Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μετάταξη στο Δημόσιο για τους εργαζόμενους σε ΟΛΘ και ΟΛΠ

WSHukPwGdKOhlV55t0zd.jpg.pagespeed.ce.wtALEbc0Fx

Τη δυνατότητα των μετατάξεων σε φορείς και οργανισμούς του δημοσίου στους υπαλλήλους του οργανισμού Λιμένος Πειραιά και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης δίνει η κυβέρνηση, σε μια προσπάθεια να εκτονωθεί η ένταση στα μεγάλα λιμάνια της χώρας και να κοπάσει το κύμα των κινητοποιήσεων που υπάρχει ως αντίδραση στις ιδιωτικοποιήσεις και ήδη δημιουργεί πολλά προβλήματα στην οικονομία. Άλλωστε το θέμα των μετατάξεων συμπεριλαμβάνεται εσχάτως στα αιτήματα των εργαζομένων στα λιμάνια, ως μέσο διασφάλισης του εργασιακού τους μέλλοντος στο δημόσιο.

Η σχετική απόφαση ελήφθη σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στο γραφείο του υπουργού Επικρατείας Αλέκου Φλαμπουράρη, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα και του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιστσιόρλα.

Στη συζήτηση που έγινε εκτιμήθηκε ότι η ζημία που γίνεται, πλέον, στην οικονομία είναι σημαντική. Στον μεν Πειραιά οι απώλειες αφορούν κυρίως την κρουαζιέρα, καθώς αρκετά κρουαζιερόπλοια υπό τον φόβο των καθυστερήσεων και της ταλαιπωρίας αλλάζουν ρότα. Στη δε Θεσσαλονίκη το χτύπημα στις εισαγωγές και στις εξαγωγές, δηλαδή στο εμπόριο και τη διακίνηση των προϊόντων είναι, πλέον, πολύ μεγάλο. Μόνο στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων της ΟΛΘ ΑΕ αυτή τη στιγμή βρίσκονται 3.800 κοντέινερς που περιμένουν να φορτωθούν σε πλοία, τα οποία είτε αλλάζουν δρομολόγιο, είτε προσεγγίζουν τη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις η απόφαση της κυβέρνησης για τις μετατάξεις ελήφθη προκειμένου να διασφαλιστεί το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων στην ΟΛΠ ΑΕ και στην ΟΛΘ ΑΕ, αφού πολλοί από αυτούς δεν δέχονται να αλλάξουν εργοδότη και από το δημόσιο να περάσουν στον ιδιωτικό τομέα. Ταυτόχρονα εξυπηρετεί την προσπάθεια αποσυμφόρησης της ΟΛΠ ΑΕ, στην οποία το πλεονάζον προσωπικό εκτιμάται σε 350 – 400 άτονμα. Αντίθετα στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις, οπότε η δυνητική μετάταξη ικανοποιεί απλώς την επιθυμία κάποιου εργαζομένου στην ΟΛΘ ΑΕ να παραμείνει στη σκέπη του ελληνικού δημοσίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εξέλιξη αυτή έρχεται ως συνέπεια της αλλαγής ατζέντας των εργαζομένων τις τελευταίες ημέρες. Όπως σημειώνουν πηγές της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ στις συζητήσεις με τους συνδικαλιστές περισσότερο προβάλλεται το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων –θέσεις εργασίας και εργασιακά δικαιώματα- και λιγότερο η ανάγκη να παραμείνουν τα μεγάλα λιμάνι9α δημόσια, προς όφελος της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας.

Με αυτό το δεδομένο η κίνηση της κυβέρνησης ενδεχομένως να συμβάλλει στο να πέσουν και τα τελευταία... πέπλα, καθώς ανοίγει άλλα ζητήματα για τους εργαζομένους. Όπως διδάσκει η εμπειρία, οι μετατάξεις από το δημόσιο στο δημόσιο δεν είναι απλή υπόθεση, αφού υπάρχουν ανάμεσα στους διάφορους δημόσιους φορείς και οργανισμούς διαφορετικές συνθήκες εργασίας και διαφορετικές αμοιβές.

Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις, στις οποίες έπαιξε ρόλο ακόμη και η χωροταξική θέση μιας νέας δουλειάς, που μπορεί να βολεύει ή να μη βολεύει έναν εργαζόμενο.

Σε κάθε περίπτωση η αντίδραση των εργαζομένων στην κίνηση αυτή δεν αποκλείεται να δρομολογήσει και άλλου τύπου εξελίξεις, καθώς είναι σαφές ότι τα γραφεία διοίκησης των λιμανιών και του ΤΑΙΠΕΔ, μέχρι το υπουργείο Ναυτιλίας και το Μέγαρο Μαξίμου υπάρχει συνείδηση της μεγάλης ζημιάς που γίνεται στην οικονομία από το γεγονός ότι τα λιμάνια υπολειτουργούν ή παραμένουν κλειστά.

 

Πηγή: www.voria.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter