Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σφυρίζουν σαν βαπόρια...

44k

Σχεδόν προφητικά το TheSeaNation μέσα από τη σχετική του αρθρογραφία, με πλέον πρόσφατη αναφορά στις 26 Νοεμβρίου, είχε επισημάνει το ενδεχόμενο η Ελλάδα να χάσει το στρατηγικό πλεονέκτημα των λιμανιών της εξαιτίας της αδυναμίας σιδηροδρομικής κάλυψης αλλά και της επίλυσης της σωρείας προβλημάτων που αφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο που είναι διασυνδεδεμένο με το διεθνές δίκτυο.

Το «κερασάκι στην τούρτα» των προβλημάτων το προσφυγικό με το μπλοκάρισμα φορτηγών σιδηροδρομικών συρμών στα σύνορα που ουσιαστικά εξανέμισε κάθε αντοχή των πολύ ισχυρών διεθνών πελατών που είχε προσελκύσει ο ελληνικός σιδηρόδρομος ελέω της COSCO οι οποίοι φάνηκε ότι είχαν «προσπεράσει» άλλες τεχνικές αδυναμίες ( εκτροχιασμοί, ταχύτητες, προτεραιότητες συρμών κλπ).

Το γεγονός αυτό αλλά και η πρόσφατη γενική συνδικαλιστική κινητοποίηση- επίκειται να νέα την Πέμπτη- που είχε «νεκρώσει» και το λιμάνι του Πειραιά αποτέλεσαν τις τελευταίες σταγόνες χάρη στις οποίες μπορεί να «ξεχείλισε το ποτήρι» αλλά οι επιπτώσεις στην «ανεμική» ελληνική οικονομία μάλλον θα είναι μη αναστρέψιμες.

Ήδη η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ενήμερη για τις κακές «διαθέσεις» των ισχυρών πελατών της αλλά τα πράγματα πλέον τείνουν να ξεφύγουν προς όφελος ή της Τουρκικής ή της Ιταλικής οικονομίας..

Όπως είχε επισημάνει το TheSeaNation, oι κινεζικές επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Νότιας Βαλκανικής από Ανατολή σε Δύση, οι οποίες υπόκεινται σε διακρατικές συμφωνίες, και έχουν ορίζοντα διετίας κάθε άλλο παρά τυχαίες μπορούν να χαρακτηριστούν, καθώς όπως έχει προαναφερθεί η Κίνα έχει εξετάσει στους σχεδιασμούς ανάπτυξης του θαλασσίου δρόμου του μεταξιού όλες τις εναλλακτικές λύσεις απέναντι στο ενδεχόμενο εμφάνισης οιουδήποτε προβλήματος στην ομαλή διακίνηση εμπορευμάτων Ασίας - Ευρώπης που υπό άλλες συνθήκες έχει αποφασιστεί ως προς το θαλάσσιο τμήμα να αποτελεί κόμβο ο Πειραιάς.

Ωστόσο τα τελευταία γεγονότα στην Ειδομένη, με το μπλοκάρισμα εμπορικών συρμών αλλά και οι καθυστερήσεις στις αποκρατικοποιήσεις φαίνεται ότι θα δικαιώσουν τις εναλλακτικές επιλογές των Κινέζων κάτι που πρέπει να είναι απευκταίο για την ελληνική οικονομία, καθώς είναι προφανές ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έθετε εκτός την Ελλάδα από την αλυσίδα του διαμετακομιστικού εμπορίου.

Και μάλιστα σε χρονική συγκυρία όπου επιχειρείται, με βάση και τις τελευταίες δηλώσεις των αρμοδίων της κυβέρνησης η ανάπτυξη και των logistics.

To TheSeaNation είχε επίσης επισημάνει ότι η πρόσφατη κίνηση των Κινέζων στο λιμάνι του Μαρμαρά η άριστη σιδηροδρομική κάλυψη των τουρκικών λιμένων, η υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου αλλά και οι επενδύσεις στη Νότια Βαλκανική στο σιδηροδρομικό άξονα Βελιγραδίου – Βουδαπέστης έρχεται να «κουμπώσει» ένα σενάριο το οποίο δεν έχει περάσει απαρατήρητο και από τους γείτονες Ιταλούς, οι οποίοι και αυτοί έχουν βολιδοσκοπήσει τους Κινέζους ώστε να μεταφερθεί δυτικότερα κατ' ελάχιστο η θαλάσσια απόληξη που υπό άλλες συνθήκες θα καταλήξει στον Πειραιά.

Να επισημανθεί τέλος ότι η Τουρκική οικονομία, μετά και την αναθέρμανση του ενταξιακού της στην ΕΕ, ελέω των προσπαθειών της ΕΕ να ανακόψει τα κύματα προσφύγων «ευελπιστεί» να τραβήξει την κίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αν και η Ιταλία έχει σοβαρό προβάδισμα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter