Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στη ναυτιλία και όχι μόνο…

0ΛΕον

Τρία συνέδρια που διεξήχθησαν μέσα στο τελευταίο τριήμερο για τις μεταφορές, το yachting και την οικονομία μεταξύ των άλλων συμπερασμάτων στα οποία κατέληξαν ήταν και αυτό της έλλειψης ανθρώπινου δυναμικού εξειδικευμένου και μη για να καλύψει τις ανάγκες των επι μέρους τομέων κατά δραστηριότητα. Στην κοινή συνισταμένη της θάλασσας η διαπίστωση ότι λείπουν αξιωματικοί και πληρώματα για το στόλο των σκαφών θαλάσσιου τουρισμού όπως βέβαια για την φορτηγό ναυτιλία πρωτίστως αξιωματικοί. Μάλιστα μιλώντας στο συνέδριο του Economist, ο ναυτιλιακός πρεσβευτής Καλής Θελήσεως του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, έθεσε το θέμα της υστέρησης, στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα, επαρκών δεξιοτήτων στην πλειονότητα των επαγγελμάτων, ένα πρόβλημα που γίνεται ακόμη πιο έντονο όταν μιλάμε για δεξιότητες που θα υποστηρίξουν τη γαλάζια, πράσινη και ψηφιακή μετάβαση. Εστιάζοντας στα ζητήματα της ναυτιλίας, ο κ. Ευγενίδης τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία χρειάζεται τουλάχιστον 10.000 επιπλέον πλοιάρχους και πρώτους μηχανικούς. Ωστόσο όπως ανέφερε «η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) είναι ο ηγέτης αυτής της διαδικασίας. Το Ίδρυμά μας έχει αναλάβει από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, σε στενή συνεργασία με την ΕΕΕ και την εκπαιδευτική κοινότητα, την εκπόνηση μελέτης για την προσαρμογή και τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού συστήματος ναυτικής εκπαίδευσης. Ας είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι. Το Ίδρυμα Ευγενίδου συμμετέχει ενεργά σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Η εμπειρία μας, ως επικεφαλής του πακέτου Στρατηγικής 3 στο πρόγραμμα Skill Sea -πολλών χωρών, εταίρων και ναυτιλιακών φορέων που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αποκάλυψε την ανάγκη για σειρά δράσεων που θα προταθούν σύντομα στο τελικό στρατηγικό έγγραφο του προγράμματος», επεσήμανε ο κ. Ευγενίδης, ενώ πρόσθεσε ότι «το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει ότι χρειάζονται όλοι στο επαγγελματικό κατάστρωμα του μέλλοντος, για να διασφαλιστεί ότι οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες της ναυτιλίας θα διαθέτουν βασικές, ψηφιακές, πράσινες, μπλε και κατάλληλες κοινωνικές και διοικητικές δεξιότητες για τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο μας». Σε γενικότερο πλαίσιο, όσον αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση στην Ευρώπη, ο κ. Ευγενίδης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, σημειώνοντας: «Ο χρόνος είναι εναντίον μας, αλλά ας συνεργαστούμε στενότερα για ένα πιο βιώσιμο και ψηφιακό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη, πιο πράσινο και πιο γαλάζιο».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter