθεί η παρούσα δυσμενής κατάσταση, η οποία, ασφαλώς προκαλεί «έμφραγμα» στις θαλάσσιες μεταφορές και κατ’ επέκταση σοβαρά προβλήματα στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο, αλλά και στο θαλάσσιο τουρισμό.

Συγκεκριμένα, δημιουργούνται προβλήματα στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και στην προσέγγιση των προγραμματισμένων δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων στους σταθμούς κρουαζιέρας του Ο.Λ.Π. και του Ο.Λ.Θ. Πιστεύουμε, επομένως, ότι επελέγη λάθος τρόπος και χρόνος για τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους, καθώς «τραυματίζεται» η εικόνα της Χώρας μας στο εξωτερικό, ενόψει, μάλιστα της θερινής τουριστικής περιόδου, καθώς επίσης και της εισαγωγής πολλών εποχιακών εμπορευμάτων, αλλά και της διοργάνωσης της μεγαλύτερης διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης, των «Ποσειδωνίων 2016». Σημειώνεται ότι, στον κλάδο του τουρισμού, που αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες εσόδων της ελληνικής οικονομίας, ο οποίος μαζί με τον κλάδο του εμπορίου, λειτουργούν, ως συγκοινωνούντα δοχεία, υπάρχουν πολλές προσδοκίες για τη φετινή τουριστική περίοδο.

Στη σημερινή κρίσιμη οικονομική συγκυρία για τον τόπο μας, έπειτα και από την επίτευξη Συμφωνίας, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί, ως ευκαιρία, προκειμένου να εξέλθει η Χώρα από το τούνελ της ύφεσης, τρία είναι τα κυρίαρχα ζητούμενα: α) η διασφάλιση των θέσεων εργασίας, των συλλογικών συμβάσεων και της εργασιακής ειρήνης, β) η επιτάχυνση της μεταβατικής περιόδου των διαρθρωτικών αλλαγών και γ) η ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, με την προσέλκυση επενδύσεων. Ως εκ τούτου, καλούμε αμφότερες τις πλευρές, να εντείνουν, μέσω του διαλόγου, τις προσπάθειές τους για μία άμεση λύση, καθώς ο επιχειρηματικός κόσμος και οι εργαζόμενοι της Χώρας, που επίσης καλούνται να αντιμετωπίσουν την ίδια φορολογική και ασφαλιστική «καταιγίδα», δεν αντέχουν τη δίνη νέων περιπετειών. Η εξαντλημένη επιχειρηματικότητα δεν αντέχει άλλους θαλάσσιους αποκλεισμούς...».

Νωρίτερα, στο πλαίσιο και της δημιουργίας Τμήματος Ναυτιλιακών δραστηριοτήτων και Ναυπηγοεπισκευής στο Ε.Β.Ε.Π., ο κ. Β. Κορκίδης συναντήθηκε με τα μέλη του Δ.Σ. του Σωματείου εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, κ. κ. Δ. Κόλλια και Ν. Παπανικολάου, προκειμένου να εξεταστούν κρίσιμα θέματα της χρήσης των υφιστάμενων υποδομών τους για την ποντοπόρο και επιβατηγό ναυτιλία. Συζητήθηκαν, κυρίως, τα χρόνια προβλήματα του Ναυπηγείου και θέματα, που συνδέονται με τον βιομηχανικό και εμπορικό κόσμο της Χώρας για μία κοινή προσπάθεια «αναγέννησης» της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter