Σαβ12142019

Last updateΠαρ, 13 Δεκ 2019 7pm

Ένα τρίγωνο με… ενδιαφέρον

00Alexandroupoli limaniΈνα «τρίγωνο» με ιδιαίτερη σημασία τόσο στο γεωπολιτικό πεδίο όσο και στις συνδυασμένες μεταφορές δημιουργεί το αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον για τα λιμάνια του Βόλου της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Ποιότητα το «επόμενο» ζητούμενο στις λιμενικές υπηρεσίες

0koytiΤο θέμα της ποιοτικής παροχής λιμενικών υπηρεσιών υπεισέρχεται ως εκ των βασικών πλέον παραμέτρων του λιμενικού ανταγωνισμού σε παγκόσμια κλίμακα.

ΒΕΠ: Παρουσιάζεται το πρόγραμμα “Newbrain”

0metaforesΗ πρόοδος του προγράμματος “Newbrain”, που στοχεύει στη διερεύνηση των δικτύων μεταφορικών ροών και εφοδιαστικής αλυσίδας από την Αδριατική προς το Ιόνιο και στο οποίο συμμετέχει το ΒΕΠ, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019 στις 13:15’ στα γραφεία του Επιμελητηρίου.

Απολογισμός 2019- Οι δέκα πρώτοι terminal operatores

0koytiΚαθώς το τρέχον έτος εισήλθε στον τελευταίο μήνα του στοιχεία των πρώτων απολογισμών είδαν το φώς της δημοσιότητας. Έτσι ο Drewry έδωσε την σειρά κατάταξης της πρώτης δεκάδας των global terminal operatores με βάση το συνολικό αριθμό σε μονάδες που διακίνησαν.

Β. Κορκίδης: «Οι πρωτιές θέλουν μεγάλη προσπάθεια να αποκτηθούν και μεγαλύτερη να διατηρηθούν, λόγω του ανταγωνισμού”

0korkidhsΣτις 18/11/19 το λιμάνι του Πειραιά έσπασε το φράγμα των 5.000.000 TEU για το τρέχον έτος στη συνολική διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, όπως ανακοίνωσε η ΟΛΠ Α.Ε., μετά την άφιξη και εκφόρτωση του πλοίου “Cosco Shipping Capricorn”.

Γιατί καίγονται τα «κουτιά»;

0Maersk Honam daylight 02Γιατί καίγονται τα «κουτιά» ή μάλλον γιατί «παίρνουν φωτιά» σε πλοία και λιμάνια; Η απάντηση που επιχειρήθηκε να δοθεί σε φόρουμ οι εργασίες του οποίου επικεντρώθηκε στην ασφαλή μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων μάλλον είναι περίπλοκη.

Ανησυχίες προκαλεί… η επιβράδυνση των «κουτιών»

00 1075885 κουτίΕίναι η βασική αιτία ο εμπορικός πόλεμος Κίνας- ΗΠΑ για την επιβράδυνση στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων;

«Πετάνε» τα τραίνα στα Μεσογειακά λιμάνια-Ουραγός η Ελλάδα…

0trianose«Πετάνε» τα τραίνα στα Μεσογειακά λιμάνια όσον αφορά στο συνδυασμό πλοίου σιδηροδρόμου στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών. Τα στοιχεία που έρχονται από αναλύσεις που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας το περασμένο... έτος εμφανίζουν τα λιμάνια της Γαλλίας, Ιταλίας και Ισπανίας να καταγράφουν αύξηση στη διετία που αγγίζει και το 63%. Το γεγονός υποδηλώνει τη σημασία που προσδίδεται από την εφοδιαστική και τα logistics γενικότερα στις σιδηροδρομικές καλύψεις των λιμένων αλλά και στον εν εξελίξει «σιδηροδρομικό ανταγωνισμό» μεταξύ λιμένων της Β. Ευρώπης και της Μεσογείου με το λιμάνι της Κωστάντζα να σημειώνει ένα ποσοστό 17 % έναντι των λοιπών λιμένων της Μ. Θάλασσας. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα εμφανίζει ένα «αναιμικό» ποσοστό της τάξης του 1,2% με σιδηροδρομικές μεταφορές έναντι του συνόλου των μεταφορών όταν μάλιστα ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται κοντά στο 17%. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών στην Ελλάδα δεν μπορεί ουδείς να προσάψει εμμονή στις οδικές μεταφορές αλλά έλλειψη ορθής πολιτικής στον τομέα των επίγειων μεταφορών χάρη στην οποία οι σιδηροδρομικές υποδομές κατόρθωσαν να βγουν στο «προσκήνιο» την τελευταία δεκαετία με την περίπτωση του Πειραιά να είναι χαρακτηριστική όπως και αυτή της Αλεξανδρούπολης.

Η σιδηροδρομική διασύνδεση του Πειραιά και η τέταρτη προβλήτα

Σήμερα η σιδηροδρομική διασύνδεση του Πειραιά με το διεθνές δίκτυο, όταν και εφ όσον η γραμμή λειτουργήσει με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές των γραμμών υπερταχείας διέλευσης, θα αποτελέσει το κύριο όπλο του ΟΛΠ στην κατάκτηση ακόμη και της τρίτης θέσης στην ευρωπαϊκή κατάταξη των λιμένων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις με την ολοκλήρωση των έργων της τέταρτης προβλήτας, την τάχιστη ανάπτυξη της οποίας η Δ.Ν.Ε. χαρακτήρισε απαραίτητη, το λιμάνι θα πρέπει να είναι σε θέση να διαχειριστεί σε μικρούς χρόνους τους νέους όγκους φορτίων που θα καταπλέουν από την Ασία με το σιδηρόδρομο να παρέχει αυτή την ζωτικής σημασίας ευχέρεια. Ως γνωστόν το λιμάνι του Πειραιά μετά την ιδιωτικοποίησή του στη COSCO, έχει αναπτύξει την παροχή σιδηροδρομικής υπηρεσίας στους πελάτες του με κύριους τελικούς προορισμούς τα Βαλκάνια, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία, την Τσεχία και την Πολωνία αθροίζοντας το 80% του ελληνικού σιδηροδρομικού φορτίου μέχρι την κεντρική Ευρώπη.

«Τρέχουν» και τα προγράμματα διασύνδεσης στην ΕΕ

Στο μεταξύ European Sea Ports Organisation (ESPO) και European Federation of Inland Ports (EFIP)σχηματοποίησαν ένα βασικό πλαίσιο με τίτλο “Ports in the European Rail System” το οποίο και αναφέρει πέντε βασικές παραμέτρους μεταξύ των οποίων και εκείνη που επισημαίνει ότι τόσο τα θαλάσσια λιμάνια όσο και τα εσωτερικά βρίσκονται κατά κύριο λόγο σε αστικούς ιστούς. Όπως αναφέρεται οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές έχουν καλή περιβαλλοντική απόδοση και αποτελούν αποτελεσματικό μέσο για τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Επίσης τονίζεται ότι οι «Έξυπνες» σιδηροδρομικές συνδέσεις λιμένων είναι απαραίτητες για τη μεγιστοποίηση της χρήσης των σιδηροδρόμων ως βιώσιμου τρόπου μεταφοράς και για τη συμμόρφωση με τις προτεραιότητες που ορίζονται στη ευρωπαϊκή νομοθεσία. Να σημειωθεί ότι στην τελευταία εικοσαετία του περασμένου αιώνα σε επίπεδο Ε.Ε. αλλά και στην εικοσαετία που διανύουμε του 21ου αιώνα έχουν δαπανηθεί ιδιαίτερα μεγάλα κονδύλια για τη βελτίωση υποδομών, τη διασύνδεση λιμένων αλλά και την μετατόπιση των κομιζόμενων φορτίων από τις οδικές στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Παγκόσμιο χάος;

01075885 εμπορευματοκιβωτίαΜία μαζική κυβερνο-επίθεση σε ασιατικά λιμάνια θα μπορούσε να κοστίσει 110 δις δολάρια σύμφωνα με εκτιμήσεις δηλαδή όσο περίπου στοίχησαν το 2018 οι φυσικές καταστροφές στον πλανήτη σύμφωνα με το πόρισμα έρευνας του Πανεπιστημίου του Κέμπριτζ.

Μετά την Κιβωτό ο Νώε απέκτησε και… τραίνο

0noahs trainΞεχάστε την Κιβωτό. Ο Νώε απέκτησε... τραίνο. Και μάλιστα τραίνο που μεταφέρει τι άλλο παρά εμπορευματοκιβώτια.

«Τσουνάμι» data μεγάλης αξίας

0dddΚάτι περισσότερα από 120 εκατομμύρια data «γεννά» σε καθημερινή βάση η ναυτιλία στο επίπεδο που βρίσκεται σήμερα όσον αφορά στην ψηφιοποίηση της τα οποία διαχέονται στην εφοδιαστική.

Σιδηροδρομικός «οργασμός» στη Β. Ευρώπη

0000000000 TRAINOSE 1Μετά το Αμβούργο, το Άμστερνταμ, το Ρότερνταμ και η Αμβέρσα επενδύει στη βελτίωση των ήδη καλών σιδηροδρομικών καλύψεων του λιμένα της.

Θα προτιμήσει τα …«έξυπνα» λιμάνια

0APM Terminals Σταδιακή αναδιαμόρφωση των εμπορευματικών ροών διαβλέπουν αναλυτές της εφοδιαστικής με επίκεντρο τα «έξυπνα» λιμάνια.

Β. Κορκίδης: «Χειρουργικού χαρακτήρα» η απόφαση της ΕΣΑΛ- Δυσαρέσκεια των επενδυτών

car terminal 655Με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς πάρθηκε η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη, η οποία, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του , αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα.

Ενδιαφέρουσες συζητήσεις για την εφοδιαστική… και η ψηφιοποίηση

0smart ships navigationΆκρως ενδιαφέροντα στοιχεία για το επιχειρησιακό κυρίως σκηνικό που έχει στηθεί περί την εφοδιαστική «κατέπλευσαν» από τις συζητήσεις που έγιναν στην διάσκεψη TPM Asia στο Σεντζέν.

«Σκοτώνουν» τα terminal όταν… «γεράσουν»;

01ΡοτερνταμΣτις κινήσεις της MAERSK έχουν επικεντρώσει το ενδιαφέρον τους αναλυτές του τομέα της λιμενικής βιομηχανίας με σκοπό να διακριβώσουν τις προθέσεις της για το container terminal Maasvlakte I που ελέγχει στο λιμάνι του Ρότερνταμ.

Μήπως να την ξαναδούμε;

0πλοηγικήΧάρη στην άμεση αντίδραση του ΥΝΝΠ και της Πλοηγικής Υπηρεσίας αποσοβήθηκαν τα χειρότερα και δεν έμεινε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χωρίς πλοηγούς μέχρι να «ξετυλιχθεί το κουβάρι» της υπόθεσης που ήρθε στο φώς της δημοσιότητας χθες με τους εκεί πλοηγούς. Ωστόσο η εν λόγω ιστορία επανέφερε στις μνήμες χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη παλιότερες συζητήσεις αλλά και προτάσεις που είχαν γίνει και φτάσει μέχρι και τα γραφεία των συναρμόδιων υπουργών για την εκ βάθρων αναδιοργάνωση των υπηρεσιών πλοήγησης. Το νέο περιβάλλον της λιμενικής βιομηχανίας της χώρας ιδιαίτερα μετά την ιδιωτικοποίηση των δύο μεγάλων Οργανισμών και την επικείμενη αξιοποίηση των λοιπών στρατηγικής σημασίας λιμένων μάλλον καθιστούν πρόδηλη την αναγκαιότητα επανεξέτασης του θέματος της πλοηγικής. Δεδομένου ότι έχουν επί του θέματος καταγραφεί στο πρόσφατο παρελθόν πολλές ιδέες, μέχρι ενδεχομένως και της υπαγωγής τους στους παρόχους λιμενικών υπηρεσιών στα μεγάλα λιμάνια, η αλλαγή στο καθεστώς που έχει εμφανίσει διάφορα προβλήματα και ταλανίσει τις εμπορικές δραστηριότητες των λιμένων αλλά και την κρουαζιέρα, καθιστά απαιτητή την έναρξη ενός νέου διαλόγου με σύντομο ορίζοντα. Όταν μάλιστα οι συζητήσεις και ο προβληματισμός ανάμεσα στον κόσμο των ναυτικών πρακτορείων καταγράφονται έντονα με αφορμή και την υπόθεση της Θεσσαλονίκης.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σε έλλειψη τα «κουτιά ψυγεία»

0HLAG ReeferΜε σοβαρές ελλείψεις στον αριθμό των ψυγείων εμπορευματοκιβωτίων θα «ανατείλει» ο πρώτος μήνας του 2020 καθώς πολλές παλιές μονάδες συμβατικών πλοίων ψυγείων εκτιμάται ότι θα αποσυρθούν λόγω και της ενεργοποίησης της οδηγίας του ΙΜΟ για τα αποθειωμένα καύσιμα.

«Έξυπνα» λιμάνια - e-εμπόριο: Μια σχέση αγάπης και μίσους…

0rotterdamΤείνει να εξελιχθεί σε πεδίο με τις μεγαλύτερες επενδύσεις που θα γίνουν από καταβολής λιμενικών λειτουργιών η ψηφιοποίηση.

Κινήσεις στρατηγικής σημασίας στη Γερμανική ενδοχώρα

0trianoseΝτούισμπουργκ ,Ντόρτμουντ, Λούντβιχσχαφεν. Για τους επαΐοντες των συνδυασμένων μεταφορών οι τρείς σιδηροδρομικοί κόμβοι, με τον ένα εξ αυτών να είναι και το μεγαλύτερο ποτάμιο λιμάνι στον κόσμο, αποτελούν το κλειδί για τη διαμόρφωση των εμπορευματικών ροών σε ανατολική και δυτική Ευρώπη.

Αναζητούνται κεφάλαια 48 δισ για τα ευρωπαϊκά λιμάνια

0valencia portΚεφάλαια της τάξης των 48 δις έχει αποτιμηθεί ότι θα απαιτηθούν από τα ευρωπαϊκά λιμάνια ώστε αυτά να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις των νέων δεδομένων του διεθνούς εμπορίου αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter