Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μεγάλος κίνδυνος απαξίωσης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

olth 00

Την αξία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής την αναγνωρίζουν όλοι. Μόνο που –όπως δείχνουν τα γεγονότα- πολλοί από τους άμεσα εμπλεκόμενους συμβάλλουν –ο καθένας με τον τρόπο του- στην απαξίωση του λιμένα, που είναι όμηρος πολιτικών αποφάσεων και συνδικαλιστικών επιλογών. Σημειώστε:

- Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης προτείνει την «αξιοποίηση» χώρων του λιμανιού για την καταγραφή προσφύγων και μεταναστών, ίσως και την προσωρινή τους εγκατάσταση. Και μπορεί η Αποθήκη 9 να έχει απορριφθεί ως ακατάλληλος, αλλά αναζητούνται άλλοι χώροι.

Σε κάθε περίπτωση χάρη στον κυρ Γιάννη το λιμάνι μπήκε στο κάδρο του προσφυγικού, με δηλώσεις δύο υπουργών, του κ. Καμμένου και του κ. Μουζάλα. Προφανώς η στάση Μπουτάρη οφείλεται στο γεγονός ότι ο κεντρικός δήμος δεν διαθέτει πολλούς ελεύθερους χώρους για να διαμορφωθούν οι κατάλληλες υποδομές και ο ίδιος δεν θέλει να φανεί ανακόλουθος προς τις απόψεις του.

Ως γνωστόν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης πρωτοστάτησε από την αρχή στο να πάρει η αυτοδιοίκηση τις ευθύνες που της αναλογούν στο προσφυγικό και το μεταναστευτικό και δεν θέλει να τον κατηγορήσουν για υποκρισία, αν από τις προτάσεις χώρων στην ευρύτερη Θεσσαλονίκη απουσιάζει ο δικός του δήμος.

Μόνο που την αγωνία του Μπουτάρη να φανεί συνεπής δεν μπορεί να την πληρώσει το λιμάνι. Αν πραγματικά ο δήμαρχος ενδιαφέρεται για την τύχη και την αξιοποίηση της σημαντικότερης υποδομής, που συνιστά το συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής, οφείλει να αναδιπλωθεί. Δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα το κάνει. Ίσως, όμως, να είναι η μόνη φορά που κανείς δεν θα τον... παρεξηγήσει.

Όπως υπογραμμίζουν με ανακοινώσεις και δηλώσεις τους οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της περιοχής, αλλά και η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, η δημιουργία Κέντρου Φιλοξενίας Προσφύγων και Μεταναστών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν πρέπει να προχωρήσει.

- Ο αρμόδιος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος αρνείται να αναγνωρίσει τα τετελεσμένα της ιδιωτικοποίησης στον Πειραιά, δεν εκφράζει γνώμη για το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Δεν το έχει επισκεφθεί καν. Το μήνυμά του... σαφές: δε συμφωνώ με την ιδιωτικοποίηση, παραμένω υπουργός, κάντε ό,τι νομίζετε. Και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

- Οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν τις κινητοποιήσεις τους με 48ωρη απεργία και σήμερα θα ανακοινώσουν τη συνέχεια. Προφανώς θα απέχουν από τις υπερωρίες και την εργασία στα σαββατοκύριακα, κάτι που θα δημιουργήσει καθυστερήσεις στη διακίνηση των προϊόντων. Το ίδιο σκηνικό είχε στηθεί επί ένα χρόνο και το 2008 –τότε ενόψει της πολύ ηπιότερης παραχώρησης σε ιδιώτη του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων- με καταστροφικές συνέπειες για το λιμάνι. Πολλοί πελάτες –κυρίως από τη νότια βαλκανική- αναζήτησαν άλλες διαδρομές για τα φορτία τους και έφυγαν από τη Θεσσαλονίκη.

Κάποιοι επέστρεψαν τα επόμενα χρόνια της ηρεμίας, αλλά αρκετοί δεν ξαναγύρισαν. Φυσικά οι εργαζόμενοι αγωνίζονται για τη δουλειά τους, αφού δεν εμπιστεύονται τη μετακίνησή τους από ένα οργανισμού του δημοσίου σε μια ιδιωτική εταιρία, αλλά η απαξίωση του λιμανιού δε νομίζω ότι τους βολεύει μεσο-μακροπρόθεσμα. Σίγουρα δεν βολεύει όσους μελλοντικά θα μπορούσαν να δουλέψουν στο λιμάνι και τα πέριξ.

Ήδη οι εξελίξεις στις συνδυασμένες μεταφορές με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά και την Cosco, περιθωριοποιούν σιγά σιγά τη Θεσσαλονίκη, που μπορεί να σωθεί μόνο με δυνατή και συντονισμένη παραγωγική αντεπίθεση. Ευτυχώς ή δυστυχώς κάτι τέτοιο μόνο ένας ιδιώτης που θα προσελκύσει πλοία στη ράδα και φορτία στα κρηπιδώματα μπορεί να το δρομολογήσει. Αν τους επόμενους μήνες το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είτε υπολειτουργεί είτε μετατραπεί σε απέραντο καταυλισμό, ούτε αυτή η δυνατότητα θα είναι εφικτή.

Πηγή: www.voria.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter