Δευ05132024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στο σιδηροδρομικό «παιχνίδι» της Κίνας και το Καζακστάν

kazakstan simaia

Σιδηροδρομική κοσμογονία διασύνδεσης λιμένων σε παγκόσμια κλίμακα εμφανίζουν τα στοιχεία που έρχονται στο φώς της δημοσιότητας. Στην εν Ασία συντελούμενη κοσμογονία εισήλθε και το Καζακστάν το οποίο και επιταχύνει την ανάπτυξης της σιδηροδρομικής του διασύνδεσης με την Κίνα.

Η τελευταία, σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει πρόσφατα το "theseanation" δρομολόγησε τον πρώτο εμπορικό της συρμό ο οποίος και θα καταλήξει στο λιμάνι του Αμβούργου μετά από μία διαδρομή δεκατριών ημερών ανταγωνιζόμενη τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» που επίσης αναπτύσσει.

Μία γρήγορη ματιά στο χάρτη και τις σιδηροδρομικές συνδέσεις είναι ικανή να καταστήσει κατανοητή την προσπάθεια της Κίνας αλλά και την εμπλοκή του Καζακστάν καθώς από Κίνα μέσω Καζακστάν, Αζερμπαϊτζάν και Γεωργίας η σιδηροδρομική διαδρομή καταλήγει στην Τουρκία τα λιμάνια της οποίας επιδιώκουν πρωταγωνιστικό ρόλο στο Αιγαίο και Μ. Θάλασσα αλλά και κομβικό σιδηροδρομικό ρόλος μεταξύ Ασίας-Ευρώπης με την υποθαλάσσια σιδηροδρομική ζεύξη της Κωνσταντινούπολης.

Στο σημείο αυτό αξίζει επίσης να υπενθυμιστεί ότι η Κίνα υποστηρίζει ενεργά διεργασίες αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βαλκανική και κυρίως εκείνου με μέτωπο στη Μ. Θάλασσα και διέλευση από την κεντρική Βαλκανική με προορισμό αφ ενός της Αυστρο-Ουγγαρία και αφ ετέρου την Γερμανία.

Όσον αφορά στα παγκόσμια δεδομένα στις ΗΠΑ οι αντίστοιχες σιδηροδρομικές διασυνδέσεις των μεγάλων λιμένων αναβαθμίζονται, το ίδιο στην Αυστραλία και Καναδά ενώ σε Μ. Ανατολή και Αφρική υπάρχουν αντίστοιχες προσπάθειες.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter