Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Περνά οριστικά στην COSCO ο ΟΛΠ UPD

olp 64

Στην «επόμενη ημέρα» για το λιμάνι του Πειραιά στρέφουν τώρα χρήστες των εγκαταστάσεών του, παραγωγικές τάξεις αλλά και οι εργαζόμενοί του μετά την προ ολίγου απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ να κάνει αποδεκτή την βελτιωμένη προσφορά της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά.


Στην ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρονται τα ακόλουθα:
"Κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή την από 20 Ιανουαρίου 2016 βελτιωτική προσφορά της Cosco Group (Hong Kong) Limited στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του 67% των μετοχών εκδόσεως της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.».

Τo ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την παραπάνω εταιρεία πλειοδότη και την κάλεσε να υποβάλει τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που απαιτούνται προκειμένου να ανακηρυχθεί «Προτιμώμενος Επενδυτής», σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού.

Η Cosco Group (Hong Kong) Limited, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, κατέθεσε σήμερα βελτιωτική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, προσφέροντας τίμημα 22 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 368,5 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67%.".

Χρήστες και παραγωγικές τάξεις προσβλέπουν σε μία ταχύρυθμη ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά και ιδιαίτερα στην άσκηση πελατοκεντρικής πολιτικής με στόχο να προσελκυσθούν πέραν του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων εταιρίες και των τομέων της κρουαζιέρας και διακίνησης οχημάτων αλλά και να επέλθει βελτίωση της εικόνας στο κεντρικό λιμάνι που είναι αφιερωμένο στην ακτοπλοΐα. «Στοίχημα» για μία μεγάλη μερίδα των παραγωγικών τάξεων είναι το θέμα της ανάπτυξης του τμήματος της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που ανήκει στον ΟΛΠ και το εύρος της δυναμικής που θα θελήσει να προσδώσει η COSCO.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι στελέχη της εταιρίας είχαν κατά το προηγούμενο διάστημα έρθει σε επαφή με εκπροσώπους φορέων των παραγωγικών τάξεων που δραστηριοποιούνται στην «ζώνη» στις οποίες αφ ενός είχαν καταγράψει τις ανάγκες αλλά και ανταλλάξει πρώτες σκέψεις και απόψεις για το πώς θα αναζωογονηθεί ολόκληρη η περιοχή και οι μικρομεσαίες κατά κύριο λόγο επιχειρήσεις του τομέα.

Υπενθυμίζεται ότι η COSCO πέραν της αρχική της προσφοράς αναφέρθηκε σε επενδύσεις ύψους 296 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα πενταετίας και άλλων 50 εκατομμυρίων ευρώ κατά την αμέσως επόμενη τριετία που αφορούν τη «ζώνη», την κρουαζιέρα, την επισκευή και ανάπτυξη της προβλήτας Ι η οποία παρουσιάζει πρόβλημα , τη συντήρηση και αναβάθμιση των προβλητών του επιβατικού λιμένα και του car terminal. Όσον αφορά τέλος στο εργατικό δυναμικό το ενδιαφέρον στρέφεται στις επιλογές που θα γίνουν με στόχο τη μεγιστοποίηση της παραγωγικότητας η οποία ως γνωστόν αποτελούσε μόνιμα ζητούμενο των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων την τελευταία εικοσαετία και πλέον.

Το ΤΑΙΠΕΔ

Σε νεότερη ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει τα ακόλουθα:

«Εξαιρετικής σημασίας εξέλιξη για το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο αποτελεί η σημερινή υποβολή σημαντικά βελτιωμένης προσφοράς από την Cosco Group (Hong Kong) Limited για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ΑΕ, στο πλαίσιο διεθνούς διαγωνισμού.

Η Cosco Group (Hong Kong) Limited, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, κατέθεσε σήμερα βελτιωτική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, προσφέροντας τίμημα 22 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 368,5 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67%. Κατά την αξιολόγηση της βελτιωτικής οικονομικής προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ έλαβε υπόψη καθεμία από τις αποτιμήσεις, τις οποίες εκπόνησαν δύο (2) διαφορετικοί αποτιμητές για τον ΟΛΠ.

Με την εξέλιξη αυτή επιτυγχάνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ιδιαίτερα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα και με τις δεσμεύσεις της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την ανωτέρω προσφορά των 368,5 εκατ. ευρώ, υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ την επόμενη δεκαετία και τα αναμενόμενα έσοδα του Ελληνικού Δημοσίου από τη Σύμβαση Παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ), αναμενόμενου συνολικού ύψους της τάξης των 410 εκατ. ευρώ. Στο συνολικό ποσό λαμβάνονται επίσης υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα και οι τόκοι που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις μέχρι την λήξη της παραχώρησης το 2052.

Η συναλλαγή διαρθρώνεται σε δύο στάδια: Στο πρώτο στάδιο η Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει ποσό ύψους 280,5 εκατ. ευρώ στο ΤΑΙΠΕΔ και θα καταστεί μέτοχος 51% του ΟΛΠ.

Εντός διαστήματος πέντε ετών, εφόσον έχει εκπληρώσει ορισμένους όρους που περιγράφονται στη Συμφωνία Αγοράς Μετοχών (SPA), συμπεριλαμβανομένης της επιτυχούς ολοκλήρωσης των υποχρεωτικών επενδύσεων, η Cosco Cosco Group (Hong Kong) Limited θα καταβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ επιπλέον 88 εκατ. ευρώ και θα αυξήσει το μερίδιό της στην ΟΛΠ από 51% σε 67% (δεύτερο στάδιο).

Το Ελληνικό Δημόσιο θα επωφεληθεί επίσης από πληρωμές μερισμάτων για το ποσοστό 16% μέχρι την ολοκλήρωση της δεύτερης φάσης καθώς και από τις πληρωμές τόκων για τα αντίστοιχα κεφάλαια που θα έχουν κατατεθεί από την Cosco Group (Hong Kong) Limited ως εγγύηση για την απόκτηση του υπολοίπου ποσοστού του ΟΛΠ, καθώς και από τη διανομή μερίσματος για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7%, το οποίο το ΤΑΙΠΕΔ θα συνεχίσει να κατέχει.

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής τελεί υπό την αίρεση των εγκρίσεων από τις αρμόδιες αρχές και την ικανοποίηση ορισμένων περαιτέρω προϋποθέσεων που προβλέπονται στη σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών.

Η Morgan Stanley και η Τράπεζα Πειραιώς ενήργησαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, οι Freshfields Bruckhaus Deringer LLP και οι Αλεξίου – Κοσμόπουλος Εταιρεία Δικηγόρων ενήργησαν ως νομικοί σύμβουλοι, οι Hamburg Port Consulting (HPC) και η Marnet ενήργησαν ως τεχνικοί σύμβουλοι, για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ».

Τα οικονομικά στοιχεία

Σύμφωνα με πληροφορίες οι δύο ανεξάρτητοι αποτιμητές έδωσαν εύρος αποτίμησης για τον ΟΛΠ από 18,4 έως 21,2 ευρώ ανά μετοχή ενώ η πρώτη οικονομική προσφορά της COSCO (Hong Kong) Group Limited ήταν 17,5 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 293,125 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67% του ΟΛΠ που αντιστοιχεί σε κεφαλαιοποίηση ύψους 437,5 εκατ. ευρώ.

Το Ελληνικό Δημόσιο διατηρεί 23% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ και 3 θέσεις στο Διοικητικό Συμβούλιο μέχρι την μεταβίβαση του 16%. Μετά την μεταβίβαση του 16%, το Δημόσιο παραμένει με 7% και μία θέση στο ΔΣ.

Επίσης έχει ληφθεί μέριμνα για το μέρισμα ενώ όσον αφορά στο οικονομικό σκέλος για το αντίστοιχο διάστημα (2002-2014), το συνολικό αντάλλαγμα παραχώρησης που εισέπραξε το Ελληνικό Δημόσιο βάσει της σύμβασης παραχώρησης ανήλθε σε μόλις 29,59 εκατ. ευρώ (κατά μέσο όρο €2 εκατ. ετησίως).

Υπενθυμίζεται επίσης ότι με το γεγονός της έλευσης της Κινεζικών συμφερόντων εταιρίας δεν πωλούνται οι λιμενικές εγκαταστάσεις, αλλά ο ΟΛΠ, η εταιρεία που λειτουργεί ως παραχωρησιούχος τους μέχρι το 2052. Μάλιστα με την λήξη της σύμβασης παραχώρησης, η διαχείριση όλων των λιμενικών υποδομών, πλήρως λειτουργικών επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο μαζί με όλες τις επενδύσεις και υποδομές που έχουν αναπτυχθεί και υλοποιηθεί και απαιτούνται για την λειτουργία τους.

Τέλος η συνεργασία της COSCO με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες όπως η HP, SONY, HUAWEI, ZTE, κ.α., με την συνέργεια μεγάλων παικτών στον χώρο, όπως η SCHENKER, η Rail Cargo Austria, κ.α., έχουν ανοίξει την Νότια Πύλη της Ευρώπης και στην αγορά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.

Ευφορία προκαλεί η εξέλιξη του ΟΛΠ

Ευφορία είναι το συναίσθημα που καταγράφεται από τις πρώτες δηλώσεις παραγόντων των παραγωγικών τάξεων αλλά και εκπροσώπων των χρηστών των εγκαταστάσεων του ΟΛΠ λίγο μετά την γνωστοποίηση της είδησης ότι το ΤΑΙΠΕΔ αποδέχθηκε την βελτιωμένη πρόταση της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά γεγονός που οριστικοποιεί την έκβαση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ.

Μέχρι ώρας δεν έχει υπάρξει επίσημη ανακοίνωση-τοποθέτηση της ΟΜΥΛΕ η οποία ως γνωστόν εναντιώθηκε στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.

Ειδικότερα οι δηλώσεις που έγιναν έχουν ως ακολούθως:

Γιάννης Χατζηαντωνίου, Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης :«Χαιρετίζουμε την εξέλιξη για τον ΟΛΠ. Είμαστε χαρούμενοι για τις προοπτικές που ανοίγονται για το λιμάνι».
Βύρων Βασιλειάδης, Πρόεδρος Antipollution, Green :«Πρόκειται για μια εξαιρετική συμφωνία που συνεπάγεται και μια ιστορική ημέρα για τον Πειραιά».
Νίκος Αρβανίτης, Επίτιμος Πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης:«Ο κόσμος της παραγωγής και της εργασίας αισθάνεται ιδιαίτερα ικανοποιημένος και δικαιωμένος από την ιδιωτικοποίηση του πρώτου λιμανιού της χώρας. Αναμένουμε ο πλειοδότης να αναπτύξει πλήρως το επενδυτικό του πρόγραμμα με πελατοκεντρικό χαρακτήρα που θα οδηγήσει στην αύξηση των δραστηριοτήτων του Πειραιά, τις θέσεις εργασίας κα θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη για τις εταιρείας μας, την τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία. Ευχόμαστε να υλοποιηθεί πλήρως το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων που εκπονεί η κυβέρνηση προς όφελος της ελληνικής οικονομίας».
Μιχάλης Σακέλλης, Πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ)
«Μεγάλη η ικανοποίηση για τη συμφωνία. Διαφυλάσσονται τα συμφέροντα της ακτοπλοΐας. Διευρύνονται επενδυτικά τα σχέδιά μας για την εξέλιξη του κλάδου. Θα υπάρξει και έλεγχος για τις ταρίφες των λιμενικών τελών».
Γιάννης Πολυχρονόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Επιχειρηματικού Πάρκου Σχιστού
«Εύχομαι να ανοίξουν οι δουλειές για να αντμετωπίσουμε την μάστιγα της ανεργίας, να ενωθούν καράβια και το λιμάνι να εξελιχθεί και να αναπτυχθεί. Δουλειές, δουλειές, δουλειές... Είμαστε πολλοί ικανοποιημένοι από την εξέλιξη στον ΟΛΠ.»
Χρήστος Μακρυαλέας, Managing Director, Inchcape Shipping Services, Greece
«Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την εξέλιξη αυτή. Θετική κίνηση, η οποία θα οδηγήσει σε αύξησης της κίνησης για το λιμάνι του Πειραιά. Θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την κρουαζιέρα και ελπίζουμε να δούμε και αύξηση της τουριστικής κίνησης από Κίνα. Υπάρχουν και μικρότερα peoject σε άλλα λιμάνια που περιμένουμε με αγωνία ανάλογη θετική έκβαση».
Μιχάλης Νομικός, Πρόεδρος Donomis Cruise Services
«Ξημερώνει μια καινούργια μέρα για το λιμάνι του Πειραιά και για τη χώρα. Δουλειές για όλους και έσοδα για το κράτος, όπως έχει ήδη δείξει η Cosco. Είναι δεδομένο ότι θα αναβαθμιστεί η κρουαζιέρα και η ανταγωνιστικότητα του Πειραιά στη Μεσόγειο».
Θεόδωρος Κόντος, Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστών κρουαζιερόπλοιων & φορέων Ναυτιλίας
«Στηρίζουμε και χαιρετίζουμε την εξέλιξη αυτή. Θα αναβαθμιστεί το κομμάτι της κρουαζιέρας και ανοίγονται μεγάλες προοπτικές για τον κλάδο. Θα βοηθηθεί ο τουρισμός με την έλευση των Κινέζων. Δεν συμφωνούμε σε κάποια πλάνα, αλλά στηρίζουμε την συμφωνία».

Οι πρώτες αντιδράσεις

Όπως προαναφέρθηκε μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση –τοποθέτησης της ΟΜΥΛΕ. Ωστόσο μετά από τις αποψινές εξελίξεις γύρω από την πώληση του ΟΛΠ ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης έκανε την παρακάτω δήλωση:

«Όπως το περιμέναμε, η αδιαφανής πώληση του πρώτου λιμανιού της χώρας παίρνει πλέον προκλητικές διαστάσεις. Οι διάφορες ακροβασίες, που προσπαθούν να παρουσιάσουν ένα «αξιοπρεπές» τίμημα, δεν ξεγελούν κανέναν. Η αλήθεια, που κρύβει επιμελώς το ΤΑΙΠΕΔ, είναι συντριπτική: Το «σίγουρο» τίμημα της μοναδικής προσφοράς, που έγινε και θα εισπράξει, άμεσα, το Δημόσιο είναι μόλις 280,5 εκατομ. € καθώς η Cosco αγοράζει σε πρώτη φάση το 51% των μετοχών και «κλείδωσε» την τιμή πώλησης για μετά από 5 (!) χρόνια για το υπόλοιπο 16%. Ακόμα και οι επενδύσεις που θα γίνουν στην πρώτη πενταετία θα ανέλθουν μόλις σε 162,9 εκατομ. € καθώς τα υπόλοιπα μέχρι τα 296 εκατ. προβλέπεται να εισπραχθούν από κοινοτικά προγράμματα! Και φυσικά δεν υπάρχει ούτε λέξη για τα ενοίκια, που θα πληρώνει η Cosco στον... εαυτό της για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ καμία πρόβλεψη για τους εργαζόμενους και τις εργασιακές σχέσεις.»

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑ

"Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του κυβερνητικού αμαρτωλού ΤΑΙΠΕΔ έγινε αποδεκτή τελικά η «βελτιωμένη προσφορά της COSCO» που ήταν και η μοναδική πολυεθνική που κατέθεσε προσφορά για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του 67%.

Τελικά η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μέσω του ελεγχόμενου από αυτήν ΤΑΙΠΕΔ προχωράει στο ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας και το παραδίδει στην κινέζικη κρατική και πολυεθνική COSCO.

Πρόκειται για την μεγαλύτερη πολιτική αθλιότητα και το πιο ακραίο ανοσιούργημα που πραγματοποιεί η κυβέρνηση της λεγόμενης «αριστεράς». Σημειώνουμε ότι μέχρι και τον Μάη του 2015 διακήρυσσαν ακριβώς το αντίθετο τα στελέχη της και επί σειρά ετών κατακεραύνωναν με τον δημόσιο λόγο τους την οποιαδήποτε απόπειρα για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Σήμερα χωρίς ίχνος ντροπής και ενοχής ολοκληρώνουν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ που είχαν εγκαινιάσει οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ.

Θλιβεροί και τραγικοί πρωταγωνιστές σε αυτό το έγκλημα σε βάρος του δημόσιου παραγωγικού πλούτου του ελληνικού λαού Τσίπρας – Δραγασάκης – Σταθάκης – Τσακαλώτος και από κοντά τους ο κ. Θοδ. Δρίτσας.....

Αποδείχνουν για πολλοστή φορά ότι είναι πειθήνια όργανα των τοκογλύφων δανειστών και των νεοφιλελεύθερων αντιλαϊκών πολιτικών τους!!!

Το ξεπούλημα του ΟΛΠ και μάλιστα με εξευτελιστικό τίμημα δείχνει ότι είναι αδίστακτοι και προσφέρουν τον πλούτο της χώρας στο μεγάλο εγχώριο και ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο. Τα όσα ισχυρίζεται η ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ είναι παντελώς ανυπόστατα περί 1,5 δις ευρώ... Στην πραγματικότητα το τίμημα όπως αυτό διαμορφώνεται με την πώληση του 67% των μετοχών (22 ευρώ ανά μετοχή) ανέρχεται σε 280 εκατομμύρια ευρώ, αυτά και μόνο αυτά θα δοθούν άμεσα, στην τιμή αυτήν κλειδώνει η πώληση του υπόλοιπου 16% το οποίο θα δοθεί σε 5 χρόνια. Στην πραγματικότητα η COSCO θα αυτοχρηματοδοτήσει την «επένδυσή» της αφού αγοράζοντας τον ΟΛΠ θα εισπράττει τα ενοίκια τα οποία υποχρεούταν να καταβάλει η ΣΕΠ Α.Ε για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ.

Ο Ελληνικός και Πειραϊκός λαός δεν πρόκειται να αποδεχτεί τα τετελεσμένα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν πρόκειται να νομιμοποιήσει έναν διαγωνισμό που έγινε κάτω από σκοτεινές και αδιαφανείς διαδικασίες και τελικά οδήγησε στην παράδοση του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας, στο ξεπούλημά του. Ο εθνικός στρατηγικός αλλά και κοινωνικός – οικονομικός χαρακτήρας του ΟΛΠ για την χώρα και τον λαό επιβάλει να συνεχισθεί ο πολύμορφος αγώνας για να μην περάσει το λιμάνι του Πειραιά στα κοράκια και τα πιράνχας των πολυεθνικών μονοπωλιακών ομίλων.

Το εργατικό κίνημα, οι δυνάμεις της συνεπούς και ριζοσπαστικής αριστεράς και εκατοντάδες κοινωνικοί φορείς της πόλης μας δεν πρόκειται να αποδεχτούν το ντε φάκτο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και του δημόσιου παραγωγικού πλούτου.

Όπως δεν αποδέχθηκαν το ξεπούλημα με την μορφή σύμβασης παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ που έδωσε την δυνατότητα στην κινεζική εταιρεία να μετατρέψει μέρος από το λιμάνι σε ελεύθερη οικονομική ζώνη και να επιβάλει συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα, έτσι και τώρα θα αντιπαλέψουν με όλες τις δυνάμεις τους την πλήρη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η ευθύνη δεν βρίσκεται μόνο στην πλευρά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και στο παλιό μνημονιακό πολιτικό προσωπικό, αλλά και σε δυνάμεις και εκπροσώπους της πολιτικής κοινωνικής αυτοδιοικητικής και συνδικαλιστικής εκπροσώπησης οι οποίοι με την τακτική τους συνέβαλαν τα μέγιστα στην αποδυνάμωση, στην υπονόμευση και την διάσπαση του κινήματος κατά της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ. Είναι οι ίδιες αυτές δυνάμεις που πρωταγωνίστησαν στις επιμέρους εξαιρέσεις και παραχωρήσεις από την σύμβαση αφήνοντας στο απυρόβλητο το κεντρικό ζήτημα που ήταν και είναι το ξεπούλημα του ΟΛΠ, είναι αυτές οι δυνάμεις που αποδέχτηκαν την διαίρεση και τον τεμαχισμό του ΟΛΠ όπως επίσης νομιμοποίησαν τις κυβερνητικές επιλογές, στοχοποιούν τον άθλιο ρόλο του ΤΑΙΠΕΔ χωρίς ποτέ όμως να ψελλίσουν ίχνος κριτικής για το μεθοδευμένο έγκλημα της κυβέρνησης και ταυτόχρονα αγκάλιαζαν τον Τσίπρα κατά την πρόσφατη κάθοδό του στο Κερατσίνι όπου δημαγωγικά προσπάθησε να αξιοποιήσει τον αγώνα και την κατάκτηση των κατοίκων και των κινημάτων τους για τα Λιπάσματα της Δραπετσώνας.

Προφανώς τώρα αυτές οι ίδιες δυνάμεις θα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα δικαιώματα και τις θέσεις των εργαζομένων οι οποίες δεν διασφαλίζονται και δεν κατοχυρώνονται......

Ήταν επίσης οι ίδιες δυνάμεις και οι φορείς της πόλης οι οποίοι ονειρεύονταν μέτωπα και συμμαχίες με τον εκλεκτό Δήμαρχο της πόλης που στηρίχθηκε από το κεφάλαιο και τους εφοπλιστές......

Για το ταξικό εργατικό αγωνιστικό κίνημα η υπογραφή της κυβέρνησης και του παραρτήματός της το ΤΑΙΠΕΔ, δεν το δεσμεύει και για τον λόγο αυτόν θα συνεχίσει και θα κλιμακώσει τους αγώνες του για να μετατραπεί σε κουρελόχαρτο για τα σκουπίδια η συμφωνία κυβέρνησης και COSCO για το ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας".

Ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ ζητεί ο Δρίτσας

Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ να γίνει αποδεκτή η βελτιωτική προσφορά της Cosco Group (Hong Kong) Limited για την απόκτηση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς ζήτησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας.

Ο υπουργός ζήτησε επίσης από το ΤΑΙΠΕΔ όλα τα σχετικά έγγραφα, στα οποία βασίστηκε αυτή η απόφαση.

Σύμφωνα με το γραφείο του υπουργού, ο Θοδωρής Δρίτσας ενημερώθηκε από το δελτίο Τύπου του ΤΑΙΠΕΔ για τη σημερινή απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Ταμείου.
ΝΔ: Η πώληση του ΟΛΠ δικαιώνει τις πολιτικές μας

Για δικαίωση της σταθερής πολιτικής επιλογής των κυβερνήσεων της Νέας Δημοκρατίας για προσέλκυση επενδυτών και γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη, κάνει λόγο η αξιωματική αντιπολίτευση, σχολιάζοντας τη σημερινή εξέλιξη για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Όπως υποστηρίζει η ΝΔ "η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αφού επί ένα χρόνο καθυστέρησε και κωλυσιέργησε, σύρεται στην προώθηση αυτής της σημαντικής αποκρατικοποίησης, όπως σύρθηκε και στην ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων.

Δυστυχώς, εν τω μεταξύ, χάθηκε πολύτιμος χρόνος, με κόστος για την οικονομία, την κοινωνία και τη χώρα".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter