Παρ05102024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αναπτύσσεται ο Μαρμαράς «περιμένει» ο Πειραιάς…

cosco ship 640x400

«Έπεσαν» οι υπογραφές με την COSCO στην Τουρκία για την μεγαλύτερη επένδυση στο τρίτο κατά σειρά μεγαλύτερο container terminal της Τουρκίας στο Μαρμαρά με τις οποίες και ολοκληρώνεται το τυπικό-γραφειοκρατικό τμήμα μίας συμφωνίας που έχει προκαλέσει αίσθηση δεδομένων των μεγεθών αλλά και της στρατηγικής της Κίνας να αναπτύξει τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού».

Η συμφωνία που περιλαμβάνει και τo China Merchants Group προβλέπει επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων σε εγκαταστάσεις και εξοπλισμούς με στόχο το Kumport Terminal να καταστεί «κόμβος» του θαλάσσιου δρόμου.
Οι εξελίξεις στον λιμενικό τομέα στη Νότια Ευρώπη «τρέχουν με κινηματογραφική ταχύτητα» λόγω του ανασχεδιασμού στις ρότες Ασίας-Ευρώπης που κάνουν οι μεγάλες «συμμαχίες» των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σε μία γενικότερη προσπάθεια να μειωθούν οι ώρες πλου στις εν λόγω γραμμές για προφανείς λόγους.
Να σημειωθεί ότι ενώ και Ιταλικά λιμάνια «βολοδοσκοπούν» του Κινέζους να μεταφέρουν δυτικότερα την απόληξη του θαλάσσιου δρόμου η υπόθεση της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού του Πειραιά υπέστη και νέα μετάθεση για τα μέσα Δεκεμβρίου ενώ παρασκηνιακά , με βάση τα στοιχεία, φαίνεται να έχουν αρχίσει και συζητήσεις για νέα «αφαίρεση» τμήματος των περιουσιακών στοιχείων του ΟΛΠ. Αυτή τη φορά στο Πέραμα.
Και ενώ συμβαίνουν αυτά καλά πληροφορημένες πηγές θέλουν τους Γενοβέζους να «βολιδοσκοπούν» το ενδεχόμενο κατάληξης του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού λίγο- ελάχιστα δυτικότερα του Πειραιά στις δικές τους λιμενικές εγκαταστάσεις. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το "thseanation" έχει κατ επανάληψη αναφερθεί στην κινητικότητα των λιμένων με πρόσωπο στη Μεσόγειο, την ανάπτυξη των υποδομών τους και την προσπάθεια να παίξουν ρόλο στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης που δεν είδαν με καλό μάτι την «αναβίωση» του Πειραιά και την «τοποθέτησή του» στην 40η θέση της παγκόσμιας κατάταξης των λιμένων ελέω COSCO. Κατά τους εμπειρογνώμονες οι κίνδυνοι του ανταγωνισμού εξακολουθούν υπαρκτοί για τα ελληνικά λιμάνια.
Εκ των γεγονότων καθίσταται σαφές ότι οι καθυστερήσεις στις αποφάσεις περί τη λιμενική πολιτική στοιχίζουν. Ήδη η συμφωνία με το Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά των Κινέζων άφησε «αμανάτι» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης το οποίο για πολλοστή φορά και εξ αιτίας των παλινωδιών στη λιμενική πολιτική αλλά και εκείνης των συνδυασμένων μεταφορών, φαίνεται να χάνει μία ακόμη ευκαιρία. Την τελευταία τριετία η Τουρκία ανέπτυξε λιμενικές υποδομές σε στρατηγικής σημασίας σημεία για τα συμφέροντά της υποστηρίζοντας μάλιστα αυτές με σιδηροδρομικές διασυνδέσεις με το δίκτυο που επίσης αναπτύχθηκε χάρη και στην πασίγνωστη πλέον υποθαλάσσια σιδηροδρομική διασύνδεση της ευρωπαϊκής με την ασιατική πλευρά της.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter