Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κοστίζουν τα «πράσινα λιμάνια»

Shipping emissions general 12

Εντείνεται ο προβληματισμός μεταξύ στελεχών της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας για την τάση λιμένων με στρατηγική σημασία να υιοθετούν μέτρα περιστολής των αέριων ρύπων προερχόμενων από τα πλοία που επιλέγουν να ελλιμενιστούν σε αυτά. Τελευταία περίπτωση η «είσοδος» του λιμένα του Hong Kong το οποίο και γνωστοποίησε το πλαίσιο των ελέγχων για τους αέριους ρύπους επιδιώκοντας την μείωσή τους. Το Hong Kong ουσιαστικά ακολούθησε το λιμάνι Jurong της Σιγκαπούρης το οποίο επιδιώκει να καταστεί το πρώτο αμιγώς «πράσινο λιμάνι» στην ευρύτερη περιοχή της Ασίας.

Να σημειωθεί ότι η ναυτιλία όπως αυτή εκφράζεται και μέσα από τον ΙΜΟ έχει θέσει τις δικές της «σκληρές κόκκινες γραμμές» στο θέμα των αέριων ρύπων αλλά και γενικότερα της προστασίας του θαλασσίου και όχι μόνο περιβάλλοντος.

Ωστόσο επώνυμα στελέχη έχουν υπογραμμίσει ότι είναι αδύνατον η ναυτιλία να επωμιστεί επί του συνόλου του το κόστος για τη μείωση των αέριων ρύπων καθώς καθίσταται πρόδηλο ότι βάση της θεωρίας και της πρακτικής απαιτεί βελτιωμένες ποιότητες καυσίμων, για τις οποίες η ναυτιλία δεν ευθύνεται, παρά το γεγονός ότι καλείται να πληρώσει αυτές αλλά και να εξοπλιστεί με συστήματα και μηχανές πρόωσης που χρησιμοποιούν βελτιωμένα από άποψης παραγωγής ρύπων συστήματα το κόστος των οποίων επωμίζεται εξ ολοκλήρου.

Να σημειωθεί τέλος ότι ο ελληνικός εφοπλισμός ηγείται μακράν της ανανέωσης του στόλου με την υιοθέτηση των πλέον εξελιγμένων και φιλικών προς το περιβάλλον συστημάτων πρόωσης στα νεότευκτα ,τα οποία σχεδόν κατά τα δύο τρίτα έχουν ανανεώσει το στόλο, ο μέσος όρος ηλικίας του οποίου διατηρείται εξαιρετικά χαμηλός.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter