Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κορκίδης για ναυπηγεία: «Να εξάγουμε στην αυλή μας…»

077 τροπιδα

ΦΠΑ, τελωνειακές διατυπώσεις, τραπεζικές και κρατικές καλύψεις, αλληλεπικαλύψεις υπηρεσιών συναρμόδιων υπουργείων αποτελούν ως θέματα τις «άγκυρες» που πρέπει να «αφαιρεθούν»- ρυθμιστούν λίαν προσεχώς προκειμένου ο ναυπηγικός τομέας της χώρας που βρίσκεται σε φάση αναζωογόνησης μετά από μία μακρά και ζημιογόνα περίοδο ύπνωσης να αναπτυχθεί δυναμικά.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέτεινε η συζήτηση στρογγυλής τραπέζης με βασικό θέμα το ξεκίνημα νέας εποχής για την ναυπηγική βιομηχανία το πλαίσιο ημερίδας με θέμα “Blue economy in mid 2020s: from Resilience to Growth” που διεξήχθη νωρίτερα επι του Hellas Liberty Με το πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλη Κορκίδη να τονίζει χαρακτηριστικά ότι αν απαλειφθούν «λάθη του παρελθόντος», που ωστόσο εξακολουθούν να ισχύουν και σήμερα, τότε το σύνολο των επιχειρήσεων του cluster που κινείται γύρω από τις ναυπηγικές δραστηριότητες θα φέρει ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών που γίνεται με υλικά που προορίζονται για ναυπηγεία της Ευρώπης και της Ασίας άρα και ένα μεγάλο μέρος του συναλλάγματος προς όφελος της ελληνικής οικονομίας. Ο κ. Κορκίδης υπενθύμισε ότι για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου έχει υπολογιστεί ότι θα δαπανηθούν 4.5 δις σημειώνοντας ότι μόλις πρόσφατα σε άλλη ημερίδα σχετική με τις μεταφορές υπολογίστηκε ότι η δαπάνη θα φτάσει με ορίζοντα δεκαετίας τα 10 δις ευρώ καθώς προς ανανέωση είναι και ο στόλος των ρυμουλκών.
‘Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην πολιτική που ακολουθούν τα Ασιατικά ναυπηγεία με τις παροχές εγγυήσεων, είτε σε συμφωνία με το χρηματοπιστωτικό τους σύστημα, είτε με κρατικές εγγυήσεις και δανειακά κεφάλαια που, όπως διαπιστώθηκε, είναι η «μαύρη τρύπα» στο ανταγωνισμό και η αιτία γιγάντωσης των ασιατικών γυαρδών. Όπως αναφέρθηκε είναι προφανές ότι θα πρέπει να αναπτυχθούν το κατάλληλο πλαίσιο και τα χρηματοδοτικά εργαλεία για να αμβλυνθεί ο ανταγωνισμός σε αυτό το πεδίο.
Από την πλευρά του ο Νίκος Χρυσοφάκης (Saint Nicholas) σχολίασε την πολιτική που ακολούθησε η Ευρωπαϊκή Ένωση χάρη στην οποία ο τομέας των ναυπηγήσεων εξασθένησε γεγονός που εκμεταλλεύτηκαν οι ασιατικές ναυπηγικές μονάδες λέγοντας ότι από την στιγμή που κατανόησε το ρόλο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας άρχισε να κατανοεί και το ρόλο των ναυπηγείων. Με αφορμή αυτόν το σχολιασμό ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. σημείωσε ότι στα ναυπηγεία αρχίζει αλλά και τελειώνει η ζωή ενός πλοίου για να σημειώσει την έλλειψη ορθής πολιτικής για την ανάπτυξη δίπλα στα ναυπηγεία «πράσινων» διαλυτηρίων. Τα κάνουμε όλα δύσκολα είπε, για να σημειώσει ότι η Τουρκία έχει ευνοηθεί ιδιαίτερα αξιοποιώντας πολιτικές της ΕΕ στο αδειοδοτικό και υποστηρικτικό κομμάτι με αποτέλεσμα να καρπώνεται έσοδα από την πώληση ναυπηγικού χάλυβα προερχόμενου από το scrap αλλά και από την δευτερογενή αγορά μεταχειρισμένων υλικών από πλοία που διαλύονται σε τουρκικά διαλυστήρα. Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Ευβοίας Σπύρος Γεροντίτης αναφερόμενος και αυτός στις στρεβλώσεις που πρέπει να απαλειφθούν αναφέρθηκε στο master plan των λιμανιών της Εύβοιας, το οποίο όπως είπε χαρακτηριστικά «πηγαινοέρχεται» γεγονός που αποτρέπει να γίνουν επενδύσεις και στα ναυπηγεία Χαλκίδας που βρίσκονται στην χωρική ευθύνη της λιμενικής εμπορικής ζώνης Χαλκίδας.
Τέλος η συζήτηση «έκλεισε» με την παρατήρηση ότι η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων σε συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να λήξει καθώς οι χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες αποτρέπουν επενδύσεις ή τις καθιστούν ασύμφορες καθώς μέχρι της διεκπεραιώσεως των σχετικών εγγράφων έχει χαθεί το momentum με αποτέλεσμα αυτές να φεύγουν προς όφελος άλλων χωρών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter