Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Λιμάνια: Εν αναμονή του «μείγματος»

pireas pct 54

Την «επόμενη μέρα» των σχεδίων των αρμόδιων υπουργείων για τις επενδύσεις στην Ελλάδα και ειδικότερα εκείνων που σχετίζονται με το λιμενικό σύστημα αναμένουν επενδυτικοί φορείς που έχουν «κρατήσει» την δυναμική των δηλώσεων Βαρουφάκη στο BBC, για την κάλυψη της επένδυσης της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά.

Οι επενδυτικοί κύκλοι διατηρούν ζέον το ενδιαφέρον τους να «τοποθετηθούν» στην ελληνική αγορά παρά το γεγονός ότι είναι εξόφθαλμα προφανές ότι οι διακρατικές σχέσεις λόγω των κοινοτικών δεδομένων δε μπορούν να δώσουν «ομπρέλα» νομικής υφής, παρά μόνο διπλωματικής και υπό προϋποθέσεις.

Καθώς εξελίσσεται η προσπάθεια της παρούσας κυβέρνησης να διαπραγματευτεί τα μείζονος σημασίας θέματα της ελληνικής οικονομίας, το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιο θα είναι το μοντέλο εκείνο που η κυβέρνηση θα επιλέξει, ούτως ώστε να μην απεμπολήσει το εκδηλωμένο ενδιαφέρον αφενός και την συναλλαγματική πρόσοδο σε τομείς της ελληνικής οικονομίας με ιδιάζουσα σημασία για το διεθνές εμπόριο, όπως εν προκειμένω τα λιμάνια.

Σε τοποθέτηση του ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Κορκίδης αναφορικά με το θέμα της διαπραγμάτευσης σημειώνει μεταξύ άλλων ότι ο επιχειρηματικός κόσμος, αν και τελεί σε αναμονή των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης, εκτός από προσδοκίες, έχει και πολλές απαιτήσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τη σταθερή βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος την ανάκαμψη του ιδιωτικού τομέα, τη διευθέτηση του ιδιωτικού χρέους, την ανασυγκρότηση του εμπορίου και μεταξύ άλλων και τη προσέλκυση και αξιοποίηση νέων επενδύσεων.

Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων σημείωναν με ιδιαίτερη σημασία ότι θα μπορούσε να συμβεί με την διακρατική ομπρέλα «τοποθέτηση κινεζικών τραπεζών στο ελληνικό χώρο» όπως συνέβη στην αγορά του Λονδίνου και με δεδομένο ότι η Κίνα επιτρέπει τοποθετήσεις τραπεζών της σε χώρους όπου αναπτύσσεται επενδυτική δραστηριότητα κινεζικού συμφέροντος και ενδιαφέροντος.

Από τα μέχρι τώρα γνωστά, έχει καταστεί σαφές ότι το λιμάνι του Πειραιά πολύ δε περισσότερο εκείνο της Θεσσαλονίκης, θα απαιτήσουν σημαντικά – σημαντικότατα ποσά προκειμένου να απαντήσουν στις σημερινές προκλήσεις αλλά και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, μεταξύ των λιμενικών συστημάτων με πρόσωπο στη Μεσόγειο.

Δηλαδή επενδύσεων που υπό τις παρούσες συνθήκες αδυνατεί να πράξει το κράτος κάτι το οποίο έχει καταστεί σαφές και από το πρόσφατο παρελθόν.

Λιμάνια, σιδηρόδρομου και οι συνδυασμοί αυτών αποτελούν πεδίο επενδυτικού ενδιαφέροντος και όπως προαναφέρθηκε εναπομένει να δούμε ποιο θα είναι το μείγμα που θα επιλέξουν οι συναρμόδιοι υπουργοί καθώς επίσης έχει καταστεί σαφές ότι η παρούσα κυβέρνηση δεν εμφανίζεται στο βάθος των περιστάσεων διατεθειμένη να κλείσει την πόρτα στο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Τέλος όσον αφόρα την επισκευαστική ζώνη κύκλοι των παραγωγικών τάξεων του πειραϊκού χώρου σημειώνουν ότι και εκεί απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις καθώς μέσα στην 30ετία που διήλθε, η Ζώνη «γέρασε» χάνοντας πολλά από τα ανταγωνιστικά ατού της, τα οποία έχουν περάσει την αντίπερα του Αιγαίου με τις τουρκικές γιάρδες να κλέβουν σημαντικό μερίδιο των μικρομεσαίων κατά κύριο λόγο επισκευών που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν να γίνονται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter