Σε αναζήτηση των αιτίων…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 14 Ιανουαρίου 2022 17:24
Μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Φεβρουαρίου 2021, έξι μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασαν περισσότερα από 3.000 εμπορευματοκιβώτια.
Αλλά και το τρέχον έτος «ποδαρικό» έκανε το 14,000 TEU’s Madrid Bridge της Ocean Network Express (ONE) το οποίο έχασε, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία 140 εμπορευματοκιβώτια στην ρότα του στον Βόρειο Ατλαντικό την προηγούμενη εβδομάδα. Η κατάρρευση εμπορευματο κιβωτίων σε πλοία που εξυπηρετούν το εμπόριο Ασίας-ΗΠΑ φαίνεται να εμφανίζει αυξητικές τάσεις τα τελευταία χρόνια. Το γεγονός αποτελεί ήδη αντικείμενο διερεύνησης πέραν των εμπειρογνωμόνων που διερευνούν αυτά καθ αυτά τα ατυχήματα καθώς έχουν καταγραφεί προβληματισμοί αναφορικά με τα «πραγματικά» βάρη των εμπορευματοκιβωτίων, την ρευστότητα ενίοτε των περιεχόμενων τους αλλά και την εσφαλμένη τοποθέτησή τους επι των πλοίων σε λιμάνια. Μέσα σε όλα αυτά και ο παράγοντας της αστοχίας υλικών στους συνδέσμους που «δένουν» μεταξύ τους τα εμπορευματοκιβώτια σε περιπτώσεις κακών καιρικών συνθηκών έχουν ξεκινήσει ένα νέο κύκλο συζητήσεων οι εκτιμήσεις των οποίων ενδεχόμενα οδηγήσουν σε νέα μέτρα ασφαλείας. Κάθε χρόνο σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιο Ναυτιλιακού Συμβουλίου (WSC) «χάνονται» κατά μέσο όρο 1000 εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα.