Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τρία «+» ένα λιμάνια διεκδικούν πρωτεία στην ΕΕ

roterdam limani

Ρότερνταμ, Αμβούργο και Αμβέρσα είναι τα τρία «τοπ» λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης από πλευράς κίνησης και γενικότερων δραστηριοτήτων που συνδέονται με τα logistics και τις συνδυασμένες μεταφορές. Και τα τρία λιμάνια που βρίσκονται στην Β. Θάλασσα έχουν αποδυθεί σε «αγώνα δρόμου» προκειμένου να διασφαλίσουν την πρώτη θέση στην κατάταξη των Ευρωπαϊκών λιμανιών αλλά και να βελτιώσουν «θέση» στην παγκόσμια κατάταξη. Με βάση τα στοιχεία και τα τρία λιμάνια έχουν εμφανίσει αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων που κυμαίνεται κοντά στο 20% ενώ οι στόλοι που έχουν τεθεί είναι αρκετά υψηλοί ελέω και της δρομολόγησης των mega boxships.Ωστόσο στην «εξίσωση» ο άγνωστος «Χ» είναι ο Πειραιάς ο οποίος το τελευταίο διάστημα έκανε άλματα τόσο στην παγκόσμια κατάταξη όσο και σε εκείνη των ευρωπαϊκών λιμανιών γεγονός που δεν αποκλείεται να απειλήσει τις θέσεις του Αλγεσίρας και όχι μόνο των ευρωπαϊκών λιμένων με «πρόσωπο» στη Μεσόγειο.

Σήμερα οι αναφορές του Reuters στη συνέχιση του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ αποτελούν εκ νέου αφορμή να εστιαστεί το ενδιαφέρον του συνόλου των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και φορέων του διεθνούς εμπορίου στο επόμενο «βήμα» της κυβέρνησης που θα είναι, όπως όλα δείχνουν ο προσδιορισμός μέχρι τα μέσα Σεπτέμβρη της δεύτερης και καθοριστικής φάσης των δεσμευτικών προσφορών. Όπως είναι άλλωστε γνωστό από προχθές το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε το πώς και το τι της δεύτερης φάσης ενώ χθες από το Μαξίμου εκπέμφθηκε το «καλώς έχει» για το οποίο ενημερώθηκαν επιστολικώς όσοι συμμετέχοντες είχαν λάβει στοιχεία από το data roum και άρα είχαν διατηρήσει το ενδιαφέρον τους .

Καθώς οι διεκδικητές είναι από πάσης απόψεως «πανίσχυροι» η περίπτωση του Πειραιά μετά το Σεπτέμβρη μπορεί να αλλάξει θεαματικά τα δεδομένα για τα τρία πρώτα λιμάνια της ΕΕ αλλά και να αναδιαμορφώσει τις εμπορευματικές ροές καθώς η Κίνα (COSCO)έχει εντάξει τον Πειραιά στα κομβικά λιμάνια της ανάπτυξης του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» ενώ ο έτερος διεκδικητής «συμπεριλαμβάνει» την MAERSK η οποία με την MSC συγκροτούν την πρώτη σε ισχύ παγκοσμίως «συμμαχία».

Παρά το γεγονός ότι στον Πειραιά καταγράφηκαν αντιδράσεις όσον αφορά στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ εκ των στοιχείων καθίσταται σαφές ότι σταδιακά επέρχεται συνειδητοποίηση των υπεραξιών που θα προκύψουν από την κατακύρωση του διαγωνισμού σε έναν εκ των διεκδικητών. Επισκευαστική ζώνη, εφοδιασμοί πλοίων, αλλά και μία ευρεία γκάμα επαγγελμάτων, που απαρτίζουν το «πολυθρύλητο cluster» εκτιμάται-αναμένεται να «ξεπαγώσουν» για μία σειρά λόγους που έχουν αναλυθεί διεξοδικά στις μέχρι πρότινος ατέρμονες συζητήσεις επι του θέματος. Στις οποίες η κυβέρνηση έθεσε χθες τέλος.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter