Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΕΒΕΠ: Φορομπηχτικό το τρίτο μνημόνιο – ΕΣΣΕ: Μεγάλος ο βαθμός δυσκολίας του…

europe debt crisis greece ultimatum 660x440

«..Με πλήρη επίγνωση του φορολογικού κινδύνου και κοστολογώντας την υπερφορολόγησή μας για τα επόμενα χρόνια, τόσο ως φυσικά, όσο και ως νομικά πρόσωπα, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το τρίτο μνημόνιο εκτός από το σκληρότερο μέχρι σήμερα και το πλέον «φορομπηχτικό». Τούτο επισημαίνει σε συνοδευτική δήλωσή του, της ανακοίνωσης του ΕΒΕ Πειραιώς ο πρόεδρος του Β. Κορκίδης.


Ειδικότερα στην ανακοίνωση με την οποία σχολιάζονται τα του τρίτου μνημονίου αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Το Ε.Β.Ε.Π. μετά την ψήφιση των νέων μέτρων την παραμονή του Δεκαπενταύγουστου στη Βουλή, ενημέρωσε τις επιχειρήσεις- μέλη του επισημαίνοντας τις δεκαπέντε σημαντικές φορολογικές παρεμβάσεις, που θα επιφέρουν, είτε άμεσα, είτε από τον Οκτώβριο, είτε από το 2016 νέες επιβαρύνσεις σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, όπως ακριβώς τις περιλαμβάνει ο εφαρμοστικός νόμος του νέου μνημονίου.
Ειδικότερα:
1) Εφαρμόζονται διαδικασίες εξπρές για αποτελεσματικότερες και γρηγορότερες κατασχέσεις τραπεζικών υπολοίπων, σε όσους χρωστούν στο δημόσιο. Η εφορία θα μπορεί να κάνει γρήγορο προέλεγχο για τον εντοπισμό των τραπεζικών υπολοίπων του οφειλέτη και να εκδίδει στοχευμένα κατασχετήρια. Επίσης, αν υπάρξει εμφάνιση κάποιου ποσού μετά την έκδοση του κατασχετηρίου, τότε αυτό θα κατάσχεται αμέσως.
2) Μειώνονται όλα τα όρια για τις κατασχέσεις στα 1.000 ευρώ και το ποσό άνω του νέου ορίου θα κατάσχεται όλο. Μειώνεται από τα 1.500 στα 1.000 ευρώ το ακατάσχετο από μισθούς και συντάξεις (καθαρό ποσό, αφού αφαιρεθούν οι εισφορές). Ειδικά, για περιπτώσεις πολιτών που δοκιμάζονται οικονομικά, θα μπορεί να κατασχεθεί το 50% για το τμήμα του μισθού ή της σύνταξης, μεταξύ των 1.000 και 1.500 ευρώ (δηλαδή 250 ευρώ).
Μειώνεται από τα 1.500 στα 1.250 ευρώ το ακατάσχετο ποσό από έναν τραπεζικό λογαριασμό για κάθε φορολογούμενο.
3) Ορίζεται η πληρωμή του φόρου εισοδήματος του φετινού εκκαθαριστικού για τις επιχειρήσεις σε 5 δόσεις με την πρώτη τον Αύγουστο και την τελευταία, έως τέλος Δεκεμβρίου, ενώ εφαρμόζεται από το 2016 η αύξηση του συντελεστή από 26% σε 29% και η προκαταβολή φόρου για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες αυξάνεται για το φορολογικό έτος 2015 από 55% σε 75% και από το 2016 στο 100%, ενώ για το 2016 θα επανασχεδιαστεί η εισφορά αλληλεγγύης με την ενσωμάτωσή της στις κλίμακες φορολογίας.
4) Καταργείται η έκπτωση 2% για εφάπαξ εξόφληση φόρων και κάθε απαλλαγή εξαίρεσης για διάφορες κατηγορίες επιχειρήσεων, όπως η έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων έως 1,5% επί των πωλήσεων πρακτορείων του Ο.Π.Α.Π.
5) Καταργείται ο «προληπτικός φόρος» του 26% και η διάταξη η οποία δεν επέτρεπε, υπό προϋποθέσεις, τριγωνικές συναλλαγές μέσω χωρών με προνομιακό φορολογικό καθεστώς.
6) Αυξάνεται από το 3% σε πάνω από 5% (παρεμβατικό επιτόκιο Ε.Κ.Τ. συν 5 μονάδες) το επιτόκιο της ρύθμισης των 100 δόσεων με τη ρητή δέσμευση, ότι δεν θα υπάρξουν άλλες ρυθμίσεις για φορολογικές οφειλές. Δίνεται η δυνατότητα στη φορολογική διοίκηση, να θεσπίσει κριτήρια για τη μείωση του αριθμού των δόσεων, για όσους φορολογούμενους έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποπληρώσουν νωρίτερα οφειλές, οι οποίες έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση των 100 δόσεων, ενώ θα χάνουν τη ρύθμιση, όσοι δεν θα έχουν ξοφλήσει ή ρυθμίσει νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές εντός τριών μηνών.
7) Καταργούνται όλοι οι φόροι υπέρ τρίτων, που είναι συνδεδεμένοι με τη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων σταδιακά από το τέλος Οκτωβρίου και θεσπίζεται φόρος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις.
8) Αυξάνεται από το 2016, στο 15% από το 11%, η φορολογία των εισοδημάτων από ενοίκια κάτω των 12.000 ευρώ και στο 35% από 33% για μεγαλύτερα των 12.000 ευρώ.
9) Επεκτείνεται η φορολογία 30% επί των ακαθαρίστων εσόδων από τυχερά παιχνίδια και στα VLT μηχανάκια, που προβλέπεται να εγκατασταθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και το 2016.
10) Αυξάνεται ο φόρος στα ποτά, με το συντελεστή να διαμορφώνεται από 2.450 ευρώ σε 2.548 ανά 100λιτρο άνυδρης αιθυλικής αλκοόλης.
11) Επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ από το υπουργείο Οικονομίας στους ιδιοκτήτες οχημάτων, τα οποία δεν έχουν περάσει Κ.Τ.Ε.Ο. για διάστημα μεγαλύτερο από έξι μήνες. Το πρόστιμο βεβαιώνεται από τη φορολογική διοίκηση. Πρόβλεψη για 15,4 εκατ. ευρώ φέτος και 56,3 εκατ. το 2016.
12) ΦΟΡΟΙ ΑΓΡΟΤΩΝ
• Αυξάνεται από το φετινό εκκαθαριστικό η προκαταβολή φόρου των αγροτών από το 27,5% στο 55% (φορολογικό έτος 2014), ενώ από το 2016 οι αγρότες θα φορολογούνται με συντελεστή 20% και από το 2017 με συντελεστή 26%.
• Αυξάνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του αγροτικού πετρελαίου από τον Οκτώβριο, στα 200 ευρώ από τα 66 το χιλιόλιτρο, ενώ από την 1η Οκτωβρίου 2016 εξισώνεται με το πετρέλαιο κίνησης στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο.
13) ΦΟΡΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
• Επιβάλλεται αύξηση κατά 4% ετησίως για την πενταετία 2016 έως 2020 του φόρου χωρητικότητας των πλοίων, καθώς και της εισφοράς των πλοίων ελληνικών συμφερόντων υπό ξένη σημαία τα οποία είναι ασφαλιστικώς συμβεβλημένα στο Ν.Α.Τ., ενώ παράλληλα καταργείται ο επίναυλος 3% από τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας.
• Παρατείνεται και για την τετραετία 2016 - 2019 η εισφορά, που επιβλήθηκε το 2013 σε ναυτιλιακές εταιρείες, επί του εισαγόμενου συναλλάγματος, ενώ θα υπόκεινται σε φόρο χωρητικότητας τα πλοία με σημαία Ε.Ε. και ευρωπαϊκού οικονομικού χώρου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 27 του 1975.
14) Φ.Π.Α.
• Διευκρινίζεται το καθεστώς Φ.Π.Α. στα νησιά, με τις εκπτώσεις να καταργούνται μέχρι το τέλος του 2016 και ξεκαθαρίζεται νομοτεχνικά, ότι από την 1/1/2017 δεν θα ισχύουν μειωμένοι συντελεστές Φ.Π.Α. σε κανένα νησί.
• Επιβάλλεται συντελεστής 23% Φ.Π.Α. σε όλα τα ιδιωτικά σχολεία, που δεν αποτελούν μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, ως ισοδύναμο μέτρο, ώστε να επιστρέψει το βόειο κρέας στο 13%.
15) ΕΝ.Φ.Ι.Α.
• Ο φετινός ΕΝ.Φ.Ι.Α. θα πληρωθεί σε 5 δόσεις, από τον Οκτώβριο έως τον Φεβρουάριο, ενώ διατηρείται η έκπτωση 20% για τα κενά και τα ξενοίκιαστα ακίνητα κατά τη διάρκεια του 2014.
• Οι πιθανές αλλαγές στις αντικειμενικές τιμές ακινήτων το 2016 δεν επιτρέπεται να επηρεάσουν τον εισπρακτικό στόχο των 2,65 δισ. ευρώ.
Επιπλέον των φορολογικών επιβαρύνσεων, επέρχονται παρεμβάσεις στον φορολογικό μηχανισμό με ενίσχυση προσωπικού για την καλύτερη καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, ενώ αναδιαρθρώνεται και ο φορολογικός κώδικας. Αυξάνεται η αυτονομία της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, εκχωρώντας στη Γ.Γ.Δ.Ε. εξουσιοδότηση έκδοσης υπουργικών αποφάσεων, οι οποίες, μεταξύ άλλων, αφορούν σε θέματα παρατάσεων προθεσμιών για ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, χορήγησης ρυθμίσεων και ποινικών διώξεων για μη καταβολή βεβαιωμένων οφειλών. Μεταφέρονται όλες οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που άπτονται φορολογικών και τελωνειακών υποθέσεων από τη γενική γραμματεία του Σ.Δ.Ο.Ε. και κάθε άλλη υπηρεσία του Δημοσίου στη Γ.Γ.Δ.Ε. στην οποία προστίθενται και 500 νέες οργανικές θέσεις, που θα καλυφθούν αρχικά από προσωπικό που υπηρετεί ήδη στο Δημόσιο.
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, δήλωσε σχετικά:
«..Με πλήρη επίγνωση του φορολογικού κινδύνου και κοστολογώντας την υπερφορολόγησή μας για τα επόμενα χρόνια, τόσο ως φυσικά, όσο και ως νομικά πρόσωπα, μπορούμε να χαρακτηρίσουμε το τρίτο μνημόνιο εκτός από το σκληρότερο μέχρι σήμερα και το πλέον «φορομπηχτικό». Το νέο φορολογικό καθεστώς που καθιερώνεται γύρω από τη ποντοπόρο ναυτιλία και την αγροτική παραγωγή θα το χαρακτήριζα «απρόσεκτο», αφού δημιουργεί αντικίνητρα σε δύο σημαντικούς πυλώνες της οικονομίας μας. Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό, είναι ότι η κατάσταση στην πραγματική οικονομία είναι πλέον τόσο εύθραυστη, που δεν επιτρέπονται άλλα λάθη από φορολογικές υπερβολές, παρά μόνο συνεχείς βελτιώσεις. Τα νέα και παλαιά φορολογικά μέτρα της δανειακής σύμβασης, θα πρέπει λοιπόν, στην πορεία της εφαρμογής τους να εκτιμώνται, να αναθεωρούνται και να διορθώνονται, μήπως έτσι καταφέρουμε κάποτε να καταλήξουμε σε ένα σταθερό, δίκαιο και φιλικό φορολογικό σύστημα. Για άλλη μία φορά, είναι προφανής ο στόχος, τα φορολογικά έσοδα να εισπράττονται με την αύξηση των συντελεστών φορολόγησης και την επιβολή έκτακτων φόρων, που τελικά καταλήγουν μόνιμοι, αντί για μια ορθολογική διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Για πολλοστή φορά ο συνεπής φορολογούμενος αδικείται και η επιχειρηματική κερδοφορία τιμωρείται...».
Η ΕΣΕΕ
Σε δήλωση του , υπό την ιδιότητα του προέδρου της ΕΣΕΕ ο Β. Κορκίδης σημειώνει για το νέο μνημόνιο
«...Η επόμενη ημέρα του νέου Μνημονίου αποτελεί μια επώδυνη πρόκληση για όσους κατάφεραν με μεγάλο αγώνα να επιβιώσουν και να διατηρήσουν ζωντανές τις επιχειρήσεις τους. Είναι βέβαιο ότι η νέα δανειακή σύμβαση παρουσιάζει έναν μεγάλο βαθμό δυσκολίας για τους μικρομεσαίους της αγοράς και το ελληνικό εμπόριο, αφού η εφαρμογή της σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται και από εμάς τους ίδιους. Η ελληνική αγορά και το ελληνικό εμπόριο προσλαμβάνει ως θετικά, τη δημιουργία ενός αισθήματος σταθερότητας για τα επόμενα τρία χρόνια, την συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον επανασχεδιασμό των εργασιακών σχέσεων, τη δικαίωση στο πάγιο αίτημά μας για τις Κυριακές και κυρίως την ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών που θα βοηθήσει επιτέλους στο πρόβλημα της ρευστότητας και της ανάκτησης της τραπεζικής πίστης, όπως και την επιλογή εξατομικευμένων λύσεων για τα κόκκινα δάνεια.
Η νέα δανειακή σύμβαση του 3ου μνημονίου έχει τιμωρητικούς όρους, αλλά δεν θα πάψουμε να ελπίζουμε, αφού ακόμα και έτσι, μας δίνεται τουλάχιστον η ευκαιρία για μία ακόμη προσπάθεια. Δυστυχώς, η ελληνική αγορά έχει υποστεί τεράστια πλήγματα τους τελευταίους έξι μήνες και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια του «Μαύρου Ιουλίου», ενώ προσπαθεί στο υπόλοιπο μισό του τουριστικού Αυγούστου να ανακτήσει κάτι επιπλέον, που θα της επιτρέψει να συνεχίσει να λειτουργεί. Οι άνθρωποι της αγοράς δεν έχουμε άγνοια κινδύνου, αλλά πλήρη επίγνωση των δυσκολιών που μας περιμένουν τα επόμενα χρόνια. Καλούμαστε, λοιπόν, έστω και αδύναμοι, να αντιμετωπίσουμε το νέο μνημόνιο, ως μοναδική επιλογή για να δουλέψουμε και να κρατήσουμε και πάλι την τύχη μας στα δικά μας χέρια. Ο βαθμός δυσκολίας στην εφαρμογή των όρων της νέας δανειακής σύμβασης είναι μεγάλος γιατί η κατάσταση είναι πλέον πολύ οριακή, τόσο στην κοινωνία όσο και στην οικονομία και απαιτείται ως πάθημα που έγινε μάθημα, όλα τα νέα και παλαιά μέτρα του τρίτου μνημονίου στη πορεία εφαρμογής τους να εκτιμώνται προσεκτικά, να αναθεωρούνται σταδιακά και να διορθώνονται έγκαιρα, για να μην έχουμε την ίδια τύχη και κατάληξη με τα δύο προηγούμενα μνημόνια.
Ωστόσο, για να επανεκκινήσει η πραγματική οικονομία και για το «καλό του τόπου», πρέπει την επόμενη ημέρα της νέας δανειακής σύμβασης να αποτραπεί το «απρόβλεπτο πολιτικό ρίσκο» που προέρχεται είτε από επιπόλαιες και κοντόφθαλμες πολιτικές σκοπιμότητες ενός πολιτικού μικρομεγαλισμού, είτε από το πείσμα ελάχιστων ιδεοληπτικών «δεκαροδραχμιστών». Απαιτείται μια Ελληνική Κυβέρνηση «εθνικής σοβαρότητας» με πολύ δουλειά στο εσωτερικό της Χώρας εκ μέρους του ίδιου του Πρωθυπουργού και των «ανασχηματισμένων» Υπουργών του, για λιγότερα επιχειρηματικά εμπόδια και μικρότερες επενδυτικές καθυστερήσεις, καθώς και επαρκή οικονομική στήριξη των μικρομεσαίων της αγοράς, ώστε να πληρωθεί ο βαρύς λογαριασμός του νέου μνημονίου, με τη δημιουργία «νέου χρήματος» και νέων θέσεων εργασίας. Απαιτείται, επίσης, ένα «Αναπτυξιακό Σχέδιο με απασχόληση» από κοινού συμφωνημένο μεταξύ Κυβέρνησης και Κοινωνικών Εταίρων το οποίο όλοι μαζί θα κληθούμε να υπηρετήσουμε. Το ελληνικό εμπόριο είτε εισαγωγικό, είτε εξαγωγικό, είτε χονδρικό, είτε λιανικό, είτε διαμετακομιστικό, είναι σημαντικός πολλαπλασιαστής αξίας και διαχρονικά μια σταθερή δύναμη για την ελληνική οικονομία. Όμως, για να μπορέσει να πληρώσει τον λογαριασμό του νέου μνημονίου που του αναλογεί, θα πρέπει σε επίπεδο ελληνικών μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων να ενισχυθεί και να μεγεθυνθεί...»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter