Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αυξημένο κόστος για ναυτιλία και ακτοπλοΐα στην Ευρώπη φέρνει η εφαρμογή του EU ETS

box trader 1Αυξημένο λειτουργικό κόστος θα αντιμετωπίσουν από τις αρχές του 2024 τα πλοία που καταπλέουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια, ενόψει της πλήρους εφαρμογής του αναθεωρημένου συστήματος εμπορίας δικαιωμάτων ρύπων (ETS) από την ΕΕ στη ναυτιλία, για πλοία ολικής χωρητικότητας 5.000 κόρων και άνω.

Ισχνή αύξηση του στόλου

0elliniki simaiaΑύξηση της τάξης του 0,1% σημείωσε, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2022, έναντι μείωσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση το 2022 προς το 2021, και πλέον αριθμεί 1.827 πλοία.

Μόνο 82 boxships έχουν διαλυθεί μέχρι σήμερα το 2023

scrap ship 1Μόνο 82 boxships έχουν διαλυθεί μέχρι σήμερα το 2023, που ανέρχονται σε μόλις 145,50 TEU, το οποίο έχει υπεραντισταθμιστεί με 40 πλοία των 247.441 TEU που παραδόθηκαν μόνο τις τελευταίες 30 ημέρες.

Μειώνονται τα περιθώρια κέρδους

box trader 1Τα τελευταία οικονομικά στοιχεία των μεγαλύτερων εταιρειών τακτικών γραμμών δείχνουν ότι τα μέσα λειτουργικά περιθώρια κέρδους τους έχουν βυθιστεί στο πολύ μικρό 1,5% το 3ο τρίμηνο του 2023, χαμηλότερα από τον μέσο όρο του 2,4% το 2019, το έτος πριν από την έναρξη της έκρηξης που τροφοδοτήθηκε από τον Covid-19, σύμφωνα με την Alphaliner.

Η παγκόσμια ετήσια δαπάνη για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο θα φτάσει τα 265 δις $

0kyvernoasfaleiaΗ κυβερνοεπίθεση που δέχθηκε την Παρασκευή η DP World στην Αυστραλία με αποτέλεσμα να αναστείλει όλες τις λειτουργίες των terminals επανάφερε στο προσκήνιο, λίγο προ τα τέλη του έτους, τις συζητήσεις για την κυβερνοασφάλεια, τα κόστη από τις απαιτήσεις λύτρων αλλά και τους κινδύνους που διατρέχουν ναυτιλιακές εταιρίες, η αλυσίδα της εφοδιαστικής αλλά και λιμάνια.

Ελλάδα και Κίνα ελέγχουν περίπου το 34% του παγκόσμιου στόλου

0αργούντα πλοίαΗ BIMCO υπολογίζει ότι υπάρχουν περίπου 61.000 πλοία στον παγκόσμιο στόλο με συνολική χωρητικότητα περίπου 2.200 εκατομμυρίων dwt. Συνδυασμένα η Ελλάδα και η Κίνα ελέγχουν περίπου το 34% του συνολικού στόλου, με την Ελλάδα να παραμένει ο γενικός ηγέτης με 19% της χωρητικότητας φορτίου.

Στοιχηματίζουν για τις διαλύσεις boxships

box trader 1Στοιχηματίζουν μεταξύ τους οι αναλυτές για το πότε και ποια ναυτιλιακή εταιρία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων θα ξεκινήσει να οδηγεί στα διαλυτήρια παλαιότερες μονάδες μικρής και μέσης μεταφορικής ικανότητας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ