Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μ. Δεληγιάννη: Ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία ο κλάδος της κρουαζιέρας

0deligianni

Το σύνθημα της CLIA παγκοσμίως είναι το «Like the tides, we will return» επισημαίνει στην συνέντευξη που παραχώρησε στο “theseanation.gr” η εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο κ. Μαρία Δεληγιάννη η οποία σημειώνει μεταξύ άλλων ότι ο κλάδος από την πρωτοφανή κρίση της πανδημίας COVID-19 αντλεί διδάγματα από τα οποία μπορεί να επωφεληθεί ενόψει της επανεκκίνησης. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει και στις οικονομικές απώλειες και στις απώλειες θέσεων εργασίας από την κρίση που δοκιμάζει τον κλάδο για να σημειώσει ότι στην παρούσα φάση προτεραιότητα των εταιρειών είναι η επιστροφή όλων των πλοίων σε λιμάνια και η αποβίβαση και επαναπατρισμός των επιβατών και του πληρώματος.


Αναλυτικότερα η κ. Δεληγιάννη ανέφερε τα ακόλουθα:

1. Ποιες είναι οι οικονομικές απώλειες στην ελληνική αγορά;

Ο κλάδος της κρουαζιέρας είναι ζωτικής σημασίας για την ελληνική οικονομία, καθώς εκτιμάται ότι αποφέρει ετησίως στην Ελλάδα έσοδα 957 εκατ. ευρώ και προσφέρει 11.231 θέσεις εργασίες και 213 εκατ. ευρώ σε μισθούς (2018). Το άμεσο οικονομικό όφελος της χώρας από τις εταιρείες κρουαζιέρας εκτιμάται στα 572 εκατ. ευρώ, με 7.657 άμεσες θέσεις εργασίας και 145 εκατ. ευρώ σε μισθούς (2018).
Δυστυχώς, η αναστολή των δραστηριοτήτων του κλάδου λόγω της πανδημίας θα επηρεάσει σημαντικά όσους εργάζονται σε αυτόν, άμεσα ή έμμεσα. Ωστόσο, ήταν μία απόφαση ορθή, καθώς η δημόσια υγεία προέχει.
Με βάση τα τελευταία στατιστικά στοιχεία μας, για κάθε 1% μείωση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, τίθενται σε κίνδυνο έως και 76 θέσεις εργασίας. Για κάθε ημέρα αναστολής της δραστηριότητας των κρουαζιερόπλοιων διακινδυνεύονται έως και 17 θέσεις εργασίας.
Στο σύνολο του κλάδου, 60 ημέρες αναστολής εργασιών των κρουαζιερόπλοιων σημαίνουν συνολικές απώλειες για την Ελλάδα της τάξης των 119 εκατ. ευρώ, ενώ διακινδυνεύονται 1.009 θέσεις εργασίας και μισθοί 22 εκατ. ευρώ. Η αναστολή των δραστηριοτήτων των κρουαζιερόπλοιων για 60 μέρες στην Ελλάδα μπορεί να οδηγήσει σε άμεσες απώλειες εσόδων περίπου 78 εκατ. ευρώ, καθώς και 631 θέσεων εργασίας και 15 εκατ. ευρώ σε μισθούς.
Τα αντίστοιχα μεγέθη σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ιλιγγιώδη: ο κλάδος προσφέρει 1,17 εκατ. θέσεις εργασίας και συνεισφέρει έσοδα 150 δισ. δολαρίων στην παγκόσμια οικονομία. Δυστυχώς, η αναστολή εργασιών θα έχει δραματική επίπτωση σε χώρες, κοινότητες και οικογένειες, καθώς για κάθε 1% μείωση της δραστηριότητας της κρουαζιέρας παγκοσμίως μπορεί να χαθούν έως και 9.100 θέσεις εργασίας.

2. Ποιες οι προτεραιότητες των εταιρειών κρουαζιέρας ;

Προτεραιότητα των εταιρειών είναι η επιστροφή όλων των πλοίων σε λιμάνια και η αποβίβαση και επαναπατρισμός των επιβατών και του πληρώματος. Ελάχιστοι επιβάτες βρίσκονται αυτή τη στιγμή πάνω σε πλοία. Σε αρκετά όμως βρίσκεται πλήρωμα το οποίο είναι πλέον αναγκαίο να αποβιβαστεί και να επαναπατριστεί. Τα πληρώματα είναι στη θάλασσα για εβδομάδες, χωρίς επαφή με τη στεριά και τα συμβόλαια τους έχουν λήξει. Η ανάγκη για τον επαναπατρισμό τους τονίζεται και στις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της 8ης Απριλίου, οι οποίες ενθαρρύνουν τα κράτη-μέλη να βοηθήσουν για ανθρωπιστικούς λόγους, ανεξάρτητα από τις σημαίες των πλοίων ή τις εθνικότητες των πληρωμάτων. Επίσης, σημαντικό είναι το θέμα παραμονής των πλοίων σε ασφαλές καταφύγιο, σε λιμάνι ή αγκυροβόλιο, μέχρι να επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους.

3. Ποιες οι κινήσεις της βιομηχανίας κρουαζιέρας για την επόμενη μέρα ώστε να επανακτήσει την εμπιστοσύνη των επιβατών στην ευρωπαϊκή και στην ελληνική αγορά;

Από την πρωτοφανή κρίση της πανδημίας αντλούμε διδάγματα από τα οποία μπορούμε να επωφεληθούμε όλοι ενόψει της επανεκκίνησης του κλάδου. Καθ’ όλη τη διάρκεια αναστολής των δραστηριοτήτων συνεχίζουμε να αναπτύσσουμε βελτιωμένα πρωτόκολλα και νέες πρακτικές ασφάλειας και προστασίας της υγείας επιβατών και πληρωμάτων. Και δεν μιλάμε απλώς για επανέναρξη αλλά για επαναπροσδιορισμό του τρόπου λειτουργίας, με νέα, ακόμα πιο ενισχυμένα μέτρα.
Καθώς αντιμετωπίζουμε μία πανδημία, η επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων μας θα εξαρτηθεί και από τις κατευθυντήριες γραμμές των διεθνών και εθνικών υγειονομικών αρχών. Επίσης στηριζόμαστε στη συνεργασία μας με τις κυβερνήσεις και τις αρμόδιες αρχές, τόσο στις αγορές επιβατών όσο και στους δημοφιλείς προορισμούς, όπως η Ελλάδα. Ευελπιστούμε στη συνεργασία και στήριξη της Ελληνικής Κυβέρνησης για να δουλέψουμε μαζί για την επόμενη μέρα. Γνωρίζουμε ότι δεν θα είναι εύκολο, αλλά μαζί μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Σύνθημα της CLIA παγκοσμίως είναι το «Like the tides, we will return». Είναι η υπόσχεση των εταιρειών κρουαζιέρας ότι σύντομα θα επιστρέψουν σε πλήρη λειτουργία, για να χαρίσουν και πάλι μοναδικές στιγμές στους εκατομμύρια φανατικούς φίλους της κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο.

4. Ένα Σσχόλιο για την απόφαση του CDC στην Αμερική

Η εντολή “No Sail” του CDC αφορά μόνο κρουαζιερόπλοια με πλήρωμα που βρίσκονται σε ύδατα των ΗΠΑ. Η εντολή, η οποία έχει άμεση ισχύ, απαιτεί από τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων να υποβάλουν σχέδιo πρόληψης της εξάπλωσης του ιού πάνω στο πλοίο στο CDC εντός επτά ημερών για να τους επιτραπεί η παραμονή στα ύδατα των ΗΠΑ. Εφαρμόζεται δε σε όλα τα επιβατηγά πλοία που μπορούν να μεταφέρουν 250 ή περισσότερα άτομα, επιβάτες και πλήρωμα, σε ύδατα που υπάγονται στη δικαιοδοσία των Ηνωμένων Πολιτειών και προσφέρουν διανυκτέρευση.
Προφανώς ανησυχούμε για τις απρόβλεπτες συνέπειες αυτής της απόφασης, που εκδόθηκε στις 9 Απριλίου, η οποία στοχοποιεί τον κλάδο παρά τις άμεσες δράσεις που υιοθέτησε, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρότερων μέτρων προστασίας της υγείας και ασφάλειας καθώς και την εθελοντική αναστολή των δραστηριοτήτων των εταιρειών κρουαζιέρας.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter