Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ζέον το κινεζικό ενδιαφέρον για επενδύσεις

olp 5931

Ζέον και ανεπηρέαστο από τους γενικότερους οικονομικούς κλυδωνισμούς αλλά και ελιγμούς αναφορικά με το νόμισμα της Κίνας, παραμένει το ενδιαφέρον από κινεζικής πλευράς για ανάπτυξη επενδυτικών δραστηριοτήτων σε τομείς της ελληνικής οικονομίας, αρχής γενομένης βέβαια από το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η γενικότερη κατάσταση στην Ευρώπη ευνοεί επενδυτικά προγράμματα ειδικότερα δε στη περιοχή της νότιας- ν.α. Βαλκανικής, όπου όπως το TheSeaNation κατ' επανάληψη έχει αναφέρει, βρίσκονται σε ενεργό φάση επενδύσεις σε υποδομές που αναφέρονται στις συνδυασμένες μεταφορές και δη τις σιδηροδρομικές που διασύνδεουν στρατηγικής σημασίας λιμάνια.

Πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται πολύ ψηλά στο κινεζικό επενδυτικό ενδιαφέρον, δεδομένης της σημασίας του ως απόληξης του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού, δηλαδή των γραμμών Ασίας-Ευρώπης και της εν συνεχεία σιδηροδρομικής διασύνδεσης του με την ανατολική Ευρώπη αλλά και της κεντρική και βόρεια με κομβικό ρόλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας και απόληξη τα γερμανικά λιμάνια της Β. Θαλάσσης.

Στοιχεία των κινεζικών σχεδιασμών που έχουν έρθει στη δημοσιότητα, εμφανίζουν μια διττή προσπάθεια ανάπτυξης τόσο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της Κίνας με την Ευρώπη όπως άλλωστε το TheSeaNation έχει παρουσιάσει αλλά και ανάπτυξης του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού όπου οι κινεζικές επενδύσεις σε λιμάνια και υποδομές έχουν ήδη δεσμεύσει δις δολαρίων σε όλη την έκταση της διαδρομής.

Το πολιτικό σκηνικό που διαμορφώνεται σε αυτή τη φάση στη χώρα παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο όμως από κινεζικής πλευράς φαίνεται να τηρείται στάση αναμονής, όπως βέβαια και από τις άλλες ενδιαφερόμενες πλευρές για επενδύσεις στο λιμενικό τομέα της Ελλάδας καθώς εκτός της περίπτωσης εκπλήξεων το πολιτικό σκηνικό θα ξεκαθαρίσει μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη, οπότε τον επόμενο μήνα εκτός απροόπτου είναι προγραμματισμένη να συμβεί η β' φάση διαγωνισμού για το λιμάνι του Πειραιά και χρονικά ακόλουθα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter