Τρι07012025

Last updateΠεμ, 03 Ιουλ 2025 7am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σιδηροδρομικό στρατηγείο… της MSC στο Βέλγιο

0MedwayMSCΣτις σιδηροδρομικές μεταφορές συνεχίζει να επενδύει η MSC η οποία ανακοίνωσε το άνοιγμα νέου υποκαταστήματος της MEDWAY στο Βέλγιο.

Νέα εταιρία ανάλυσης της αγοράς ξηρού φορτίου εισέρχεται στην αγορά

BulkCarrier 704Η DBX, μια νέα εταιρεία ανάλυσης της αγοράς ξηρού φορτίου με έδρα το Λονδίνο, η οποία ξεκίνησε τις δραστηριότητές της φέτος μετά την επιτυχή αποφοίτησή της από την θερμοκοιτίδα της Signal Ventures, βρίσκεται πλέον προς αναζήτηση χρηματοδότησης.

Ουκρανία: Οι φιλορώσοι αυτονομιστές του Ντονέτσκ "εθνικοποίησαν" δύο πλοία στη Μαριούπολη

SMARTAΟι φιλορώσοι αυτονομιστές κατέλαβαν δύο πλοία υπό ξένη σημαία στο λιμάνι της Μαριούπολης, στην ανατολική Ουκρανία, ανακοινώνοντας ότι αποτελούν πλέον "κρατική ιδιοκτησία". Πρόκειται για τις πρώτες τέτοιες ενέργειες σε βάρος της εμπορικής ναυτιλίας, σύμφωνα με τις επιστολές που περιήλθαν στην κατοχή του πρακτορείου Reuters.
Η Μαριούπολη, στο νοτιοανατολικό άκρο της Ουκρανίας, πέρασε στον έλεγχο των Ρώσων και των αυτονομιστών τον Μάιο, έπειτα από πολύμηνη πολιορκία. Η αυτοανακηρυχθείσα Λαϊκή Δημοκρατία του Ντονέτσκ, μέσω του "υπουργείου Εξωτερικών" της, ενημέρωσε δύο ναυτιλιακές εταιρίες ότι θα πλοία τους "υπόκεινται σε αναγκαστική κατάσχεση κινητής περιουσίας" η οποία καθίσταται "κρατική περιουσία" χωρίς καμία αποζημίωση για τους ιδιοκτήτες.
Η εταιρεία Smarta Shipping, στην οποία ανήκει το υπό λιβεριανή σημαία πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου Smarta, ανέφερε ότι ενημερώθηκε για την κατάσχεση στις 30 Ιουνίου, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την χαρακτήρισε "παράνομη" και αντίθετη "με όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου".
"Τέτοια αναγκαστική κατάσχεση συνιστά καταπάτηση των θεμελιωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όσον αφορά τα δικαιώματα ιδιοκτησίας", σχολίασε, τονίζοντας ότι πρόκειται για μια "σοβαρή απειλή για τη ναυτιλία και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας".
Σύμφωνα με την εταιρεία, το Smarta έφτασε στη Μαριούπολη στις 21 Φεβρουαρίου για να φορτώσει χάλυβα και επλήγη από τους βομβαρδισμούς στην πόλη στις 20 Μαρτίου, με αποτέλεσμα να προκληθούν σοβαρές ζημιές στη γέφυρά του. Τα 19 μέλη του πληρώματος μεταφέρθηκαν δια της βίας στο Ντονέτσκ από τους Ρώσους στρατιώτες και απελευθερώθηκαν έναν μήνα αργότερα.
Το άλλο πλοίο που κατασχέθηκε είναι το υπό σημαία Παναμά Blue Star I.
Ένα στέλεχος της διαχειρίστριας εταιρείας Fetida Maritaime που εδρεύει στην Οδησσό απέφυγε να κάνει κάποιο σχόλιο, λέγοντας ότι οι υπηρεσίες ασφαλείας της Ουκρανίας έχουν όλες τις σχετικές πληροφορίες.
Ένας αξιωματούχος του ουκρανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε ότι γνωρίζει την ανακοίνωση της "ρωσικής κατοχικής αρχής στο Ντόνετσκ για τη δημιουργία ενός εθνικού στόλου αποτελούμενου από πλοία που έκλεψαν στη Μαριούπολη", προσθέτοντας ότι ελέγχουν τις πληροφορίες.
Περισσότερα από 80 πλοία υπό ξένη σημαία παραμένουν καθηλωμένα σε λιμάνια της Ουκρανίας, σύμφωνα με στοιχεία του ΟΗΕ. Ορισμένα από αυτά τα λιμάνια ελέγχονται από τους Ρώσους.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Economist 2022: Ευ. Μαρινάκης-Α. Φράγκου για τις συνέπειες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στη ναυτιλία και την αντιμετώπισή τους

0εκον3Οι συνέπειες στην παγκόσμια οικονομία μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της 26ης συνάντησης στρογγυλής τραπέζης του Economist, στο Λαγονήσι.

Πλακιωτάκης: Έκκληση σε όσους ταξιδεύουν με πλοίο να φορούν μάσκα στους εσωτερικούς χώρους- «Καλό καλοκαίρι είναι το ασφαλές καλοκαίρι»

0plak MaskΈκκληση στους ταξιδιώτες να φορούν μάσκα μέσα στα πλοία έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, στο πλαίσιο περιοδείας του από τη Νάξο.

Εκδήλωση για τον κλάδο της ναυτιλίας από την Wilhelmsen Ship Management

0 Carl Schou Semiramis PaliousΗ Wilhelmsen Ship Management, μία από τις μεγαλύτερες διαχειρίστριες εταιρείες πλοίων παγκοσμίως, διοργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σε συνεργασία με την Βασιλική Πρεσβεία της Νορβηγίας, εξειδικευμένο σεμινάριο σχετικά με το Ship Management.

«Ο ρυπαίνων πληρώνει»- Αποφάσισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο- Χαιρετίζει την απόφαση η ΕΕΕ

ship emissions 12H Ένωση Eλλήνων Eφοπλιστών χαιρετίζει την προσέγγιση του Συμβουλίου της ΕΕ για την αναθεώρηση της Οδηγίας EU ETS. Πρόκειται για απόφαση σύμφωνη και με την πρόσφατη θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος που υποστηρίζει την υποχρεωτική μετακύλιση του κόστους ETS στον εμπορικό φορέα εκμετάλλευσης του πλοίου, τηρώντας την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει», όπως προτείνει ο ευρωπαϊκός εφοπλισμός.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter