Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Και claims στον… ορίζοντα λόγω κοροναϊού

0koyti

Προ «προεμφραγματικού επεισοδίου» βρίσκονται υπεύθυνοι των συστημάτων ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής κάλυψης της εφοδιαστικής όπως «διαγιγνώσκουν» αναλυτές της που εξετάζουν ήδη τις πρώτες επιπτώσεις από την επέλαση του κοροναϊού. Να σημειωθεί ότι στις αρχές του μήνα οι Κινεζικές αρχές επιστράτευσαν «πιστοποιητικά ανωτέρας βίας» για καθυστερήσεις σε λιμάνια και πλοία αλλά και γενικότερα στην εφοδιαστική εξ αιτίας των «αρρυθμιών» που προκάλεσε στις εμπορευματικές ροές ο κοροναϊός και οι καραντίνες που τέθηκαν για την αποφυγή της εξάπλωσης του. Η προειδοποίηση του TT Club για claims λόγω κοροναϊού ήρθε να επιβεβαιώσει τους χειρότερους φόβους των υπευθύνων των συστημάτων ασφαλιστικής και αντασφαλιστικής κάλυψης της εφοδιαστικής που διαβλέπουν μια μίνι «χαοτική κατάσταση» το κόστος της οποίας δεν μπορεί να αποτιμηθεί στην παρούσα φάση. Ως γνωστόν επιχειρήσεις έσπευσαν από την πρώτη στιγμή να παράσχουν έγγραφα, όπως απόδειξη καθυστερήσεων ή ακυρώσεων για θαλάσσιες, αεροπορικές ή χερσαίες μεταφορές και συναφείς τελωνειακές διασαφήσεις υποβάλλοντας σχετική αίτηση για την χορήγηση του πιστοποιητικού «ανωτέρας βίας» σε μία προσπάθεια να καλυφθούν των απαιτήσεων που μπορεί να εγείρουν οι πελάτες για αθέτηση χρόνων παράδοσης, σταλίες και υπερημερίες σε λιμάνια κ.ο.κ.. Ως γνωστόν η ανωτέρα βία είναι μια νομική ρήτρα όταν ένα μέρος δεν μπορεί να εκπληρώσει τις συμβατικές υποχρεώσεις λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων. Μετά την αυτοκινητοβιομηχανία που δέχθηκε το πρώτο πλήγμα από την στέρηση ανταλλακτικών και εξοπλισμού από κινεζικά εργοστάσια που «πάγωσαν» λόγω των μέτρων της Κινεζικής κυβέρνησης και η βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών ετοιμάζεται να βρεθεί σε «κρίση» καθώς είναι γνωστό ότι πολλά από τα κυκλώματα που χρησιμοποιούν «έξυπνες» συσκευές προέρχονται από την Κίνα. Πάντως το TT Club μεταξύ των άλλων σημείωσε ότι όταν αποστέλλονται ανακοινώσεις ανωτέρας βίας, πρέπει να εξασφαλίζεται ότι αυτές είναι πλήρως κατανοητές από τον αποδέκτη. Σε άλλες περιπτώσεις, όταν οι καθυστερήσεις ή οι αποκλίσεις προκαλούνται από θέματα που είναι πραγματικά εκτός του ελέγχου του χειριστή, τότε οι περιστάσεις αυτές πρέπει να τεκμηριώνονται καλά. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση τα claims θα γίνουν ορατά στον ορίζοντα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter