Παρ01242025

Last updateΠαρ, 24 Ιαν 2025 4pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Εβδομηντάχρονος ο ΙΜΟ

bulk ships 000Τη συμπλήρωση εβδομήντα χρόνων προσφοράς στην παγκόσμια ναυτιλία ετοιμάζεται να εορτάσει φέτος ο ΙΜΟ από της δημιουργίας του το Μάρτιο του 1948.

Και δεύτερο κρουαζιερόπλοιο ναυπηγεί η Scenic

Τα ναυπηγεία Uljanik της Κροατίας ανέλαβαν την ναυπήγηση του αδελφού πολυτελούς κρουαζιερόπλοιου Scenic Eclipse II της Scenic η οποία παράλληλα ανακοίνωσε την δρομολόγηση του Scenic Eclipse από το Αύγουστο φέτος.000001234 αρκτική κρουαζιερα Το υπό κατασκευή κρουαζιερόπλοιο που θα είναι έτοιμο το 2020 θα ξεκινήσει το «παρθενικό του ταξίδι από τον Πειραιά με κατεύθυνση τη Λισαβόνα προτού ξεκινήσει τα ταξίδια του σε Ευρώπη και το Ρωσικό αρκτικό κύκλο ενώ στις πλεύσεις του , που εντάσσονται στις «κρουαζιέρες περιπέτειας», ενυπάρχουν και το «Northwest Passage» αλλά και η νότια Γροιλανδία. Το σκάφος θα διαθέτει 114 σουίτες και πλούσια διαρρυθμισμένους εσωτερικούς χώρους.

Στην ομάδα των «καθαρών» η Maersk

rypoi ploiwn 1Στην ομάδα των φορέων και εταιριών της ναυτιλίας που υποστηρίζουν τη μη μεταφορά μετά την 1-1-2020 μη «καθαρών καυσίμων (non-compliant fuels) για πρόωση εντάχθηκε η Maersk.

Στους Lloyd’s του Λονδίνου δύο απόφοιτοι των Πανεπιστημίων Πειραιά και Αιγαίου, με πρωτοβουλία Κουρουμπλή

0ΚουρουμπλήςΣτο πλαίσιο της πολυεπίπεδης συνεργασίας του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή με τα στελέχη του Global Development Center Lloyd’s (LGDC), την εταιρία Μεσιτών Ασφαλίσεων και Αντασφαλίσεων MATRIX Broker at Lloyd’s και την American Hellenic Hull Insurance Company, δίνεται η ευκαιρία σε δύο Έλληνες αριστούχους απόφοιτους του τμήματος «Ναυτιλιακών Σπουδών» του Πανεπιστημίου Πειραιά και του τμήματος «Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών» του Πανεπιστημίου Αιγαίου αντίστοιχα, να παρακολουθήσουν το διήμερο, υψηλού επιπέδου, σεμινάριο κατάρτισης μεσιτών ναυτασφάλισης.

Στάσιμη αλλά με θετικές προοπτικές η αγορά Ξηρού φορτίου

capesizeΙάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Κόλπος Γουινέας: Αγνοείται δεξαμενόπλοιο με πλήρωμα 22 ατόμων

somali piratesΈνα δεξαμενόπλοιο με πλήρωμα αποτελούμενο από 22 Ινδούς, το οποίο μεταφέρει 13.500 τόνους βενζίνης, αγνοείται στον Κόλπο της Γουινέας από την Παρασκευή, όπως ανακοίνωσαν η πλοιοκτήτρια εταιρεία και το ινδικό υπουργείο Εξωτερικών χθες Κυριακή.

Ναυπηγήσεις: Κάμψη παραγγελιών στον ορίζοντα;

Σχεδόν ένα nafpigia iaponia 124ωρο από των ιδιαίτερης σημασίας επισημάνσεων των υψηλόβαθμων στελεχών του DNV GL που στελεχώνουν το κέντρο του Νηογνώμονα στο Πειραιά περί των τάσεων στις ναυπηγήσεις στοιχεία του Clarksons έρχονται δώσουν νέα δυναμική στις συζητήσεις περί των ναυπηγήσεων και των παραμέτρων που αυτές θα καθορίζουν το μέλλον.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, όπως το “theseanation” ανέφερε οι παραγγελίες πλοίων εκτιμάται ότι θα εμφανίσουν μία κάμψη την προσεχή διετία εξ αιτίας της ασάφειας του «περιβάλλοντος» που δημιουργεί η εφαρμογή των νομοθετημάτων από το 2020 και εντεύθεν αναφορικά με τους αέριους ρύπους αλλά και δεδομένης της «σφικτής» χρηματοπιστωτικής πρακτικής στην υποστήριξη. Το περασμένο έτος όπως τα στοιχεία δείχνουν οι ναυπηγήσεις έδωσαν ζωή στις μονάδες όλου του κόσμου χάρη στις χαμηλές τιμές που οι ναυπηγικές μονάδες πρόσφεραν μερικές εκ τω οποίων οφείλονταν και στις κρατικές ενισχύσεις. Ωστόσο σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις η διαφαινόμενη κάμψη στις παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις θα ωφελήσουν τους επί μέρους τομείς της ναυτιλίας καθώς δεν θα επιδεινωθεί το overcapacity και άρα οι ναύλοι κατά περίπτωση θα μείνουν σε ικανοποιητικά επίπεδα. Ωστόσο οι συζητήσεις επί των στοιχείων και των παραμέτρων που μπορεί να οδηγήσουν σε κάμψη παραγγελιών ή και το αντίστροφο δεν έχουν τελεσιδικήσει ακόμη καθώς συγκλίνουσες είναι οι απόψεις ότι υπάρχει μία ασάφεια στο γενικότερο περιβάλλον γεγονός που διατηρεί το ερώτημα αν όντως θα υπάρξει κάμψη.
Χθες οι αναλυτές του DNV GL μεταξύ των άλλων αναφορών επεσήμαναν ότι η διαμόρφωση της παγκόσμιας αγοράς ενέργειας αλλά και οι μελλοντικές επιλογές των μορφών της θα επηρεάσει και τις τάσεις για την ναυπήγηση ορισμένων τύπων εμπορικών πλοίων.
Σύμφωνα με τον Clarksons το 2017 επενδύθηκαν στα νεότευκτα $58.7bn που αντιπροσωπεύει αύξηση 58% που όμως θεωρείται η δεύτερη χαμηλότερη της δεκαετίας.
Σε ανάλυση της Lloyd’s List αναφορικά με τα στοιχεία του Clarksons παρατίθεται και ο κάτωθι πίνακας στοιχείων κατά κατηγορία:
Capesize bulkers
2017: 75πλοία , συνολικά 18.3m dwt, αξία $4.1bn
2016: 35 πλοία, συνολικά 13m dwt, αξία $2.8bn
Very large crude carriers
2017: 48 πλοία, συνολικά 15m dwt, αξία $3.9bn
2016: 14 πλοία, συνολικά 4.4m dwt, αξία $1.2bn
Containerships of 8,000 teu και άνω
2017: 29 πλοία, συνολικά 10.1m teu, αξία $3.8bn
2016: 9 πλοία, συνολικά 9.3m dwt, αξία $900m
Liquefied natural gas carriers of 140,000 cu m και άνω
2017: 13 πλοία, συνολικά 2.3m cu m, αξία $2.7bn
2016: 8 πλοία, συνολικά 1.4m cu m, αξία $1.8bn
Aframax crude carriers
2017: 54 πλοία , συνολικά 6.2m dwt, αξία $2.4bn
2016: 18 πλοία, συνολικά 2.1m dwt, αξία $800m
Cruiseships
2017: 31 πλοία, συνολικά 3.2m cgt, αξία $19.5bn
2016: 34 πλοία, συνολικά 2.8m cgt, αξία $15.8m
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter