Κυρ11172024

Last updateΚυρ, 17 Νοε 2024 10am

Προς ψήφιση το ν/σ για το θαλάσσιο τουρισμό - UPD

ΜΑΡΙΝΑ ΣΚΑΦΗΣτα μέσα της προσεχούς εβδομάδας αναμένεται να περάσει από την ολομέλεια της Βουλής προς ψήφιση η οριστική μορφή του νομοσχεδίου που έχει φέρει το ΥΝΑ για θέματα που αφορούν στον θαλάσσιο τουρισμό.

Οι συζητήσεις με τους αρμόδιους φορείς που έχουν κληθεί να εκφράσουν θέσεις και απόψεις επί των προβλεπόμενων συνεχίζονται και σήμερα ενώ κατά πληροφορίες δεν αποκλείονται βελτιωτικές παρεμβάσεις μεταξύ των οποίων και στο θέμα του «πλοίου ασφαλείας» αλλά και του bareboat αλλά και σε ορισμένα άλλα σημεία στα οποία έχουν καταγραφεί ενστάσεις.

Aκολουθούν σημεία της ομιλίας του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή, για το Ν/Σ «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις»

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω και εσάς, να ευχαριστήσω και τους συναδέλφους για τις στην πλειοψηφία τους αναλυτικές παρατηρήσεις. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους τοποθετήθηκαν θετικά στο ότι πάμε σε μια κατεύθυνση σωστή, υπέρ ενός συνολικού πλαισίου που ρυθμίζει με τρόπο ενιαίο και όχι αποσπασματικό τα σκάφη αναψυχής», τόνισε στην αρχή της ομιλίας του ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι βασική επιδίωξη μέσα από αυτό το σχέδιο νόμου μας και βασική του φιλοσοφία, είναι να αρθούν γραφειοκρατικά εμπόδια και εμπόδια δυσλειτουργίας, ώστε να διευκολυνθούν και να μεγιστοποιηθεί η κίνηση των σκαφών αναψυχής. «Όσο περισσότερο κινείται το σκάφος αναψυχής, τόσα είναι πολλαπλασιαστικά τα οφέλη για την Εθνική Οικονομία. Όσο βάζουμε περιορισμούς στην κίνηση του, τόσο μειώνονται και οι θέσεις εργασίας και στην ξηρά και θάλασσα και μειώνονται και τα συνολικά έσοδα του κράτους. Αυτή είναι η βασική παραδοχή», σημείωσε.

Παράλληλα, ο κ. Βαρβιτσιώτης υπογράμμισε ότι ο νέος νόμος δίνει κατ' εξοχήν κίνητρα στην Ελληνική Σημαία και έχει στόχο να προσελκύσει τον ξένο που θα θέλει να πάρει ένα σκάφος, να το έχει στην Ελλάδα να το ίδιο-χρησιμοποιεί και να το νοικιάζει. «Να γεμίσουμε τις μαρίνες μας, να γεμίσουμε τα νησιά μας, να γεμίσουμε τον παράκτιο μας τουρισμό. Αυτός είναι ο στόχος», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με την ερασιτεχνική άδεια αλιείας, σημείωσε ότι «δίδεται το δικαίωμα σε εκείνον που θα έρθει να νοικιάσει ένα σκάφος ή να βρεθεί σε ένα ξενοδοχείο να μη χρειάζεται να υποστεί μία διαδικασία, εντελώς παράλογη και γραφειοκρατική για να πάει να ψαρέψει με ένα καλάμι, διότι, τέτοια πράγματα συμβαίνουν σήμερα».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του αναφέρθηκε στα "bareboat" και στην πρόβλεψη που υπάρχει να φθάσουν τα 24 μέτρα, καθώς όπως είπε, αυτό δεν επιτάσσεται μόνο από κάποιες συνθήκες ανταγωνιστικότητας, αλλά και από τις πραγματικές συνθήκες. «Πριν από μερικά χρόνια, είχε γίνει η επέκταση από τον κ. Ανωμερίτη από τα 17 στα 20 μέτρα για το "bareboat", γιατί ακολουθούσε την τεχνολογική εξέλιξη και σήμερα ακολουθούμε την τεχνολογική εξέλιξη στη συγκεκριμένη ρύθμιση. Σήμερα, σχεδιάζονται πλοία – υπάρχουν στα σχεδιαστήρια, έχουν ανακοινωθεί από μεγάλα ναυπηγεία και πανεπιστήμια συμπράξεις - τα οποία θα λειτουργούν χωρίς πλήρωμα. Δεν θα παρακολουθήσουμε την τεχνολογική εξέλιξη;», ανέφερε σχετικά.

Σχολιάζοντας το θέμα των πλωτών εξέδρων, ο κ. Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε ότι είναι η πρώτη φορά που θα παίρνει έσοδα η Τοπική Αυτοδιοίκηση και τα Λιμενικά Ταμεία από αυτές. «Μέχρι τώρα δεν παίρνουν κανένα έσοδο. Η Κτηματική Εταιρεία του δημοσίου δεν εξαιρείται από τον έλεγχό της. Αντιθέτως, η γνώμη της υπάρχει όταν βρίσκονται εκτός ζώνης εποπτείας Λιμενικού Ταμείου. Άρα, οι όποιες επιφυλάξεις σε αυτήν την κατεύθυνση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα» είπε.

Στη συνέχεια, ο κ. Βαρβιτσιώτης έδωσε έμφαση στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας, λέγοντας ότι ιδιαίτερα οι προερχόμενοι από παράκτιες περιοχές ή από νησιά Βουλευτές γνωρίζουν τη σημασία της θεαματικής αύξησης της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια στη χώρα και στην οικονομία. «Προχθές ήμουν στο Ναύπλιο και στο Γύθειο, που γίνονται μεγάλα έργα στα λιμάνια, για να δέχονται κρουαζιερόπλοια και όλοι οι τοπικοί φορείς αγωνιούσαν για το πότε θα ολοκληρωθούν ώστε να έλθουν κρουαζιερόπλοια.

Με την ίδια λογική, λειτουργούμε και σε αυτό. Δεν φέρνει ο τουρίστας αύξηση της απασχόλησης; Δυστυχώς, με προστατευτισμούς, με παράλογες διατάξεις και με καμποτάζ και με πολλούς περιορισμούς, καταστρέψαμε τη δυναμική της κρουαζιέρας τα προηγούμενα χρόνια», τόνισε ο Υπουργός.

Επιπλέον, υπογράμμισε ότι το λιμάνι του Πειραιά είναι ο πρωταθλητής στη Μεσογειακή κρουαζιέρα, με αύξηση 115% την τελευταία δεκαετία από τις ρυθμίσεις απελευθέρωσης, ενώ, προσέθεσε χαρακτηριστικά ότι: «Προχωρούμε παραπέρα στην απελευθέρωση της κρουαζιέρας, με άρση επιπλέον περιορισμών.

Ήμουν πάρα πολύ χαρούμενος που στις 3 Ιανουαρίου υποδέχθηκα στον Πειραιά κρουαζιερόπλοιο, γεγονός που δεν το φανταζόμασταν ότι θα το δούμε, καθώς βλέπαμε το χειμώνα στον Πειραιά μόνο ακινητοποιημένα κρουαζιερόπλοια με Ελληνική σημαία, τα οποία λειτουργούσαν Μάιο με Οκτώβριο. Σήμερα, μόνο για ενάμισι μήνα το χρόνο δεν έχουμε κρουαζιερόπλοια τακτικά στον Πειραιά. Άρα, ας μην είμαστε τόσο ισοπεδωτικοί απέναντι σε ρυθμίσεις απελευθέρωσης, που φέρνουν και θέσεις εργασίας και έσοδα».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, ο κ. Βαρβιτσιώτης ξεκαθάρισε ότι είναι διατεθειμένος να αποσύρει τη ρύθμιση του άρθρου 26, που αφορά στην τοποθέτηση των Αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «όχι γιατί πιστεύω ότι είναι κακή ρύθμιση ή γιατί πιστεύω ότι αυξάνει τον κομματισμό, αλλά γιατί είμαι διατεθειμένος να τη δω στο σύνολο των ρυθμίσεων, εφόσον υπάρχει ένας διάλογος μέσα στο πλαίσιο του Αρχηγείου του Λ.Σ., για την αντιμετώπιση αυτών των θεμάτων».

Επιπρόσθετα, ο Υπουργός σημείωσε ότι το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος βρίσκεται σε συνεννόηση με τους εκπροσώπους των δύο Πανελληνίων Ενώσεων του Λιμενικού, για μια τροπολογία που θα αφορά την εφαρμογή της αναδιάρθρωσης των υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος, του λεγόμενου «Λιμενικού Καλλικράτη». «Σας το λέω σήμερα για να μην αιφνιδιαστείτε, εν' όψει της συζήτησης στην Ολομέλεια, ότι δήθεν ο Υπουργός προσπαθεί να κάνει μία ντρίπλα αποσύροντας μια νομοθετική ρύθμιση και φέρνοντας μια άλλη. Καμία σχέση.

Η μία δεν έχει σχέση με την άλλη. Αυτή ήταν για την τοποθέτηση των Αξιωματικών. Αποσύρω από τη συζήτηση το άρθρο 26, αλλά αυτή που θα δείτε αποτυπωμένη, θα έχει και τη σύμφωνη γνώμη όλων στο Σώμα» είπε, ενώ, για το ελεγκτήριο δαπανών ανέφερε ότι αναμένει να δει την τροπολογία και να τοποθετηθεί στην Ολομέλεια, υπογραμμίζοντας ότι ήταν και είναι κατ' εξοχήν θετικός. Επίσης, δήλωσε ότι είναι διατεθειμένος να αποσύρει από το άρθρο 19 τη συμμετοχή του ανώτατου Αξιωματικού του Λιμενικού Σώματος από τη Διοίκηση του ΟΝΝΕ.

Αναφορικά με τα θέματα φόρο-εισφορών ή φόρο-αποφυγής, ο κ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι έχει προηγηθεί με όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών εκτενής συζήτηση και έχουν καταλήξει σε αυτές τις ρυθμίσεις, που αποτρέπουν τέτοιου είδους φαινόμενα.«Τηρούμε τις υποχρεώσεις, τις οποίες έχουμε αναλάβει συνολικά, ως Κυβέρνηση και απέναντι στη σωστή λειτουργία του φοροεισπρακτικού μηχανισμού της χώρας» ανέφερε συναφώς.

Κλείνοντας, ο κ. Βαρβιτσιώτης ευχαρίστησε την Επιτροπή και τα μέλη της για το επίπεδο της συζήτησης, «θέλω να ευχαριστήσω, γιατί πραγματικά όλα τα μέλη της Επιτροπής με πολύ μεγάλη προσοχή μελέτησαν το νομοσχέδιο. Ιδιαίτερα τους Εισηγητές και τους Ειδικούς Αγορητές για τις παρατηρήσεις τους» και κατέληξε «επιθυμώ να συνεχιστεί αυτή η γόνιμη συζήτηση και στην Ολομέλεια, όπου πλέον, λαμβάνοντας υπόψη και τις σημερινές παρατηρήσεις, να συνδιαμορφώσουμε το τελικό πλαίσιο».

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter