Πεμ05092024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Πρωταγωνιστικό ρόλο» επιδιώκουν προσεχώς Τουρκικά λιμάνια

merkel davoutoglou 1

Αλλαγές στη διαβάθμιση της στρατηγικής σημασίας των λιμανιών της Βαλκανικής είναι πιθανόν να επιφέρει σε βάθος χρόνου η ολοκλήρωση των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Τουρκίας στην ΕΕ που αναθερμάνθηκαν ελέω των προσφυγικών κυμάτων. Γεγονός είναι ότι η Τουρκία για τους δικούς της λόγους επιδιώκει διακαώς την ένταξη αλλά το παγκόσμιο εμπόριο έχει πλέον εστιάσει στις εξελίξεις στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης των εμπορευματικών ροών και στα Τουρκικά λιμάνια. Δεδομένων των εξελίξεων σε διπλωματικό επίπεδο, οι τοποθετήσεις τα τελευταία χρόνια μεγάλων λιμενικών διαχειριστών στα Τουρκικά λιμάνια μπορεί μελλοντικά υπό προϋποθέσεις να αποβούν πολλαπλώς αποδοτικές και κάθε άλλο παρά τυχαίες πλέον μπορεί να χαρακτηριστούν. Δεδομένων των εξελίξεων.

Γεωπολιτικά η Τουρκία διαθέτει πλέον ένα ισχυρό ατού με την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση της Κωνσταντινούπολης. Εξέλιξη που έρχεται, συνδυαστικά με την αναθέρμανση του ενταξιακού να αφυπνίσει «σχέδιο», γερμανικής προελεύσεως, διαμόρφωσης των εμπορευματικών ροών που υπήρχε «εν υπνώσει» από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και εντεύθεν. Εξειδικευμένοι σε γεωπολιτικά αναλυτές είχαν υποστηρίξει ότι το σχέδιο αυτό ήθελε άριστη σιδηροδρομική κάλυψη στη Βαλκανική για να πραγματωθεί. Γεγονός που όμως συγκυριακά τώρα έχει λάβει σάρκα και οστά με έμφαση στα λιμάνια της Μ. Θάλασσας που επίσης συγκυριακά αναβαθμίζουν τις σιδηροδρομικές τους καλύψεις.

Οι επί δεκαετιών παλινωδίες ως προς το επίπεδο σιδηροδρομικής κάλυψης των ελληνικών λιμανιών μπορεί «ακραία να χαρακτηριστούν μοιραίες». Και τούτο διότι φαίνεται να χάνονται οι ευκαιρίες για «σιδηροδρομική παράκαμψη» του Βοσπόρου με τη διασύνδεση των λιμένων Αλεξανδρούπολης με λιμάνια της Βουλγαρίας και Ρουμανίας με πρόσωπο στη Μ. Θάλασσα όπως ιστορικά χάθηκε η ευκαιρία, πολύ προ της ενεργοποίησης της Τουρκίας για την υποθαλάσσια του Βοσπόρου, τότε ανάπτυξης του σιδηροδρομικού πορθμείου του λιμένα Βόλου με Συριακά λιμάνια.

Στη κοινή συνέντευξη Νταβούτογλου-Μέρκελ η γερμανίδα ηγέτης τόνισε πως η Γερμανία είναι έτοιμη να βοηθήσει ώστε να προχωρήσει η διαδικασία ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ.

«Η Γερμανία είναι έτοιμη να ανοίξει φέτος το κεφάλαιο 17 και να κάνει προετοιμασίες για τα 23 και 24. Μπορούμε να μιλήσουμε για τις λεπτομέρειες», είπε. Επαΐοντες σε αυτά τα θέματα μεταξύ άλλων επεσήμαναν ότι στο άρθρο 24 εμπεριέχονται και τελωνειακές ρυθμίσεις. Η σημασία των οποίων είναι πρόδηλη και για τον πλέον αδαή σε θέματα short sea shipping.

Δεδομένων των εξελίξεων καθίσταται εξόφθαλμα προφανές ότι η Ελλάδα πρέπει να επιταχύνει τις διαδικασίες των διαγωνισμών για την ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ δεδομένου του ενδιαφέροντος αλλά και της σιδηροδρομικής κάλυψης της Αλεξανδρούπολης που την υστάτη μπορεί να διαδραματίσει ρόλο. Που όμως με βάση τα νεότερα δεδομένα που έχουν προκύψει από την «μετάφραση» του Bloomberg ήδη έχουν μετατεθεί για τις αρχές Δεκέμβρη «και βλέπουμε»...

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter