Τετ05082024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τορπίλη» ΤΡΑΙΝΟΣΕ στα λιμάνια (;)

DSCN24041

«Φλερτάρει με το λουκέτο» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Το ερώτημα αυτό πλανάται τα τελευταία 24ωρα εξ αιτίας εγγράφου του ΤΑΙΠΕΔ που διαβίβασε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομικών κ. Γκίκας Χαρδούβελης σύμφωνα με το οποίο η αποκρατικοποίηση «στοχεύει στη διασφάλιση της βιωσιμότητας της εταιρείας αλλά και απομακρύνει το ενδεχόμενο να κληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επιστρέψει στο Δημόσιο κρατικές ενισχύσεις ύψους 800 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου να οδηγηθεί σε «λουκέτο».

Το οποίο υπό τις παρούσες συνθήκες θα απέβαινε «καταστροφικό» για τα στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας οι διοικήσεις των οποίων «έχουν επενδύσει» στη σιδηροδρομική κάλυψη για τη διασπορά εμπορευμάτων στις αγορές των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης.
Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι σε συντελεσθείσα σύσκεψη στη Θεσσαλονίκη με τη συμμετοχή της ηγεσίας του ΟΛΘ αλλά και φορέων των παραγωγικών τάξεων ομόφωνη ήταν η απαίτηση της επίλυσης των προβλημάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και τις επίσπευσης των διαδικασιών σιδηροδρομικής κάλυψης του λιμένα της Θεσσαλονίκης και της σύνδεσης με τα νότια Βαλκάνια αλλά και της ανάπτυξης του σιδηροδρομικού άξονα της Εγνατίας με την εμπλοκή των λιμένων Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Το «ενδεχόμενο λουκέτο» φαίνεται ότι θα αποτελέσει και απειλή και για τον Πειραιά όπου η σιδηροδρομική κάλυψη έχει προσδώσει ιδιαίτερη δυναμική καθώς εταιρίες διεθνούς εμβέλειας διασπείρουν μέσω του Πειραιώς τα εμπορεύματά τους. Και μάλιστα σε βαθμό που να υπολογίζεται, εκτός πλέον απροόπτου, ότι το προσεχές έτος θα αυξηθούν οι εμπορικοί συρμοί στο υπερδιπλάσιο.
Με «φόντο την προαναφερθείσα απειλή» κίνδυνο φαίνεται ότι θα υπάρξει και για το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ «έργο Sea2Sea», που αποτελεί από κοινού πρόταση της Ελλάδας και της Βουλγαρίας. Το οποίο και αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός διαδρόμου συνδυασμένων μεταφορών, ο οποίος θα συνδέει την περιοχή του Εύξεινου Πόντου με το Αιγαίο και την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Και τούτο καθώς έχει καταστεί σαφές ότι θα είναι εφικτό μέσω της δημιουργίας μιας αποτελεσματικής σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης στο Αιγαίο και τα παρευξείνια λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας, αλλά και το παραδουνάβιο λιμάνι του Ρούσε, στη Βουλγαρία. Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω έργο υποστηρίζεται αφενός από τα ελληνικά Υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και αφετέρου από το βουλγαρικό Υπουργείο Μεταφορών.
Πρόσφατα επίσης αξίζει να υπενθυμιστεί ότι τη συμμετοχή της Κίνας στον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του σιδηροδρομικού δικτύου που θα συνδέει την Ελλάδα με την Κεντρική Ευρώπη είχε εξαγγείλει ο Κινέζος πρωθυπουργός Λι Κετσιάνγκ σε συνέντευξη Τύπου που είχε παραχωρήσει στο Βελιγράδι στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής της Κίνας και 16 Χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, κατά την οποία έκανε αναφορά στον άξονα που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το διεθνές δίκτυο.
Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδος πάντως είχαν σημειώσει τον κίνδυνο να «παρακαμφθεί» η Ελλάδα από τους γενικότερους αναπτυξιακούς επενδυτικούς σχεδιασμούς που εξελίσσονται στα νότια και νοτιο-ανατολικά Βαλκάνια από τυχόν ολιγωρίες στη σιδηροδρομική κάλυψη του ΟΛΘ και γενικότερα των λιμένων της χώρας προς όφελος της Τουρκίας. Η οποία και έχει εισέλθει δυναμικά στο «κάδρο των εξελίξεων» με την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου και τα ταχέως αναπτυσσόμενα λιμάνια της με πρόσωπο στο Αιγαίο. Τα οποία από δεκαετιών καλύπτονται και σιδηροδρομικά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter